امروزه استفاده از سازه های چوبی نقش موثری در دکوراسیون های مدرن و امروزی ایفا می نمایند و می توان از سازه های چوبی همچون آلاچیق ها و… در محوطه سازی ویلاها و واحدهای مسکونی و تجاری بهره برد.

چگونگی نحوه خرید سازه های چوبی محوطه بیرونی و دکور باغی

هر وقت چیزی برای خرید کردن وجود دارد قطعا سود و ضرر هم بدنبال خود دارد و مهم آنکه باید تا جای ممکن با آموزش نحوه خرید صحیح و ایجاد شرایط مساعد برای خرید کردن با کمک به خریداران زمینه ایجاد شرایط بهتر مشتریان و رشد بازار را بوجود آوریم. چندی است تمایل خریداران ایرانی به سازه چوبی لوکس شامل ساختمان چوبی ، آلاچیق، خانه درختی ، آربور و پرگولای چوبی بالا رفته  و همیشه در این گونه مواقع فروشندگان غیر حرفه ای سبب بوجود آمدن خلل در زمینه ی مقایسه صحیح و نهایتا خرید مطمئن و راحت در بین خریداران میگردند.

آشنایی با محصولات چوبی محوطه بیرونی

برای باغ،حیاط و یا پشت بام ساختمان من چه محصول چوبی مناسبی وجود داره که با توجه به برآورده شدن نیاز کاربردی بتونه فضایی که دارم رو زیبا کنه؟

ابتدا چند مفهوم اولیه ی اصلی که بین مجریان اینگونه سازه ها مطرحه رو با کاربردشون خیلی مختصر بیان کنیم و بعد درباره اینکه کدام محصول برای ما مناسب تر هست صحبت کنیم:

گزینه های مورد نظر در این حیطه که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرن شامل:

ساختمان چوبی دائمی: سازه با ابعاد بیش از ۷۰ مترمربع با دیواره بصورت ۵ لایه

خانه چوبی: سازه با ابعاد بین از ۳۰ تا ۷۰ مترمربع با دیواره بصورت ۳ لایه

کلبه (اتاقک چوبی یا خانه درختی): سازه  با دیواره بصورت ۱ لایه تا ۳ لایه

آلاچیق : سازه ی دارای ستون و نرده و سقف پوشیده

آلاچیق چهارفصل : آلاچیقی که بجای نرده بین ستون ها دیواره چوبی ۱ لایه تا ۳ لایه دارد

پرگولا: سازه ی دکوری باغی دارای ستون وسقف مشبک (نیم سایه) با کاربرد در راهروها یا فضای استراحت

آربور:سازه ی دکوری باغی که در محل ورودی ها ساخته می شود.

وسایل چوبی بازی:  مجموعه های تاب و سرسره و قلعه چوبی

تاب: سازه ی خرپایی شکل با کاربرد دو یا سه نفره

پل چوبی: مسیر عبوری خم و یا صاف در اندازه های مختلف با توجه به فضا

روف گاردن : فضا سازی باغی بر بام ساختمان

محصولات مکمل  شامل صندلی وتخت کنار استخری و کفپوش و دیوارپوش چوبی، میزونیمکت و تخت و گلدان های متنوع  چوبی ، نرده باغی ، پایه  چراغ  چوبی ، لوستر ، تجهیزات  بار و  میز بار محوطه  بیرونی ، سونا خشک محوطه بیرونی و آشپزخانه محوطه بیرونی می باشند که در بخشی جدا از این سری آموزشی -که شما اولین بخشش رو مطالعه می فرمایید – هر کدام رو بررسی خواهیم کرد.

گام به گام خرید

خب، قدم به قدم جلو بریم:

۱- رای فضایی که دارم چی خوبه؟ ساختمان(کلبه)، آلاچیق، خانه درختی و پرگولا و یا آربور

۲- فضایی که میخوایم آلاچیق اجرا بشه رو چجوری انتخاب کنیم؟(انتخاب آلاچیق بجهت مورد استفاده بالای خریداران می باشد) چه محصولاتی متناسب اون فضا میشه پیشنهاد کرد؟

این موارد رو در ادامه بیشتر توضیح میدیم.

دانش عمومی خرید:

– عمدتا افرادی که دارای فرزند کوچک هستند بیشتر تمایل به خرید خانه درختی دارند؛ خانه درختی لزوما روی درخت ساخته نمی شود و درمابین درختان و یا حتی کنار یک درخت هم زیبایی خود را دارند.

– از آلاچیق های داری تخت و نیمکت در سایزهای بزرگ جهت همایش ها ، میهمانی و جشن ها استفاده میشود

– عمدتا سفره خانه ها از آلاچیق با سایز ۴ متری (۲متر در۲ متر) استفاده میکنند

– طرح و شکل سازه باید با المان های محیطی سازگاری داشته باشد.

– از آلاچیق چهارفصل در دوشکل پاسخگوی نیاز ما هست ؛ جایی که نیاز به یک اتاق محوطه بیرونی برای پذیرایی از مهمان و یا استفاده شخصیمون هست یا در باغی که ساختمان جهت اسکان تا بتواند نقش جایگزین سوئیت داشته باشد.

– ساختمان چوبی بر اساس جنس مصرفی، نقشه، تعداد لایه های دیوار و ضخامت چوب بدنه و کیفیت اجرا محاسبه می شود و بجهت همین موضوع با قیمتهای خیلی متفاوتی در بازار ایران مواجه میشیم درنتیجه دقت کنید از مکان های معتبر خرید بفرمایید

– پرگولا و آربور المانهای  دکوری در فضا هستند که برای زیبا سازی و دسته بندی های محیطی بکار میروند.

– عرض پلهای چوبی عمدتا از ۹۰cm تا ۱۲۰cm و ارتفاع نرده آنها را از ۳۰cm تا ۶۰cm می باشد.

با داشتن حدود فضا و سایز آلاچیق و طرح کلی میتونیم بهتر تصمیم گیری کنیم و نهایتا با انتخاب محصول و با استعلام قیمت از چند شرکت معتبر بدون نیاز به رفت وآمدهای اضافی قیمت ها رو بحسب کیفیت اجرا و جنس مصرفی مقایسه کنیم پس انتخاب محصول با دسته بندی بر اساس متراژ فضا برای  آلاچیق و پرگولا:

– اگر فضای شما خیلی کوچک هست(کمتر از ۴ متر مربع) تخت و یا  نیمکتهای مسقف یا بدون سقف گزینه ی اولویت دار خواهد بود که در شکل ۱۶میبینید.

– اگر فضای شما کوچک هست(تا حدود ۹ متر مربع) سازه های مربعی پیشنهاد بهتری هستند چون فضای کاربریبیشتری دارند .

– اگر فضای شما متوسط هست(تا حدود ۱۶ متر مربع) درصورت استفاده تعداد نفرات کمتر و اولویت زیبایی ؛  چند وجهی اجرا شود و اگر تعداد نفرات مد نظرباشد بهتر  هست مربعی اجرا شود ( بیشتر آلاچیق و پرگولاهای چوبی در محدوده این سایز اجرا می شوند)

– اگر فضای شما بزرگ هست(تا حدود ۲۵ متر مربع) به جهت زیبایی بیشتر چند وجهی اجرا شود و یا  در صورت چهارفصل بودن بصورت مربعی (شکل ۱۹)

– اگر فضای شما خیلی بزرگ هست(تا حدود ۸۰ متر مربع) این سایز بیشتر فضاییست که رستوران ها ، شرکت ها –  برای برگزاری جلسات ومراسمات- ویا در فضاهای شهری جهت اجتماعات مردم کاربرد دارد . امیدوارم بخش اول از این سری آموزشی برای شما مفید بوده باشه و بسیار خوشحال هستیم که با نظراتتون در بهبود مطالبی که برای شما تهیه می شود مشارکت می فرمایید.

سازه چوبی سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی طراحی و ساخت سازه چوبی

اطلاعات تماسی

کرج- شهرک کردان بعد بانک ملی نبش کوچه آتشبار

شماره تماس: ۰۹۱۹۰۸۸۴۴۹۲ (تماس تلفن و تلگرام و واتساپ)

ایمیل : alawoodgroup@gmail.com

وب سایت : ala-wood.com

کیفیت زندگی ما مسئولیت همه ی ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *