مبل کلاسیک چیست و به چه نوع مبلی گفته می‌شود، و در خرید مبل کلاسیک باید به چه نکاتی توجه داشت از جمله سوالاتی هستند که در رابطه با مبلمان کلاسیک پرسیده می‌شوند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد خرید این سبک از مبلمان را دارید و به دنبال پاسخ به سوالات خود هستید، با ما همراه شده و با مهم‌ترین مواردی که بایستی در رابطه با مبلمان کلاسیک دانست آشنا شوید.

مبل کلاسیک بیانکا

مبل کلاسیک بیانکا

انواع ساعت دیواری

مبل کلاسیک به چه نوع مبلمانی گفته می‌شود؟

به طور کلی می‌توان انواع مبلمان در ایران را به سه دسته کلی مبل استیل یا همان سلطنتی، مبل‌های کلاسیک و مبل راحتی تقسیم کرد. در این بین مبلمان سلطنتی حالت اشرافی داشته و مبل‌های راحتی نیز معمولا طراحی ساده‌ای دارند، ولی مبل‌های کلاسیک حالتی مابین مبل‌های استیل و راحتی داشته و طراحی آن‌ها نه مانند مبل‌های سلطنتی اشرافی بوده و نه مانند مبلمان راحتی ساده است. در واقع این نوع مبلمان همانند مبل‌های استیل منبت کاری دارند، اما میزان این منبت‌کاری ها و نقش و نگارها کمتر است، و از طرفی نیز میزان راحتی آن‌ها نسبت به مبلمان استیل بیشتر بوده و به مبل راحتی نزدیک‌تر است.

مبل کلاسیک کلاریسا

مبل کلاسیک کلاریسا

مبل و میز

در انتخاب و خرید مبل کلاسیک بایستی به چه نکاتی توجه داشت؟

اگر قصد خرید مبل کلاسیک را دارید، بهتر است ابتدا با ویژگی‌های این نوع مبلمان آشنا شوید:

طراحی

مبل‌های طرح کلاسیک طراحی ظریفی داشته و این طراحی زیبایی خاصی به این نوع مبلمان می‌بخشد که باعث تفاوت و تمایز این نوع مبلمان نسبت به سایر مدل‌ها می‌شود. توجه کنید که ظرافت در طراحی به معنای ضعیف بودن و یا شکنندگی نبوده و منظور از ظرافت در اینجا، توجه و دقت فراوان در طراحی و منبت‌کاری مبلهای کلاسیک است.

جنس

به طور کلی می‌توان گفت مبل‌های موجود در بازار ایران از چوب، پارچه و فوم و اسفنج تشکیل شده‌اند. مبلمان کلاسیک نیز از این مورد مستثنی نبوده و بدنه آن‌ها از چوب، نشیمنشان از انواع فوم و انواع اسفنج ساخته می‌شود. البته امروزه برای کیفیت بهتر و البته کاهش هزینه‌ها، از موادی مانند پلی اورتان برای تولید مبلمان کلاسیک و استیل نیز استفاده می‌شود.

مبل کلاسیک مدل مونالیزا

مبل کلاسیک مدل مونالیزا

قیمت مبل کلاسیک

در حالت کلی قیمت مبلمان کلاسیک نسبت به قیمت مبل راحتی بیشتر بوده و نسبت به مبل‌های استیل کمتر است. اما طبیعتا با توجه به طراحی و کیفیت ساخت مبل، ممکن است قیمت مدل مبل کلاسیکی کمتر و یا بیشتر از حد معمول باشد.

مبل کلاسیک معمولا چند نفره است؟

ست پیش فرض مبلمان کلاسیک اغلب به صورت ۷ نفره و شامل یک کاناپه سه نفره همراه با ۴ مبل تکی است، اما بسیاری از فروشگاه های مبلمان، نظیر فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون توکامارت، قابلیت کامل سفارشی سازی از نظر تعداد نشیمن را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و شما می‌توانید انواع ست ۹ نفره، ۱۱ نفره، و یا تعداد دلخواه خود را خریداری کنید.

مبل کلاسیک مدل ویتوریا

مبل کلاسیک مدل ویتوریا

نهارخوری مبلمان کلاسیک

همانند سایر مدل‌های مبلمان، مبل‌های کلاسیک نیز ست نهارخوری داشته و می‌توانید در صورت نیاز نهاخوری کلاسیک ست مبل خریداری شده را برای منزل خود تهیه کنید. اندازه ست نهارخوری های کلاسیک معمولا به صورت ۴ نفره، ۶ نفره، ۸ نفره و یا بیشتر است که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن را تهیه کنید.

در این مطلب سعی کردیم با اشاره به نکاتی در رابطه با مبلمان کلاسیک، شما را با این نوع مبلمان بیشتر آشنا کنیم تا خریدی آگاهانه داشته باشید. منتظر نظرات شما عزیزان در رابطه مبل‌های کلاسیک هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *