شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه خدا کلیدشان را گم می‌کنند یا آن را فراموش می‌کنند؟ خبر خوب اینکه برای این درد مشترک درمان قطعی پیدا کرده‌ایم! اگر دوست دارید بدانید ماجرا از چه قرار است، در ادامه با ما همراه باشید.

امان از قانون مورفی

دقت کرده‌اید که یک سری از وسایل مثل لنگه جوراب، گیره مو و کلید همیشه گم‌ می‌شوند؟ این دسته از اشیا انگار رسالتی جز گم شدن ندارند. حالا اگر لنگه جوراب یا گیره مو گم  شود، مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد، اما گم شدن بعضی چیزها مساوی با دردسر تمام‌عیار است! مثلاً کلید خانه!

قفل‌های الکترونیک

فرض کنید خسته‌وکوفته از محل کار به خانه برگشته‌اید. ازقضا روز چندان جالبی هم در محیط کار تجربه نکرده‌اید و با کارفرما، ارباب‌رجوع و یا همکارتان بحثتان شده است. دوست دارید از گرما و سرما به محیط خانه پناه ببرید و کمی فکرتان را آزاد کنید.

جلوی در، همین‌که سراغ کلیدهای خانه را از کیف یا جیبتان می‌گیرید، متوجه می‌شوید که ای دل غافل! خبری از کلیدها نیست. کسی هم در خانه نیست که در را برایتان باز کند و باید پشت در بمانید تا کمک برسد. غیر از لعنت فرستادن بر قانون مورفی چه کاری از دستتان بر می‌آید؟

البته کاش در این شرایط صرفاً کلید را جایی جا گذاشته باشید و گم نکرده باشید. چون بدتر از گم کردن کلید هم، غرهایی است که باید از بقیه اعضای خانواده بشنوید. انگار قرار است کسی که کلید را پیدا می‌کند حتماً دزد باشد و احتمالاً کسی، جایی در تخیلات ما ایرانی‌ها به ما القا کرده است که دزد محترم از ظاهر کلید آدرس خانه را حدس می‌زند و نیمه‌شبی که همه اهل خانه خواب هستند، بدون آنکه خبردار شویم، تمام محتویات خانه را جارو می‌کند و الفرار!

فکر می‌کنم ما ایرانی‌ها باید بازنگری اساسی در کهن‌الگوهایمان داشته باشیم!

از مسئله دور نشویم. قدیم‌ترها همیشه کلید یدکی وجود داشت که موقع بیرون رفتن اهالی خانه، می‌شد آن را زیر گلدان، بالای چهارچوب در یا هر جای دیگری که فقط اعضای خانواده می‌دانستند جاسازی کرد تا اگر احیاناً مشکل مشابهی پیش آمد، آن را حل‌وفصل کرد. اما حالا چنین ترفندی جوابگو نیست و باید به فکر روش‌های مدرن‌تر و کارآمدتر بود.

 روش‌هایی که خیالتان را هم از بابت امنیت خانه و هم از بابت عدم دسترسی دیگران به کلید ورودی خانه راحت کند. می‌پرسید چه راه‌حلی؟ در ادامه با ما باشید.

قفل‌های الکترونیک، راهگشای مشکلات

تابه‌حال چیزی راجع به قفل‌‌های دیجیتال شنیده‌اید؟ نسل جدید قفل‌ها به قفل‌های الکترونیک یا قفل‌های هوشمند معروف هستند. قفل‌هایی که حالا به‌صورت گسترده توسط کاربران استفاده می‌شوند و توانسته‌اند سهم بزرگی در برطرف کردن دغدغه‌های آن‌ها داشته باشند.

یکی از  برندهایی که در زمینه قفل‌های دیجیتال درب آپارتمانی سابقه درخشانی دارد، یوکاست که اگر به فکر خرید این قفل ها افتاده‌اید پیشنهاد می‌کنم حتما از صفحه محصولات آنها بازدید کنید.

قفل‌های الکترونیک

احتمالاً اولین مواجهه اکثر ما با قفل دیجیتال درب، قفل ورودی اتاق‌های هتل‌ها بوده است. منظورم همان قفل‌های معروف کارتی است. آن‌ها هم دسته‌ای از قفل‌های الکترونیک به‌حساب می‌آیند که از بدو ورودشان در دنیای گجت‌های الکترونیک مورد توجه قرار گرفتند و به‌صورت گسترده از آن‌ها استفاده شد.

امروزه استفاده از این قفل‌ها به دفاتر اداری یا هتل‌ها محدود نمی‌شود و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند درهای ورودی خانه‌هایشان را به قفل‌های الکترونیک مجهز کنند تا خیالشان از بابت دغدغه‌های زیادی راحت شود. دغدغه‌هایی که اتفاقاً گم شدن کلید یکی از آن‌ها است.

یکی از جذاب‌ترین مزایای قفل‌های الکترونیک، کاربری آسان آن‌ها است. با مجهز کردن در خانه‌ به قفل الکترونیک، دیگر نیازی به همراه داشتن کلید با خودتان ندارید. درواقع اصلاً به چیزی برای باز کردن قفل نیاز ندارید الا حافظه و انگشتتان. کافی است رمزی را برای ورود تعریف کنید و هر بار که می‌خواهید وارد خانه شوید، همان رمز را در قفل بزنید تا در برایتان باز شود.

حتی اگر می‌ترسید رمز را فراموش کنید، هرکدام از اعضای خانه می‌توانند با اثرانگشتشان در خانه را باز کنند. سنسورهای بیومتریک قفل‌های الکترونیک، طیف وسیعی از دسترسی را در اختیار شما و اعضای خانواده قرار خواهد داد. می‌بینید؟ سال‌هاست که مشکل کلید و در ورودی حل شده است و شما از آن بی‌خبر بودید.

مزایای قفل‌های الکترونیک

البته قفل‌ ‌های دیجیتال الکترونیکی به غیر از کاربری آسان و عدم نیاز به کلید، مزایای دیگری هم دارند.  در ادامه با بعضی از مزایای این دسته از قفل‌ها آشنا خواهید شد:

مزایای قفل‌های الکترونیک

سیستم ضد هک و امنیت بالا

برخلاف قفل‌های معمولی که به‌سادگی باز می‌شوند و حتی انواع ضد سرقتشان هم نمی‌تواند خیال کاربران را از بابت امنیت کافی تأمین کند، قفل‌های الکترونیک امنیت بالایی دارند. این دسته از قفل‌ها هک نمی‌شوند و کار را برای سارقین بسیار سخت کرده‌اند.

قفل‌های الکترونیک

کنترل ورود و خروج

مدیریت و کنترل ورود و خروج اعضای خانه، حتی از راه دور، یکی از آن مزایای جذابی است که می‌تواند شما را به خرید قفل الکترونیک ترغیب کند. با استفاده از سیستم هوشمند این قفل‌ها و نصب اپلیکیشن مدیریتشان روی گوشی هوشمندتان، دیگر نگرانی از بابت ورود و خروج افراد به منزلتان نخواهید داشت.

قفل هوشمند شما تمام اطلاعات ورود و خروج را ثبت و به اپلیکیشن خود روی گوشی شما مخابره خواهد کرد. بنابراین اگر کسی به‌صورت مخفیانه وارد منزل شما شده باشد، به‌سادگی از آن باخبر خواهید شد.

سهولت دسترسی برای همه اعضا

داستان فراموش کردن کلید ورودی خانه و گم کردنش را که یادتان هست؟ قفل الکترونیک می‌تواند متناسب با توانمندی اعضای خانه، راه‌های دسترسی اختصاصی برای هریک از اعضا تعریف کند.

مثلاً اگر کسی به هر دلیلی در خانه شما با حروف لاتین آشنا نیست و نمی‌تواند از رمز استفاده کند، می‌تواند با اثرانگشت یا اسکن قرنیه وارد خانه شود. یا اگر مهمانی برایتان رسید و شما در خانه نبودید، می‌توانید از قبل رمزی موقت برای مهمان تعریف کنید تا به‌سادگی وارد خانه شما شود.

البته برای باز شدن قفل‌های هوشمند کلید فیزیکی و کارت هم وجود دارد.

قفل شدن خودکار در

اگر همیشه بعد از خروج از خانه شک می‌کنید که در را قفل کرده‌اید یا نه، حتماً باید از قفل الکترونیک استفاده کنید. این قفل‌ها بعد از خروج شما از خانه خودبه‌خود قفل می‌شوند و خیالتان را از بابت امنیت راحت خواهند کرد.

قفل‌های الکترونیک

سیستم هشدار

قفل‌های الکترونیک سنسورهای پیشرفته‌ای دارند که در صورت لزوم به شما هشدار خواهند داد. هشدار ورود با زور به خانه که با ضربه زدن به در یا قفل فعال می‌شود، یکی از این هشدارها است. هشدار وقوع حریق هم در بسیاری از قفل‌های الکترونیک تعبیه شده است.

اعمال سیستم‌های امنیتی بیشتر در مواقع دلخواه

اگر قرار است برای مدتی از خانه دور باشید، می‌توانید پروتکل‌های امنیتی بیشتری را برای ورود به خانه تعریف کنید. با استفاده از امکاناتی که قفل‌های الکترونیک به شما ارائه می‌دهند، می‌توانید رمز دومرحله‌ای را اجرا کنید. این رمز به این صورت است که مثلاً اول باید رمز ورود به خانه را وارد کنید و در صورت صحت رمز وارد شده، نوبت به ارائه اثر انگشت، اسکن قرنیه یا وارد کردن کارت می‌رسد. با اجرای این سیستم امنیتی، ضریب امنیت منازل شما در هنگام مسافرت بسیار بالا خواهد رفت.

امکان مدیریت قفل در مواقع بحرانی

یکی دیگر از مزایای جالبی که قفل الکترونیک در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان مدیریت بهینه ورود و خروج است. مثلاً در ادارات اگر قفل‌های الکترونیک به‌صورت آنلاین مدیریت شوند، در صورت وقوع آتش‌سوزی، سیل یا زلزله، به‌صورت خودکار همه قفل‌ها باز خواهند شد تا ورود و خروج سریع‌تر انجام شود.

از طرفی با استفاده از قفل الکترونیک می‌توانید سیستم قفل کودک را فعال کنید. این سیستم برای زمانی که در خانه کودک یا بیمار مبتلا به آلزایمر دارید، بسیار کارآمد است. به این صورت که در از داخل قفل می‌شود و کودکتان به نمی‌تواند به سادگی در را باز کند و از خانه خارج شود.

قفل‌های الکترونیک

کیفیت و زیبایی

طراحی مدرن قفل‌های الکترونیک برای کسانی که عاشق طراحی‌های شیک و مدرن هستند گزینه‌ای ایدئال محسوب می‌شود. قفل‌های الکترونیک ظاهری جذاب به منازلتان می‌بخشند و اگر به فکر تغییرات اساسی در ظاهر منزلتان هستید یا دوست دارید که خانه را بازسازی کنید، حتماً به گزینه قفل‌های هوشمند هم به‌عنوان یک گزینه اثرگذار نگاه کنید.

می‌توانید یک‌بار قفل الکترونیک بخرید و دیگر برای مدت‌ها خیالتان از بابت قفل درب راحت باشد. چون قفل‌های الکترونیک روی اکثر درها نصب می‌شوند و اگر قرار است خانه را عوض کنید می‌توانید به‌سادگی قفل را دربیاورید و روی در خانه جدید نصب کنید.

مزایای قفل‌های هوشمند آن‌قدر زیاد هستند که هرکسی را با هر سلیقه و اولویت مجاب به خرید می‌کنند. همین حالا برای خرید یک قفل هوشمند تصمیم بگیرید و یک‌بار برای همیشه خیال خودتان را از بابت بسیاری از دغدغه‌ها راحت کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت نمایندگی رسمی قفل های الکترونیکی کره‌ای یوکا به آدرس www.yuccahq.com  سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *