فرش یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون در هر خانه ای محسوب می شود و اگر طرح و رنگ فرش بدرستی انتخاب شود تغییراتی مثبت در طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل ایجاد می شود از این رو بهتر است شما در زمان انتخاب فرش برای پذیرایی و اتاق خواب و … حساسیت لازم را به خرج بدهید.

فرش چند متری بخرم ؟

برای خرید فرش باید به موارد زیادی توجه داشته باشید که یکی از این موارد ابعاد فرش می باشد. فرش ها در اندازه های مختلف طراحی می شوند و شما می توانید با توجه به ابعاد اتاق مورد نظر خود اندازه فرش را انتخاب نمایید همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر اندازه فرش بدرستی انتخاب شود تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون داخلی منزل خواهد داشت.

فرش ستاره کوروش کاشان

فرش چند متری داریم ؟

امروزه فرش ها در اندازه های مختلف تولید می شوند و با توجه به اینکه اندازه فرش در زیبایی دکوراسیون منزل بی تاثیر نیست از این رو بهتر است قبل از خرید فرش ابعادی مناسب را برای آن را در نظر بگیرید.

انواع ساعت دیواری

فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه و  فرش ۱۲۰۰ شانه در سه اندازه استاندارد زیر موجود هستند :

  • فرش ۶ متری ( ۳*۲ )
  • فرش ۹ متری ( ۳*۳ )
  • فرش ۱۲ متری ( ۳*۴ )

ابعاد فرش

اگر شما تمایل دارید برای مکانی با اندازه خاص فرش تهیه نمایید باید ابعاد فرش را خارج از ابعاد استانداردی که ذکر شد انتخاب نمایید همچنین برخی از ابعاد فرش را می توانید سفارش بدهید تا برای مکان مورد نظر تان طراحی شوند. سایر ابعاد فرش عبارتند از :

مبل و میز
  • فرش ۲۴ متری (۴*۶)
  • فرش ۴ متری (۱٫۵*۲٫۲۵)
  • فرش ۱٫۵ متری (۱*۱٫۵)
  • فرش کناره ۴ متری (۱*۴)
  • فرش کناره ۳ متری (۱*۳)
  • فرش کناره ۲ متری (۱*۲)
  • پادری : ۵۰*۸۰ سانتی متری

اندازه فرش

اول فرش بخریم یا مبل ؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است و در پاسخ به این سوال باید گفت که ابتدا بهتر است مبلمان منزل تان را خریداری کنید زیرا تهیه فرشی که متناسب با طرح و رنگ مبلمان باشد آسان تر است دلیل هم این است که امروزه فرش ها در انواع طرح و رنگ و سبک های مختلف طراحی می شوند و شما می توانید بعد از خریدن مبل به راحتی فرش مورد نظرتان را نیز خریداری نمایید.

اول فرش بخرم یا مبل

دکوراسیون منزل با فرش

با انتخاب فرشی زیبا و خوشرنگ می تواند به دکوراسیون داخلی منزل تان روح و گرما ببخشید همچنین طرح و رنگ فرش تاثیر زیادی روی طراحی دکوراسیون منزل دارد. در هنگام خرید فرش برای قسمت های مختلف منزل باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

 دکوراسیون منزل با فرش

  1. اندازه فرش
  2. مطابقت و همخوانی طرح و رنگ فرش با طرح و رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی
  3. انتخاب فرش مناسب با سبک زندگی
  4. کیفیت جنس فرش

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که ایجاد یک فضای لوکس و شیک در دکوراسیون منزل بدون وجود فرش کاری نسبتا دشوار است و شما می توانید با خریداری فرش هایی مناسب ، جذابیت دکوراسیون منزل تان را تکمیل نمایید.

فرش چه اندازه ای بخرم ؟

سایز فرش مناسب پذیرایی

سایز فرش می تواند تاثیر زیادی در ایجاد تغییر و تحول در سالن پذیرایی داشته باشید و علاوه بر این یکی از مزایای فرش برای پذیرایی این است که به تعریف فضا کمک زیادی می کند و مرزها را مشخص می نماید. در هنگام خرید فرش پذیرایی باید به فضایی که برای پهن کردن فرش دارید و مبلمانی که تمایل دارید دور یا روی فرش بچینید توجه داشته باشید.

اگر فضای پذیرایی شما کوچک می باشد بهتر است فرشی بزرگ را خریداری نمایید تا همه مبلمان را بتوانید به راحتی روی فرش بچینید. فرش ۶ متری اغلب برای پذیرایی های کوچک انتخابی مناسب می باشد و شما می توانید مبلمان را به گونه ای روی فرش بچینید که قسمت پشتی آن ها در لبه فرش قرار بگیرد.

اگر فضای پذیرایی بزرگ و با پلان باز می باشد اندازه فرش را باید به صورتی انتخاب نمایید که پایه های جلویی مبلمان روی لبه فرش قرار بگیرد و علاوه بر این فرش زیر مبل نرود. فرش های ۶ یا ۹ متری برای سالن پذیرایی بزرگ انتخابی مناسب می باشند همچنین اگر تمایل دارید در فضای پذیرایی از مبلمان ال استفاده کنید بهتر است طول بلندتر فرش در راستای طول مبل قرار داده شود و مبل ال را در یک لبه فرش قرار بدهید.

فرش برای پذیرایی

اگر فضای پذیرایی تان خیلی بزرگ است بهتر است فرشی بزرگ را پهن کنید و همه مبلمان را روی فرش بچینید توجه داشته باشید که در فضای پذیرایی خیلی بزرگ نباید از فرش کوچک استفاده کنید.

فرش برای پذیرایی بزرگ یا کوچک

اگر فضای پذیرایی یا نشیمن منزل شما بلند و کم عرض می باشد بهتر است یک دست مبلمان بلند داشته باشید که در این صورت باید فرش تمام طول مبلمان را بپوشاند. برای این پذیرایی ها فرش ۳*۲ مناسب می باشد و قسمتی از عرض فرش نیز باید در زیر مبلمان قرار بگیرد.

فرش برای پذیرایی کوچک

مبل طوسی با چه فرشی ست میشه ؟

رنگ طوسی از انواع رنگ های خاص برای مبلمان  می باشد و با توجه به اینکه رنگ طوسی خنثی است شما می توانید آن را به راحتی با سایر رنگ ها در دکوراسیون منزل تان ست نمایید.

توجه داشته باشید که اگر فرش طرح داری را برای فضای منزل تان انتخاب کرده اید بهتر است مبلمان طوسی را یکرنگ و از بین طرح های ساده انتخاب نمایید همچنین اگر فرش دارای طرحی ساده می باشد مثلا فرش طرح افشان بهتر است مبلمان منزل تان را طرح دار انتخاب نمایید. در ادامه چند ست از مدل های مبل طوسی با فرش را در اختیار شما قرار خواهیم داد که این ست ها می توانند جذابیت خاصی را به فضای پذیرایی یا نشیمن ببخشند.

ست مبل طوسی با فرش

۱٫مبل طوسی با فرش طوسی

استفاده از فرش طوسی و مبل طوسی باعث ایجاد یکنواختی در فضای منزل می شود از این رو اگر شما تمایل دارید که از مبل و فرش طوسی استفاده نمایید بهتر است فرش را طرح دار انتخاب کنید زیرا در طراحی این مدل فرش ها از ترکیب دو یا چند رنگ با رنگ طوسی استفاده شده است و در نتیجه دکوراسیون دیگر یکنواخت به نظر نمی رسد.

ست فرش طوسی با مبل طوسی

۲٫ مبل طوسی با فرش کرم

اگر شما تمایل دارید فضای منزل تان خاص و آرامش بخش باشد می توانید از ترکیب فرش کرم با مبلمان طوسی استفاده نمایید. رنگ کرم حال و هوایی گرم دارد و سرد بودن رنگ طوسی مبلمان را خنثی می کند همچنین اگر شما تمایل دارید فضای منزل تان روشن تر به نظر برسد می توانید مبل طوسی را با فرش کرم ست نمایید.

برای اینکه فضای منزل تان خلوت و دلباز و مدرن تر به نظر برسد بهتر است مبل طوسی را با فرش کرم ساده ست نمایید همچنین اگر تمایل دارید فضای منزل تان دارای انرژی بیشتری شود می توانید فرش کرم طرح دار را با مبلمان طوسی رنگ ست کنید.

ست مبل طوسی با فرش کرم

۳٫ مبل طوسی با فرش آبی

ست مبل طوسی با فرش آبی یکی از زیباترین دکوراسیون ها در فضای نشیمن یا پذیرایی ایجاد می کند. به این نکته توجه داشته باشید که رنگ آبی مورد استفاده در فرش باید خیلی کم و ملایم باشد تا زیبایی و آرامش فضای منزل از بین نرود. فرش آبی فیروزه ای نیز با مبلمان طوسی ترکیب رنگی بی نظیری را ایجاد می کند و باعث می شود تا طراحی داخلی منزل شما بی نظیر و سرزنده به نظر برسد.

مبلمان طوسی با چه رنگ فرشی ست می شود ؟

۴٫ مبل طوسی با فرش لاکی

فرش های لاکی به فرش های سنتی معروف هستند و شما می توانید این مدل فرش را با مبلمان طوسی به راحتی ست نمایید همچنین این ست مبل و فرش برای افرادی که به دکوراسیون سنتی علاقه مند هستند انتخابی مناسب است.

ست مبل طوسی با فرش لاکی

امروزه کارخانه های زیادی برای تولید فرش وجود دارند که یکی از معتبرترین و بزرگ ترین کارخانه فرش کاشان ، کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان است و این کارخانه فرش های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را با تیمی حرفه ای تولید می کند و بیشترین کلکسیون از فرش ماشینی را با رنگ بندی های متنوع دارد. برای مشاهده انواع مدل های فرش ستاره کوروش کاشان به سایت www.bfarsh.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *