پرده یکی از مهم ترین وسایل در فضای هر خانه ای به شمار می رود که علاوه بر پوشش پنجره ها و تنظیم نور فضای داخلی منزل باعث جذابیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی منزل می شود. در ادامه با اصول خرید جدیدترین انواع پرده برای پذیرایی در سال ۲۰۲۲ آشنا خواهید شد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

مدل های پرده پذیرایی ۲۰۲۲

پذیرایی یکی از مهم ترین بخش های منزل به شمار می رود و با توجه به اینکه از فضای این بخش از منزل برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود بنابراین بهتر است در زمان انتخاب وسایل پذیرایی نظیر مبلمان ، پرده ، فرش و … حساسیت لازم به خرج داده شود تا فضای پذیرایی آرامش بخش و جذاب تر به نظر برسد.

مدل پرده پذیرایی شیک

اصول خرید پرده برای پذیرایی

طرح و رنگ پرده اگر بدرستی انتخاب شود جذابیت دکوراسیون داخلی پذیرایی بیشتر می شود بنابراین بهتر است شما در زمان خرید پرده برای پذیرایی نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

انواع ساعت دیواری

پرده پذیرایی شیک 2022

۱٫ انتخاب جنس پارچه پرده :

برای دوخت پرده از پارچه های مختلف نظیر حریر ، ساتن ، مخمل و … استفاده می شود که بهتر است شما در زمان خرید پرده جنس آن را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی انتخاب نمایید همچنین جنس پرده باید با بافت ، جنس و رنگ سایر وسایل پذیرایی مطابقت و همخوانی داشته باشد.

مبل و میز

اگر پنجره های پذیرایی در معرض نور شدید هستند بهتر است از مدل پرده مخمل برای فضای پذیرایی استفاده نمایید همچنین برای جلوگیری از تغییر رنگ پرده در برابر تابش خورشید می توانید برای قسمت زیرین پرده از آستری استفاده نمایید.

پرده های حریر یکی دیگر از انواع جنس های پرده است که توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است و از این مدل پرده می توان برای پذیرایی با دکوراسیون مدرن یا کلاسیک استفاده کرد همچنین اگر شما تمایل دارید در طول روز فضای منزل تان را به کمک نور طبیعی روشن کنید می توانید پرده حریر را برای نصب روی پنجره ها انتخاب نمایید.

مدل پرده 2022 برای پذیرایی

۲٫ رنگ پرده و طرح پرده :

انتخاب رنگی مناسب برای پرده پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما رنگ پرده را با توجه به سایر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل تان انتخاب نمایید. اگر تمایل دارید رنگ پرده به راحتی با رنگ سایر وسایل موجود در پذیرایی ست شود بهتر است رنگ پرده را از بین رنگ های خنثی انتخاب نمایید.

اگر فضای پذیرایی منزل شما کوچک می باشد بهتر است برای پوشاندن پنجره ها از پرده رنگ روشن استفاده نمایید زیرا پرده رنگ روشن باعث می شود تا فضای پذیرایی بزرگ تر و دلبازتر به نظر برسد. برای سالن پذیرایی با متراژ بزرگ می توانید از پرده رنگ تیره استفاده نمایید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ پرده را نباید بیش از حد تیره انتخاب کنید زیرا پرده هایی که دارای رنگ های تیره هستند باعث دلگیرتر به نظر رسیدن فضای پذیرایی می شوند.

مدل والان پرده 2022

پرده ها در انواع مدل های طرح دار و ساده موجود می باشند که بهتر است مدل پرده را با توجه به طرح سایر وسایل موجود در پذیرایی انتخاب نمایید. اگر وسایل پذیرایی منزل تان ساده هستند برای جلوگیری از یکنواخت به نظر رسیدن فضای سالن پذیرایی بهتر است مدل پرده را طرح دار انتخاب نمایید. اگر در فضای سالن پذیرایی از وسایل طرح دار استفاده کرده اید بهتر است طرح پرده پذیرایی را ساده انتخاب کنید.

در زمان خرید پرده بهتر است به ارتفاع سقف پذیرایی نیز توجه داشته باشید در صورتی که سقف پذیرایی کوتاه می باشد بهتر است برای بلندتر به نظر رسیدن سقف از پرده رنگ روشن و ساده در فضای پذیرایی استفاده نمایید همچنین اگر سقف منزل تان بیش از حد بلند است می توانید برای متعادل به نظر رسیدن ارتفاع سقف از پرده طرح دار ، رنگ تیره و والان دار در فضای پذیرایی استفاده کنید.

۳٫ انتخاب میل پرده :

انتخاب میل پرده برای نصب پرده از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما برای نصب پرده پذیرایی از میل پرده مناسبی استفاده کنید همچنین اندازه میل پرده را می توانید بیشتر از عرض پرده انتخاب نمایید تا فضای پذیرایی بزرگ و عریض تر به نظر برسد که در این صورت میل پرده در معرض دید می باشد بنابراین بهتر است میل پرده را از بین مدل های شیک و جذاب تر انتخاب کنید.

پرده مخصوص پذیرایی

۴٫ ارتفاع و تعداد پنجره ها :

در زمان خرید مدل پرده پذیرایی ۲۰۲۲ بهتر است به ارتفاع پنجره ها توجه داشته باشید. اگر پنجره های پذیرایی کم ارتفاع و کوچک هستند بهتر است از پرده های سرتاسری برای پوشاندن آن ها استفاده نمایید همچنین این نوع پرده ها باعث می شوند تا ارتفاع پنجره ها از سقف بیشتر به نظر برسد.

اگر در فضای سالن پذیرایی پنجره های زیادی وجود دارد بهتر است به فاصله پنجره ها با یکدیگر توجه کنید اگر فاصله پنجره ها از یکدیگر زیاد نیست می توانید برای پوشاندن آن ها از پرده پذیرایی سرتاسری استفاده نمایید و اگر فاصله پنجره ها از یکدیگر زیاد می باشد بهتر است چند پرده مشابه را برای پوشاندن پنجره ها خریداری نمایید همچنین می توانید فاصله بین پنجره ها را به کمک وسایل دکوری ، تابلوهای زیبا و … پر کنید.

مدل پرده شیک پذیرایی

پرده پذیرایی را ساده انتخاب کنیم یا والان دار ؟

پرده والان دار از انواع مدل پرده های شیک و خاص می باشد و اگر شما تمایل دارید طرح پرده سالن پذیرایی تان جذاب تر به نظر برسد بهتر است علاوه بر نصب پرده روی پنجره های پذیرایی بهتر است والان پرده را نیز به صورت مستقل روی لایه اصلی پرده نصب نمایید.

برای دوخت والان پرده از پارچه های مختلف نظیر مخمل ، تور ، کتان و … استفاده می شود که بهتر است شما طرح ، رنگ و جنس والان را با توجه به طرح و رنگ پرده انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید رنگ والان پرده را با رنگ مبلمان یا کوسن ست نمایید همچنین برای پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک بهتر است والان پرده را از بین مدل های تزیین شده والان انتخاب نمایید و در صورتی که سبک دکوراسیون پذیرایی منزل تان مدرن می باشد بهتر است والان پرده را از بین مدل های جدید و ساده تر انتخاب کنید.

مدل پرده والان دار

در این مطلب نکات طلایی برای خرید پرده پذیرایی ۲۰۲۲ را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید. در صورتی که تمایل دارید پرده پذیرایی را به صورت اینترنتی خریداری کنید می توانید به وب سایت wikideco.com مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی پرده های پذیرایی در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود می باشند همچنین برای دوخت پرده ها نیز از پارچه های با کیفیت استفاده شده است و شما می توانید با یک کلیک ساده پرده مورد نظرتان را به راحتی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *