آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه است و به همین دلیل باید بدانیم که چگونه آشپزخانه ای شیک و زیبا داشته باشیم زیرا زیبایی آشپزخانه بر دکوراسیون کلی خانه، تاثیر می گذارد. کابینت ها در هر آشپزخانه ای بیشتر از سایر عناصر جلب توجه می کنند و به همین دلیل برای داشتن آشپزخانه ای شیک باید به کابینت ها توجه داشته باشیم‌.

نوع، رنگ، طرح و ابعاد کابینت باید با توجه به فضای آشپزخانه انتخاب شود زیرا تمام این موارد به کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه، بستگی دارد. پیش از انتخاب کابینت بهتر است که تمامی اجزای قرار گرفته در آشپزخانه بررسی شوند و کابینت ها متناسب با این اجزا انتخاب گردند تا هماهنگی لازم را با دکوراسیون داشته باشند. اگر شما هم به فکر شیک و زیبا شدن آشپزخانه خود هستید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

گروه معماری آترینا، بهترین تولید کننده کابینت در تهران

گروه معماری آترینا که به عنوان بهترین تولید کننده کابینت در تهران شناخته می شود، متنوع ترین کابینت ها را با بهترین متریال بازار یعنی ام دی اف تولید می کند. این گروه متشکل از تیمی متخصص است که کار ساخت و تولید کابینت را به طور تخصصی انجام می دهند. محصولات تولید شده توسط آترینا دارای تنوع طرح، رنگ، مدل و اندازه هستند و تمامی سلیقه ها را تحت پوشش قرار می دهند.

مشتریان می توانند که کابینت مورد نظر خود را با مدل و رنگ دلخواه به این گروه سفارش دهند؛ زیرا آترینا امکان سفارشی سازی کابینت ها را فراهم نموده است. از نظر کیفیت، کابینت های این مرکز با مواد اولیه مرغوبی تولید می شوند و ماندگاری بالایی دارند. مجموعه معماری آترینا به دلیل اطمینان از کیفیت کابینت های خود، آنها را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان عرضه می کند.

چرا کابینت ام دی اف بهترین نوع کابینت است؟

در پاسخ به این سوال که  چگونه آشپزخانه ای شیک و زیبا داشته باشیم باید گفت که کابینت ام دی اف بهترین گزینه است. در سال های اخیر ام دی اف به عنوان پرطرفدارترین متریال تولید کابینت شناخته شده است و این به دلیل ویژگی های بی نظیر این ماده اولیه است. ام دی اف سطحی صاف و یکدست دارد و برای تولید انواع کابینت های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک بسیار مناسب است.

این ماده اولیه طرح پذیری خوبی دارد و مشتریان می توانند با خرید کابینت ام دی اف، طرح مورد نظر خود را سفارش دهند و آشپزخانه خود را زیبا کنند. از نظر رنگ نیز می توان گفت که هیچ یک از متریال ساخت کابینت به اندازه این ماده، تنوع رنگ ندارند و با ام دی اف، دست مشتریان برای انتخاب رنگ باز است. کابینت ام دی اف از هجوم حشرات در امان است، آب به داخل آن نفوذ نمی کند، بر اثر دما تغییر شکل نمی دهد، قیمت مقرون به صرفه ای دارد و دارای عمر طولانی می باشد.

کابینت مدرن

کابینت مدرن سبک جدیدی از کابینت است که به سادگی معروف می باشد. این نوع کابینت نقطه مقابل کابینت کلاسیک است و در آن هیچ پیچیدگی نقش و نگاری دیده نمی شود. به دلیل ساده بودن این کابینت می توان در هر آشپزخانه ای از آن استفاده کرد زیرا به خوبی با دکوراسیون هماهنگ می شود. کابینت مدرن به آشپزخانه نظم خاصی می دهد و به دلیل داشتن کشوهای بسیار، برای جای دادن وسایل آشپزخانه مناسب است.

کابینت های مدرن به دو شکل مات و براق و به صورت با دستگیره و بدون دستگیره ساخته می شوند و زیبایی آشپزخانه را افزایش می دهند. ارتفاع این کابینت ها تا سقف نیز ادامه دارد و این یک مزیت بزرگ برای کابینت ام دی اف مدرن است؛ زیرا کسانی که آشپزخانه کوچکی دارند می توانند با استفاده از این کابینت ام دی اف، استفاده بهینه ای از فضا داشته باشند. قیمت کابینت مدرن مقرون به صرفه است و همه افراد می توانند با توجه به بودجه خود از این کابینت برای زیباسازی آشپزخانه خود استفاده کنند.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک بر خلاف کابینت مدرن دارای حکاکی و نقش و نگارهای بسیاری می باشد. این نوع کابینت به آشپزخانه شما ظاهری اشرافی و سلطنتی می دهد. کابینت کلاسیک ام دی اف بیشتر در آشپزخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این نوع کابینت در آشپزخانه های کوچک فضا را دلگیر و بسته نشان می دهد.

این سبک از کابینت دارای قرینگی در تمام قسمت ها می باشد و بر روی دستگیره های آن نیز طرح های اشرافی و سلطنتی دیده می شود. کابینت ام دی اف کلاسیک نسبت به کابینت مدرن ارتفاع کمتری دارد اما عمق آن بیشتر است. این نوع کابینت بیشتر در رنگ های چوبی و خنثی تولید می شود و مراحل ساخت آن دشوار تر از نوع مدرن است.

اگر دکوراسیون خانه شما از نوع کلاسیک است پس در انتخاب کابینت کلاسیک تردید نکنید زیرا این سبک از کابینت، آشپزخانه شما را چشمگیر و زیبا می کند. این کابینت لوکس مزایای زیادی دارد اما قیمت آن از دیگر سبک های کابینت بیشتر است و این برای کسانی که محدودیت بودجه دارند ممکن است خوشایند نباشد.

 

چگونه آشپزخانه ای شیک و زیبا داشته باشیم؟

کابینت نئوکلاسیک

برای دانستن اینکه چگونه آشپزخانه ای شیک و زیبا داشته باشیم،  دو سبک از کابینت های ام دی اف را بررسی کردیم و اکنون نوبت به کابینت نئوکلاسیک می رسد. کابینت نئوکلاسیک نیز نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه دارد و ترکیبی از کابینت های کلاسیک و مدرن است‌. خرید کابینت نئوکلاسیک که هم سادگی سبک مدرن را دارد و هم دارای پیچیدگی سبک کلاسیک است، این روزا محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

کابینت نئوکلاسیک تقارن و قرینگی سبک کلاسیک را حفظ کرده و در عین حال طرح های ساده و ظریفی بر روی آن دیده می شود. این کابینت محبوب، قابلیت سفارشی سازی خوبی دارد و طرح های دلخواه مشتریان با ظرافت خاصی بر روی آن حک می شود.

این کابینت تلفیقی ام دی اف، قیمت کمتری نسبت به کابینت کلاسیک دارد اما از کابینت مدرن کمی گران تر است. به طور کلی هر سه نوع کابینت مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک باید متناسب با فضا و جزئیات  دکوراسیون انتخاب شوند تا ظاهری شیک و زیبا به آشپزخانه ببخشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *