وقتی صحبت از دکوراسیون خانه می‌شود؛ ذهن اکثر افراد به سمت فرش‌ها و مبل‌های گران قیمت و شیک و کمدها و پرده‌های لوکس می‌رود. اما جالب است بدانید که اسباب اثاثیه شیک و زیبا، تنها بخش مهم در دکوراسیون داخلی خانه نیست. جزئیات خیلی کوچکتری در هر خانه وجود دارند که هرروز با آن‌ها سر و کار داریم، اما معمولا توجهی به آن‌ها نمی‌کنیم. جزئیاتی مانند خرید کلید و پریز مناسب، می‌تواند نقش مهمی در زیباسازی خانه شما ایفا کند. در این مطلب قصد داریم در مورد کلید و پریزها و نقش آن‌ها در دکوراسیون داخلی منازل صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با کلید و پریز و اجزای آن

کلید و پریز برق از اجزای بسیار کاربردی هر خانه هستند که برای کنترل جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. پریزهای برق برای اتصال دستگاه‌های الکترونیکی با استفاده از سیم و دو شاخه به جریان برق ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما با قرار دادن دوشاخه در سوراخ‌های پریز، می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را به جریان برق متصل نموده و از آن استفاده کنید.

کلید و پریز، جزئیاتی که دکوراسیون خانه شما را زیباتر و جذاب تر می‌کند!

کاربردهای انواع کلید برق متفاوت می‌باشد و بر همین اساس دسته بندی می‌شوند. کلید برق مکانیکی، از جمله محبوب ترین و پرکاربردترین کلیدهای برق محسوب می‌شود. در این نوع کلیدهای برق، قطع و وصل شدن جریان به صورت دستی انجام می‌شود و شما می‌توانید با بالا و پایین کردن کلید جریان برق را کنترل کنید. نوع دیگر کلیدهای برق، کلید برق هوشمند است. از انواع کلیدهای برق هوشمند می‌توان به کلیدهای برق نوری یا کلیدهای برق دارای حسگر حرارتی و تایمر اشاره کرد که بدون دخالت مستقیم دست، کار می‌کنند.

کلید و پریز به طور معمول دارای دو بخش هستند. بخش اصلی آن‌ها مکانیزم درونی و حلقه می‌باشد که در واقع همان ساختار درونی و سیم پیچی‌های آن هاست که به جریان برق ساختمان متصل می‌شود. بخش دوم قاب و کادر آن هاست. این بخش از کلید و پریز که لایه رویی آن می‌باشد؛ بخشی است که امنیت افراد را هنگام استفاده از کلید و پریز فراهم می‌کند و در دکوراسیون داخلی نیز نقش دارد. کلید و پریزهای قدیمی با پیچ و مهره به قاب متصل می‌شدند اما مدل‌های مدرن تر، نیازی به پیچ و مهره ندارند و ظاهر زیباتری دارند.

نقش مهم کلید و پریز در دکوراسیون خانه

تا چند سال پیش اهمیت زیادی به نقش مهم کلید و پریز در دکوراسیون داخلی داده نمی‌شد. به حدی که معمولا تمام کلید و پریزهای ساختمان به یک شکل ( بدون توجه به سبک طراحی داخلی ساختمان) انتخاب و خریداری می‌شد. اما امروزه نقش این جزئیات در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه برای همه آشکار شده است. این باعث شده که شرکت‌های تولید کننده کلید و پریز توجه بیشتری به ظاهر آن‌ها نشان دهند. با تنوع بالای طرح‌ها و شکل‌های کلید و پریز موجود در بازار، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد و افراد می‌توانند کلید و پریز مناسب برای سبک خانه خود را انتخاب کنند.

کلید و پریز، جزئیاتی که دکوراسیون خانه شما را زیباتر و جذاب تر می‌کند!

هنگام انتخاب کلید و پریز برای خانه خود، شما باید به کیفیت، کاربرد و ظاهر آن‌ها دقت کنید. اگر ظاهر کلید و پریزهایی که انتخاب می‌کنید با سبک دکوراسیون خانه‌ی شما همخوانی نداشته باشد؛ می‌تواند تاثیر منفی در ظاهر خانه شما بگذارد. از سوی دیگر، اگر کیفیت آن‌ها پایین باشد، در مدت زمان کمی مجبور به صرف وقت و هزینه برای تعمیر یا تعویض آن‌ها خواهید شد. به همین دلیل است که زمان انتخاب کلید و پریز برق باید به این نکات دقت کنید.

اصول نصب کلید و پریز متناسب با دکوراسیون خانه

پس از این که کلید و پریز مناسب را با توجه به سلیقه خود انتخاب و تهیه کردید؛ باید به این فکر کنید که کلید و پریزها در کجا باید نصب شوند و چه تعداد کلید و پریز برای هر اتاق خانه شما لازم است. ارتفاع کلید برق اتاق‌های خانه باید حدودا صد و بیست سانتی متر از کف ساختمان باشد. در این بخش در مورد نوع، تعداد و مکان معمول نصب کلید و پریز برق هر یک از اتاق‌های خانه صحبت می‌کنیم.

کلید و پریز مناسب اتاق خواب

کلید برق اتاق خواب باید داخل خودِ اتاق خواب و نزدیک درب اتاق ( دقیقا در جهتی که درب باز می‌شود) باشد. به طوری که افراد پس از ورود به اتاق بلافاصله بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. پریز برق اتاق خواب نیز می‌تواند کنار تخت خواب، کنار میز آرایش و کنار میز کار یا مطالعه افراد نصب شود. کلید چراغ خواب نیز باید دقیقا زیر خود چراغ قرار بگیرد.

کلید و پریز مناسب آشپزخانه

با توجه به این که در آشپزخانه از لوازم برقی مختلفی از قبیل یخچال، فریزر، هود، ماشین ظرفشویی و… استفاده می‌شود؛ خیلی مهم است که آشپزخانه از برق کشی خوبی برخوردار باشد.

کلید و پریز، جزئیاتی که دکوراسیون خانه شما را زیباتر و جذاب تر می‌کند!

باید دقت کنید که کلید و پریز آشپزخانه به طوری نصب شوند که برای کابینت‌ها و درب یخچال و فریزر مزاحمت ایجاد نکنند. بهتر است به غیر از پریزهایی که کنار لوازم برقی ثابت تعبیه می‌شود؛ چند پریز دیگر نیز برای وسایلی مانند آبمیوه گیری و فر و… در نظر بگیرید. این کار کمک می‌کند که مجبور به استفاده از سه راهی‌های دست و پا گیر در آشپزخانه نباشید.

کلید و پریز مناسب اتاق نشیمن

بیشتر زمان افراد خانه در اتاق نشیمن می‌گذرد و به خاطر وجود لوازم برقی مانند تلویزیون، کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند و دیگر موارد این چنینی، بسیار مهم است که کنار هر کدام از آن‌ها پریز وجود داشته باشد. کلید برق اتاق نشیمن نیز مانند اتاق خواب باید کنار درب (از سمت باز شدن آن) قرار بگیرد تا افراد به محض ورود بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. به طور معمول بعد از آَشپزخانه، بیشترین تعداد کلید و پریز در اتاق نشیمن وجود دارد.

کلید و پریز مناسب سرویس بهداشتی

با توجه به این که در دستشویی و حمام با آب سر و کار دارید، کلید برق باید در جایی نصب شود که خطر اتصالی و برق گرفتگی وجود نداشته باشد. بهترین انتخاب این است که کلید روشنایی و هواکش را بیرون سرویس بهداشتی، دقیقا کنار درب نصب نمایید؛ به طور معمول برای سرویس بهداشتی از کلید برق دو پل استفاده می‌شود. معمولا یک پریز نیز کنار آینه سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد.

کلید و پریز، جزئیاتی که دکوراسیون خانه شما را زیباتر و جذاب تر می‌کند!

خرید بهترین کلید و پریز از ایران الکتریک

هنگام خرید کلید و پریز نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. پیش از هرچیز، باید به کیفیت و کاربردی بودن کلیدها و پریزهای برق مورد نظرتان دقت نمایید. انتخاب پریز و کلید برق با کیفیت، احتمال اتصالی و خراب شدن دستگاه‌های برقی شما را به حداقل می‌رساند. از سوی دیگر، باید دقت کنید که ظاهر پریز و کلیدهای مورد نظرتان با سبک طراحی داخلی خانه شما سازگار باشند. قیمت کلید و پریزهایی که تهیه می‌کنید نیز باید مناسب و به صرفه باشد.

اگر به دنبال کلید و پریزهای زیبا و با کیفیت با قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید؛ پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت ایران الکتریک   به آدرس اینترنتی  https://iranelectric.com است که کلید و پریزهای متنوع، مناسب برای انواع سلیقه‌ها، با مناسب ترین قیمت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انواع کلید و پریز را با کیفیت درجه یک از ایران الکتریک تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *