یکی از مهمترین بخش های نازک کاری ساختمان که تاثیر به سزایی در زیبایی و طراحی داخلی فضای خانه دارد، گچبری سقف و دیوارها می باشد. به طور کلی گچبری را می توان صنعت و هنر نقش آفرینی و کنده کاری بر روی گچ توصیف کرد. با بهره گیری از هنر گچبری نمای داخلی زیباسازی می شود و در تمام قسمت های داخلی خانه از جمله: گچبری سقف، گچبری دیوارها، گچبری نور مخفی، گچبری اطراف شومینه، اپن و … به کار برده می شود. به خاطر سابقه بلند مدت این هنر تزئینی در طراحی داخلی انواع مدل ها و طرح های گچبری نیز در گذر زمان به وجود آمده اند و شکل گرفته اند.

مدل های سنتی طرح گل و غنچه، مدل های کلاسیک اطراف لوستر، مدل های جدید روی سقف کاذب تنها بخشی محدود از انواع و اقسام گچبری و گچ کاری به شمار می روند. البته ناگفته نماند که نحوه اجرای صحیح، دقیق و زیبای طرح و نقوش گچبری از جمله اصلی ترین دغدغه های مالکان به شمار می رود. گروه گچبری هنر برتر یکی از بهترین و حرفه ای ترین مجریان هنر گچبری می باشد که همواره در حال اجرای طرح های گچبری لاکچری، خلاقانه و فانتزی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با هنر گچبری سقف و دیوارها و گروه گچبری هنر برتر بیشتر آشنا کنیم.

گروه گچبری هنربرتر یکی از مجموعه های حرفه ای و متخصص در زمینه گچبری سقف است. بازدید و مشاوره این مجموعه رایگان است پس حتما قبل از هر اقدامی با این مجموعه با شماره ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸تماس بگیرید.

5 نکته مهم در طراحی گچبری سقف پذیرایی

۱٫     شناخت انواع روش ساخت گچبری

اولین مسئله ای که در مورد گچبری باید به آن پرداخته شود، شناخت انواع روش ساخت گچبری می باشد. به طور کلی می توان گفت که گچبری به دو روش زیر ساخته می شود.

  • گچبری سقف با دست
  • گچبری سقف پیش ساخته

در روش اول که ساخت گچبری سقف با دست می باشد، استاد گچ کار با ترکیب کردن مقدار مشخصی آب و گچ شروع به ساخت خمیری از گچ می کند که خاصیت حالت پذیری دارد و در عین حال نیز آنقدر سفت نیست که خرد شود یا بشکند. این روش ساخت گچبری که از گذشته های دور نیز در میان اساتید گچبری رواج داشته، بسیار حساس، ظریف و سخت می باشد که به تماما به هنر و تجربه استاد گچ کار بستگی دارد. اغلب طرح های خانه ها و عمارت های قدیمی به همین شیوه بر روی سقف ها اجرا شده اند. البته باید در نظر داشت که این روش ساخت گچبری به لحاظ هزینه گران قیمت به شمار می رود، هر چند که اثر هنری خاص را برای صاحبخانه به ارمغان می آورد.

گچبری سقف پیش ساخته سریعتر و به روزتر به حساب می آید. از قبل و در قالب های آماده ساخته می شوند و سپس در محل مورد نظر نصب می شوند. از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر است. البته که از لحاظ زیبایی و ظرافت کار نیز بسیار دقیق و منسجم هستند. اجرای این نوع از گچبری ها ساده تر است و به زمان کمتری برای نصب در محل نیاز است. در تهیه گچبری های پیش ساخته از ترکیب گچ، پلی یورتان و پلی استایرن استفاده می شود. از آنجایی که از فوم پلی استایرن در تولید گچبری پیش ساخته استفاده می شود، این گچبری سبک تر است و راحتتر روی دیوارها و سقف نصب می شود. اگرچه که سرعت در ساخت، سبک و ارزان بودن از مزیت های این نوع از گچبری می باشد، اما برای نصب در محیط های مرطوب مناسب نیست. آن هم به این دلیل که گچبری پیش ساخته به سرعت ورم می کند و در اصطلاح طبله می کند.

۲٫     انواع گچبری سقف بر اساس طرح

گچبری ها نیز مشابه بسیاری دیگر از هنرها و صنایع دستی بر اساس طرح طبقه می شوند. به این ترتیب گچبری سقف را با توجه به طرح به دو گروه زیر تقسیم می کنند.

5 نکته مهم در طراحی گچبری سقف پذیرایی

گچبری سقف ساده و شیک همانطور که از اسم آن پیداست، به آن دسته از گچبری های ساده و بدون طرح که کار خاصی در اجرا ندارند، گفته می شود. استاد کار در اجرای این نوع از سقف ها به طراحی یا تولید اشکال و فرم های برجسته و خاص نیاز ندارد. بنابراین سرعت اجرای این نوع گچبری بالاست و ضمنا هزینه اجرای آن مقرون به صرفه می باشد. نوع دوم گچبری سقف با طرح های پیچیده می باشد که زمان اجرای زیادی نیاز دارد. دقت و مهارت بالای استاد گچ کار را می طلبد و البته که هزینه اجرای طرح های پیچیده گران تر می باشد.

جهت بازدید، مشاوره و استعلام قیمت گچبری با شماره ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸ تماس بگیرید.

۳٫     انواع گچبری بر اساس سبک اجرا

نوع دیگری از دسته بندی در مورد گچبری های سقف با توجه به سبک اجرای گچبری می باشد. به طور کلی سبک اجرای گچبری سقف به ۴ گروه اصلی تقسیم می شود. این گروه ها عبارتند از:

  • گچبری سقف کلاسیک
  • گچبری سقف نئوکلاسیک
  • گچبری سقف سنتی
  • گچبری سقف مدرن

گچبری سقف کلاسیک

در مدل گچبری سقف کلاسیک که اصولا مناسب خانه هایی با سقف بلند است، از مجموعه ای از طرح ها و نقش های پرکار و شلوغ استفاده می شود. طرح هایی برگرفته از نقش های رومی، ایتالیایی و حتی طرح های اسلیمی که منجر به زیبایی خارق العاده در فضای داخلی خانه می شود.

5 نکته مهم در طراحی گچبری سقف پذیرایی

گچبری سقف نئوکلاسیک

گچبری سقف نئوکلاسیک به تلفیق طرح های کلاسیک با مدل های مدرن اختصاص دارد. اگر به دنبال اجرای طرح های مدرن گچبری هستید، اما از داشتن طرح های کلاسیک روی سقف خانه لذت می برید، می توانید گچبری سقف نئوکلاسیک را انتخاب کنید. اصولا مدل نئوکلاسیک به اندازه سبک کلاسیک شلوغ و پرکار نیست و از طرح های انتزاعی تری بهره می گیرد.

گچبری سقف سنتی

شاید اگر داخل خانه های قدیمی رفته باشید، گچبری سقف سنتی این خانه ها به چشم دیده اید. ترکیب زیبایی از گل، غنچه، پرنده، طرح های اسلیمی و کلی نقوش زیبا و خاطره انگیز در این سقف ها دیده می شد. اغلب اوقات بچه هایی را می دیدید که خیره به این طرح ها شده اند و رو به طرح های سقف دراز کشیده اند. زیبایی هنر در تکرار و استمرار آن است که باعث ماندگاری آن می شود. هنر گچبری هم اگرچه که در بازه ای از زمان کنار گذاشته شد، اما مجددا تاثیر خود بر زیبایی داخلی خانه را به صنعت ساختمان سازی تحمیل کرد.

گچبری سقف مدرن

از نکات مثبت گچبری سقف، همگام شدن آن با مدرنیته و سلایق انسان قرن بیست و یک است. خیلی از افراد در دنیای امروز علاقه به استفاده از طرح های مدرن و مینیمال در طرح گچبری های خود دارند. این سبک از طراحی گچبری با تلفیق نورپردازی و ایجاد شکست های مختلف در گچبری سقف در زیبایی فضای داخلی خانه نقش به سزایی دارید. در مدل گچبری سقف مدرن از زاویه سازی و خطوط ساده استفاده می شود. با تکیه و تاکید بر نور مخفی در ساخت این گچبری ها حس مدرنیته و طرح های مینیمال به بخش های مختلف خانه اضافه می شود. گروه گچبری هنر برتر با مهارت اجرایی بالا در ساخت انواع طرح های لاکچری گچبری سقف، آماده ارائه و اجرای جدیدترین طرح های گچبری سقف می باشد.

جهت بازدید، مشاوره و استعلام قیمت گچبری با شماره ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸ تماس بگیرید.

۴٫     انواع گچبری سقف براساس روش اجرا

گچبری ها را براساس روش اجرا آنها نیز می توان تقسیم بندی کرد. در این صورت گچبری ها را به دو گروه کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • گچبری سقف بدون رابیتس بندی
  • گچبری سقف با رابیتس بندی

گچبری سقف بدون رابیتس بندی بیشتر به صورت طرح های قابل اجرا بر روی سقف هستند که هم به روش سنتی و هم به روش پیش ساخته قابل اجرا می باشند. می توان گفت که اگر سقف قابل اجرا به شکل کاذب نباشد، انواع طرح ها از سنتی گرفته تا مدرن قابل اجرا می باشند. نکته ای که باعث مزیت در گچبری سقف بدون رابیتس بندی می شود، ساخت سازه های سبک روی سقف است که از جنس پلی استایرن یا پلی یورتان می باشند.

گچبری سقف با رابیتس بندی توسط شبکه ای ساخته شده از جنس میلگرد و ورق های فلزی بر روی سقف اجرا می گردد که منجر به ایجاد یک سقف کاذب زیر سقف اصلی ساختمان می شود. بعد از ساخته شدن سقف کاذب به عنوان زیر کار گچ کاری، امکان اجرا و ساخت انواع مختلف گچبری ها فراهم است. سبک های مدرن با ترکیب نور مخفی داخل سقف کاذب حسی مینیمال و امروزی را به فضای داخلی ساختمان می دهد. از طرفی امکان اجرای انواع طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک بر روی سقف های رابیتس بندی شده نیز میسر است.

۵٫     استفاده از گروه گچبری با مهارت اجرایی بالا

در این مطلب به انواع و اقسام گچبری و مدل های مختلف آن اشاره کردیم. آنچه که در موضوع ساخت گچبری لاکچری، به روز و زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نحوه اجرای طرح ها و مدل ها روی گچبری می باشد. گروه گچبری هنر برتر با برخورداری از اساتید متخصص و با تجربه بهترین و لوکس ترین نقوش و طرح های گچبری را با بهترین کیفیت و ظرافت به کارفرمایان گرامی ارائه می کند. ارائه مشاوره و کارشناسی رایگان در صورت نیاز از جمله خدمات گروه گچبری هنر برتر می باشد. برای داشتن سقف و دیوارهای طراحی شده با گچبری های لاکچری و باکیفیت حتما با اساتید مجرب و متخصص در گروه گچبری هنر برتر ارتباط بگیرید و حتی از مشاوره و نظر کارشناسی این اساتید به صورت رایگان بهره مند شوید.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۳۲۱۶۵۰۸     آدرس سایت honarebartar.com 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *