خانه دکوراسیون فضای باز حیاط و فضای سبز آشنایی با انواع کاربردهای چمن مصنوعی + عکس

آشنایی با انواع کاربردهای چمن مصنوعی + عکس

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از نخ های پلی پروپیلنی و پلی اتیلنی ساخته می شود و این نوع چمن جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی می باشد و از این محصول در ابتدای کار برای سالن های ورزشی استفاده می شد ولی امروزه از این نوع چمن ها برای طراحی دکوراسیون فضای سبز منازل مسکونی و مکان های تجاری و اداری و … استفاده می شود و هدف اصلی از تولید این مدل چمن ها کاهش مصرف آب و هزینه نگهداری چمن است. 

چمن منصوعی چیست ؟

چمن های مصنوعی ابتدا در دهه ۶۰ میلادی در آمریکا تولید شدند و این نوع چمن ها برای اولین بار برای پوشش کف استادیوم تازه ساز استرودوم به کار گرفته شدند و از آن زمان توجه طراحان فضای سبز را به سوی خود جلب کردند. در مطالب قبلی انواع مدل آلاچیق و مدل سایبان برای طراحی دکوراسیون فضای سبز را مشاهده کردید در ادامه این مطلب انواع کاربردها و مزایای چمن مصنوعی برای طراحی فضای سبز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم با مطالعه این مطالب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه این نوع چمن ها بدست آورید.

مدل چمن مصنوعی

معرفی انواع مدل چمن های مصنوعی و کاربرد استفاده از آن ها

چمن مصنوعی دارای جنس های مختلف نظیر نایلونی و پلی اتلین و پلی پروپیلن می باشد که چمن نایلونی مصنوعی قوی و مستحکم می باشد و این مدل چمن شکل اولیه خود را حفظ می کند و از نظر قیمت نیز از سایر جنس چمن های مصنوعی گران تر است.
چمن پلی اتلین مصنوعی شبیه به چمن های طبیعی است و از این مدل چمن برای زمین های ورزشی و طراحی فضای سبز منزل مسکونی استفاده می شود.

انواع ساعت دیواری

چمن مصنوعی
چمن پلی پروپیلن از انواع چمن های ارزان قیمت است و این مدل چمن دارای دوام و انعطاف بالایی است و بهتر است در مناطق گرمسیر از این مدل چمن استفاده نشود زیرا نقطه ذوب آن نسبت به سایر چمن ها پایین است و از این مدل چمن به عنوان کفپوش فضای سبز زمین بازی مدارس و پارک و مهدکودک استفاده می شود.

مدل چمن های مصنوعی

انواع کاربرد چمن های مصنوعی

  1. برای پوشاندن کف مکان های ورزشی نظیر زمین بازی تنیس و زمین بازی فوتبال و گلف و … استفاده می شود.
  2. استفاده در محوطه چمن کاری عمومی نظیر حاشیه اتوبان و میدان شهر و بزرگراه و زمین بازی بچه ها و لبه های استخر و محوطه های داخلی ساختمان های اداری و مسکونی و فضای سبز تراس و حیاط و …
  3. برای پوشاندن کف زمین بازی در مهدکودک و پارک و مدارس و … از این مدل چمن ها استفاده می شود.چمن تزیینی مصنوعی
  4. برخی از افراد تمایل دارند در منزل خود فضای سبزی را برای گذراندن اوقات فراغت شان ایجاد کنند و اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید می توانید برای پوشاندن کف بالکن و گلخانه و پاسیو و تراس و …. از چمن مصنوعی استفاده نمایید.
  5. امروزه به جای استفاده از کفپوش های مختلف از چمن های مصنوعی برای پوشاندن کف باشگاه های ورزشی استفاده می شود زیرا این مدل چمن ها دوام و زیبایی بیشتری دارند.
  6. در بسیاری از مجتمع های مسکونی برای ایجاد فضای سبز از چمن های تزیینی مصنوعی استفاده می شود زیرا نگهداری این مدل چمن ها نسبت به چمن های طبیعی آسان تر است.

چمن کار شده مصنوعی

مبل و میز

مزایای استفاده از چمن های مصنوعی

  • کاهش مصرف آب و هزینه نگهداری
  • عدم نیاز به نور آفتاب جهت رشد چمن
  • طراحی فضای سبز دائمی
  • این مدل چمن ها از چمن های طبیعی مقاوم تر هستند.
  • دارا بودن سطحی یکنواخت نسبت به چمن مصنوعی
  • از چمن تزیینی مصنوعی نسبت به چمن طبیعی می توانید مدت زمان بیشتری استفاده کنید.
  • برطرف کردن حل مشکل گل آلود شدن زمین

مدل چمن تزیینی مصنوعی

معایب استفاده از چمن های مصنوعی

  • بالا بون هزینه اجرایی نسبت به چمن های طبیعی
  • چمن مصنوعی با بالا رفتن دمای هوای طبیعی دمای محیط را هم بالا می برند.
  • چمن های طبیعی در صورتی که آسیب ببینند هزینه تعمیر نیز دارند.

چمن تزیینی مصنوعی

عمر چمن مصنوعی نسبت به نوع استفاده و نگهداری و مراقبت از آن متفاوت است و می توان عمر مفید این چمن را در زمین های ورزشی حدود ۱۰ سال تخمین زد و عمر این چمن ها در فضای باز و باغ ها حدود ۱۲ تا ۱۵ سال است همچنین چمن های مصنوعی در محیط های خانگی به صورت نامحدود استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *