خانه دکوراسیون فضای باز حیاط و فضای سبز تزیین پشت بام برای ایجاد محیطی دنج و جذاب

تزیین پشت بام برای ایجاد محیطی دنج و جذاب

تزیین پشت بام

امروزه اغلب خانه ها به صورت آپارتمانی ساخته می شوند از این رو طراحی و تزیین پشت بام از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید به کمک ایده هایی خلاقانه به دیزاین این بخش از منزل بپردازید و فضایی متفاوت را در آنجا ایجاد نمایید.

تزیین پشت بام به کمک ایده های خلاقانه

روف گاردن و تراس و بالکن می توانند فضایی آرامش بخش را برای استراحت افراد ایجاد کنند از این رو بهتر است شما دکوراسیونی متفاوت و بی نظیر را برای این بخش ها طراحی نمایید تا بتوانید ساعاتی از روز در این فضاها استراحت کنید.

دیزاین پشت بام

دیزاین پشت بام

قبل از هر چیز بهتر است بدانید هر چقدر فضای پشت بام دلبازتر باشد لذت بخش تر به نظر می رسد بنابراین اگر مساحت پشت بام منزل شما کوچک می باشد بهتر است برای بزرگ تر جلوه دادن آن از ایده های خلاقانه استفاده نمایید.

انواع ساعت دیواری

به جای بالا آوردن دیوارهایی در محیط پشت بام می توانید از جداره های شیشه ای یا توری استفاده نمایید همچنین می توانید برای تزیینات دیوارها در اطراف آن ها گیاهان رونده را قرار بدهید. کاشت درخت و گیاهان بلند نیز در پشت بام هایی که دارای مساحت زیاد هستند مناسب است همچنین بهتر است گیاهان و درختان را بلند و پر شاخ و برگ انتخاب نمایید تا فضای پشت بام به محیطی آرامش بخش و سرسبز تبدیل شود.

بهتر است برای زیباسازی پشت بام بستری باغچه مانند را روی آن بسازید تا بتوانید انواع گیاهان را در این بستر پرورش بدهید فقط برای باغچه از یک لایه ضد آب باید استفاده نمایید و از رشد ریشه ها در عمق زیاد جلوگیری نمایید. گیاهانی را برای کاشتن در پشت بام انتخاب نمایید که بزرگ و پر از بزرگ هستند همچنین می توانید این گیاهان را به صورت تلفیقی با گیاهان ظریف در فضا باغچه بکارید و می توانید این تنوع را برای کاشت گیاهان در باغچه نیز رعایت نمایید.

اگر فضای پشت بام شما بزرگ است می توانید مبلمان را بزرگ تر انتخاب نمایید و چند مبل و میز را در فضای پشت بام قرار بدهید همچنین می توانید از باربیکیو نیز استفاده نمایید و اگر فضای پشت بام کوچک می باشد بهتر است مبلمان را از بین طرح های ظریف و کوچک و ال انتخاب نمایید. در اطراف مبلمان می توانید گلدان هایی با گل های رنگارنگ و سرسبز را قرار بدهید. اگر تمایلی به صرف هزینه اضافه ندارید می توانید مبلمان حصیری را در فضای پشت بام بچینید.

مبل و میز

دیزاین پشت بام طراحی دکوراسیون پشت بام نورپردازی پشت بام تزیین خلاقانه پشت بام تزیین پشت بام با ایده های خلاقانه تزیین پشت بام تزیین جالب پشت بام تزیین خلاقانه پشت بام دکوراسیون داخلی پشت بام مدل های تزیین پشت بام نورپردازی پشت بام دکوراسیون پشت بام تزیین پشت بام زیبا و خاص

ایجاد نقطه بصری یا کانونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید دیواری که به دقت طراحی کرده اید یا درختی خاص و زیبا را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید همچنین می توانید چیدمانی از گلدان های زیبا را با یک مجسمه در قسمتی از پشت بام ایجاد نمایید.

استفاده از فضای پشت بام بعد از غروب د روزهای گرم تابستانی پر استفاده است از این رو بهتر است شما برای طراحی نورپردازی پشت بام از لامپ های زیبا و کاربردی استفاده نمایید همچنین می توانید نورپردازی را در قسمت ورودی و پله ها ایجاد نمایید. برای نورپردازی می توانید از لامپ های ریسه ای استفاده کنید.

برای دیزاین پشت بام بیشتر از سه رنگ استفاده نکنید و یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید و دو رنگ دیگر را به گونه ای انتخاب نمایید که با این رنگ مطابقت داشته باشد. استفاده از رنگ های متعدد در دیوار و کفپوش و گلدان و مبلمان باعث می شود تا فضای پشت بام شلوغ تر به نظر برسد. ترکیب یک رنگ زیبا با رنگ خنثی انتخابی مناسب به شمار می رود و علاوه بر این استفاده از رنگ های خنثی نظیر سفید و بژ و خاکستری باعث می شود تا گیاهان زیباتر به نظر برسند. در صورت تمایل می توانید باکسی پایه دار را تهیه کنید سپس در قفسه های باکس وسایل تزیینی و گلدان ها را قرار بدهید همچنین انواع دیواره های فلزی و چوبی مخصوص گلگاری را بهتر است تهیه نمایید که در این صورت مساحتی قابل پرورش برای گیاهان ایجاد می شود.

برای زیباسازی کفپوش پشت بام می توانید از چمن مصنوعی استفاده نمایید همچنین در صورت تمایل می توانید از سایر کفپوش ها استفاده نمایید که بهتر است طرح و رنگ آن را به گونه ای انتخاب نمایید که با سایر وسایل موجود در فضای پشت بام مطابقت داشته باشد.

از سایبانی به رنگ روشن برای برای جلوگیری از تابش نور مستقیم استفاده نمایید همچنین می توانید اطراف سایبان را به کمک گیاهان رونده و پیچک تزیین نمایید.

دیزاین پشت بام

 

تزیین پشت بام زیبا و خاص نورپردازی پشت بام تزیین جالب پشت بام طراحی زیبا و خاص پشت بام تزیین زیبا پشت بام نورپردازی پشت بام با روش هایی جالب تزیین زیبا پشت بام تزیین پشت بام دیزاین پشت بام تزیین جالب و خاص پشت بام تزیین خلاقانه پشت بام تزیین پشت بام با روش هایی جالب دیزاین جالب پشت بام نورپردازی پشت بام

در این مطلب روش هایی جالب برای ایجاد تزیین های بی نظیر در فضای پشت بام را پیش رو داشتید که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *