خانه دکوراسیون فضای باز بالکن پوشاندن دید بالکن و حفظ حریم خصوصی با چند راهکار ساده

پوشاندن دید بالکن و حفظ حریم خصوصی با چند راهکار ساده

پوشاندن دید بالکن

امروزه اغلب خانه ها به صورت آپارتمانی ساخته می شوند به همین دلیل بخشی از ساختمان برای ساخت بالکن یا تراس مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب بالکن ها در معرض دید همسایه ها می باشند و بهتر است شما برای داشتن احساس راحتی بیشتر دید بالکن را محدود سازید.

ایده هایی برای پوشاندن دید بالکن

روش های زیادی برای پوشاندن دید بالکن و حفظ حریم خصوصی در این بخش از منزل وجود دارد و شما می توانید به کمک این ایده های کاربردی فضایی دلنشین را در این بخش از منزل تان ایجاد نمایید. در مطالب قبلی تفاوت تراس و بالکن را مشاهده کردید در ادامه ایده هایی برای محدود کردن دید بالکن را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

محدود کردن دید بالکن

از چه روش هایی می توان برای حفظ حریم خصوصی در بالکن استفاده کرد ؟

برای حفظ حریم خصوصی در بالکن می توانید از پرده و کرکره و شید و نرده چوبی و گیاهان رونده و … استفاده کنید که انتخاب هر یک از این روش ها به میزان بودجه و وسایل موجود در دسترس شما بستگی دارد.

انواع ساعت دیواری

۱٫ شیشه های مات و رنگی

اولین و ساده ترین روشی که به ذهن هر فردی می رسد استفاده از دیوارهای شیشه ای می باشد که برای حفظ حریم خصوصی در بالکن باید از شیشه های مات یا رنگی استفاده شود. برچسب های شیشه مات کن راه حلی مناسب و آسان برای حفظ حریم خصوصی در این بخش از منزل می باشند و شما می توانید به کمک دیوارهای شیشه ای نصف ارتفاع بالکن را بپوشانید و قسمت بالای آن را باز کنید تا تهویه هوا به آسانی در این بخش صورت بگیرد.

پوشاندن دید در بالکن

۲٫ دیوارهای چوبی متحرک

مبل و میز

اگر شما تمایل دارید از منظره بیرون از بالکن استفاده نمایید و همزمان نیز حریم خصوصی خود را حفظ نمایید می توانید از دیوارهای متحرک و حکاکی شده در اطراف بالکن استفاده نمایید این دیوارها همچنین دارای روزنه هایی هستید که نور را به خوبی عبور می دهند.

دیوارهای متحرک

۳٫ دیوار سبز

یکی از انواع ایده ها برای پوشاندن دید بالکن طراحی دیوار سبز می باشد و شما می توانید به کمک گلدان ها و گیاهان خانگی رونده دیوارهای سبز طبیعی را بسازید که این دیوارها مقرون به صرفه می باشند. گیاهان مناسب برای دیوار سبز در انواع شکل های مختلف موجود می باشند و بهتر است شما گل ها و گیاهان رنگی و زیبا را برای طراحی این دیوار انتخاب نمایید.

دیوار سبز

۴٫ دیوارهای مجوف

دیوارهای مجوف قادر هستند که نور را به خوبی از خود عبور دهند همچنین این دیوارها برای حفظ حریم خصوصی می توانند ایده جالب و کاربردی باشند و شما می توانید به کمک محصور کردن بالکن به کمک این دیوارها بالکن را به فضایی نیمه باز تبدیل نمایید.

دیوار مجوف

۵٫گل های رونده

اگر شما تمایل دارید بالکن تان را به حریمی زیبا و زنده ای تبدیل نمایید بهتر است از گل های رونده استفاده نمایید که این گل ها دید شما را به بیرون از منزل کم می کنند و منظره بی نظیری را جایگزین آن می کنند و شما می توانید به کمک سلیقه شخصی تان آن ها را تزیین نمایید.

گیاهان رونده

۶٫سایبان برقی

اگر بالکن شما بدون سقف می باشد به راحتی می توانید با قرار دادن سایبان های برقی در اطراف بالکن حریم خصوصی مناسبی را در این بخش از منزل تان ایجاد نمایید.

سایبان برقی

۷٫ سایبان دستی

اگر تمایلی به استفاده از سایبان برقی در بالکن ندارید می توانید سایبان های دستی را جایگزین آن نمایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این سایبان ها باید آن ها قابلیت تغییر درجه پایه را داشته باشند تا بتوانید از این سایبان ها به عنوان دیوار متحرک نیز استفاده نمایید.

سایبان دستی

۸٫ لوورهای چوبی

برای دور تا دور بالکن می توانید از لوورهای چوبی استفاده نمایید که این لوورها علاوه بر اینکه قادر هستند دید بالکن را بپوشانند حس و حال و طراوتی بی نظیر را در بالکن ایجاد می نمایید و شما می توانید از این فضای دلچسب نهایت بهره را ببرید.

لوورهای چوبی

۹٫شیدر نور گیر

شیدرها می توانند از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری نمایند و شما می توانید از آن ها برای حفظ حریم خصوصی در بالکن استفاده نمایید.

شیدر نورگیر

۱۰٫ پرده های حصیری متحرک

این پرده ها می توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به محیط بالکن ببخشند و شما می توانید به کمک آن ها دید بالکن تان را بپوشانید همچنین این پرده ها قابلیت باز و بسته شدن را دارند.

 

۱۱٫ نرده های چوبی

برای محدود کردن دید بالکن می توانید از نرده های چوبی استفاده نمایید که این نرده ها را در صورت تمایل می توانید رنگ آمیزی کنید.

نرده چوبی

۱۲٫ کرکره های فلزی

یکی دیگر از انواع ایده های خلاقانه برای محدود کردن دید در بالکن استفاده از کرکره های فلزی می باشد که این کرکره ها را می توانید در مواقع لزوم باز و بسته نمایید.

پوشاندن دید در بالکن

۱۳٫ پاراوان

پاراوان ها قابلیت استفاده زیادی در بخش های مختلف منزل دارند و شما می توانید به کمک آن ها حریم خصوصی بالکن تان را حفظ نمایید.

مدل پاراوان

۱۴٫ پیچک یا گیاهان رونده

به کمک گیاهان رونده می توانید نرده های فلزی یا چوبی موجود در بالکن منزل تان را به راحتی بپوشانید و دید آن را محدود سازید.

پوشاندن نرده فلزی با گیاهان رونده

۱۵٫ پرده های بلند

یکی از انواع روش های کم هزینه برای محدود کردن دید تراس استفاده از پرده های ساده می باشد و شما می توانید این پرده ها را در بالکن نصب نمایید و هر زمانی که اراده کردید بتوانید آن ها را کنار بزنید یا جمع کنید و از فضای اطراف نهایت استفاده را نمایید.

پرده های بلند

در این مطلب ۱۵ روش خلاقانه برای پوشاندن دید بالکن را مشاهده کردید که امیدواریم به کمک آن ها بتوانید فضایی مناسب و کاربردی را در بالکن منزل تان ایجاد نمایید از این روش ها همچنین می توانید برای ایجاد حریم خصوصی در تراس نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *