خانه دکوراسیون فضای باز بالکن گیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم در محیط های کم نور

گیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم در محیط های کم نور

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گونه های زیادی از گیاهان وجود دارند که می توانند در محیط های کم نور به بقای خود ادامه دهند که به این نوع گیاهان در اصطلاح عامیانه سایه دوست گفته می شود. در ادامه به معرفی برخی از گیاهان آپارتمانی سایه دوست خواهیم پرداخت که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند. 

معرفی انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گیاهان سایه دوست از انواع گیاهانی هستند به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند و اگر در منزل شما نور به مقدار کافی وجود ندارد بهتر است این نوع گیاهان را برای قرار دادن در فضای منزل انتخاب نمایید. در مطالب قبلی به معرفی گیاهان مقاوم و گیاهان مناسب دیوار سبز و نقش گیاه در اتاق خواب پرداختیم در ادامه به معرفی انواع گیاهان سایه دوست خواهیم پرداخت.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست زیبا

انواع گیاهان سایه دوست

۱٫ گیاه برگ عبایی 

انواع ساعت دیواری

گیاه برگ عبایی از انواع گیاهان بی زحمت است که شما می توانید آن را به راحتی در فضای منزل خود نگهداری کنید و این گیاه در اتاق هایی که فاقد نور هستند به خوبی دوام می آورد. این گیاه برای رشد نیازمند آبیاری منظم نیست و سال ها دوام می آورد.

گیاهان سایه دوست

این نوع گیاه به ندرت دچار آفت می شود و در برابر سرما و گرما مقاوم است و به راحتی آسیبی به آن وارد نمی شود.

مبل و میز

گیاه برگ عبایی

۲٫ گیاه سانسوریا ( زبان مادر شوهر ) 

این گل به زبان مادر شوهر معروف است و مراقبت از آن بسیار آسان می باشد و اگر شما یک هفته نیز به آن رسیدگی نکنید بعد از این مدت زمان گیاه باز هم تازه به نظر می رسد.

این گیاه رشد آهسته ای دارد و به آبیاری زیاد نیز حساس است و باید اجازه دهید تا خاک آن به صورت کامل خشک شود سپس آبیاری مجدد آن را انجام دهید همچنین نیاز به کود زیادی ندارد و قادر است هوای اطراف را تصفیه نماید.

سانسوریا

۳٫ گیاه کالاتیا 

کالاتیا دارای برگ های رنگینی است و در نور متوسط و کم به خوبی رشد می کند و برای داشتن عملکرد بهتر نیاز به رطوبت ثابتی دارد همچنین این گیاه را می توانید در مکان های تاریک منزل قرار دهید.

گل کالاتیا 

۴٫ گیاه عنکبوتی یا گندمی 

گندمی یکی از محبوب ترین گیاهان به شمار می رود که نگه داری و پرورش آن بسیار آسان است. این گیاه در صورتی که به آن رسیدگی نشود جذابیت خودش را از دست می دهد و زمانی که بدرستی از آن نگهداری نمایید برگ هایش به سمت بالا و به صورت قوس مانند رشد می کنند.

گیاه گندمی

۵٫ گیاه انجیر چسب 

این گیاه کم نور و سایه دوست می باشد و انجیر چسب به صورت گیاه خزنده است که دارای رشد کمی می باشد و در زمان رشد کردن به هر سطحی که برخورد نماید به آن می چسبد و ظاهر فریبنده ای را به محیط اطراف خود می بخشد. این نوع گیاه را نباید بیش از حد آبیاری نمایید.

انجیر چسب

۶٫ گیاه فیلودندرون یا پوتوس قلبی 

این گیاه در نور کم به خوبی رشد می کند و در گونه پیچی و درختچه ای موجود می باشد. توجه داشته باشید که خاک این گیاه باید به صورت مداوم مرطوب باشد ولی نباید پر آب نیز باشد. بهترین زمان برای آبیاری این گیاه زمانی است که خاک مقداری خشک شده است.

پوتوس قلبی 

۷٫ گیاه پپرومیا

این نوع گیاه در فضای داخلی کم نور رشد خوبی دارد و دارای زیبایی قابل توجهی می باشد. پپرومیا رطوبت دوست است و در زمستان باید به مقدار کمی آبیاری شود همچنین شما می توانید آب را روی برگ های آن اسپری کنید.

گیاه پپرومیا

۸٫ گیاه کریپتانتوس 

کریپتانتوس گیاهی عالی برای پرورش در فضای داخلی منزل می باشد و این نوع گیاه در سایه رشد می کند همچنین این نوع گیاه می تواند در نور مصنوعی رشد نماید.

گیاه کریپتانتوس

۹٫ گیاه دراسنا پرچمی

این نوع گیاه را می توانید به راحتی در فضای داخلی منزل پرورش دهید و جزء گیاهان آپارتمانی سایه دوست نیز می باشد. آبیاری و هرس به موقع برای این نوع گیاه مهم است.

دراسنا پرچمی

۱۰٫ اسپاتی فیلوم 

اسپاتی فیلوم به آبیاری زیاد نیازی ندارد و این گیاه در مکان های سایه ای رشد خوبی دارد و باعث تصفیه هوا نیز می شود برخی از گونه های این گیاه در اتاق هایی که هیچ نور و پنجره ای وجود ندارد به خوبی رشد می کنند. زرد شدن برگ های آن نشانه نور زیاد می باشد و در صورتی که رنگ برگ هایش تغییر کرد باید در برابر تابش مستقیم نور از آن محافظت نمایید.

گیاهان سایه دوست

۱۱٫ گیاه آگلونما 

این نوع گیاه دوام زیادی دارد و در نور کم نیز رشد خوبی می کند. گونه هایی از این گیاه دارای برگ های سبز تیره می باشند که این گونه ها را باید در سایه قرار دهید تا رشد کنند و گونه های روشن تر آن نیز به نور بیشتری نیازمند می باشند.

گیاه آگلونما سایه دوست

۱۲٫ گیاه فیتونیا 

فیتونیا دارای برگ هایی رنگارنگ است و برای رشد به رطوبت دائمی نیازمند می باشد همچنین اگر این گیاه در برابر نور بیش از حد قرار بگیرد برگ هایش محو و سفید می شوند.

گیاه فیتونیا 

۱۳٫ گیاه بامبو 

بامبو از انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست است و نور غیر مستقیم خورشید یکی از ایده آل ترین نورها برای بامبو می باشد همچنین این نوع گیاه با نور مصنوعی نیز سازگاری دارد.

گیاه بامبو

۱۴٫ گیاه شامادورا 

این گیاه به نخل شامادورا معروف می باشد و انعطاف پذیر است. این گیاه سایه دوست است و در هر فضایی از منزل زنده می ماند همچنین نباید شامادورا را به مقدار زیادی آبیاری نمایید زیرا از رطوبت بیش از حد بیزار می باشد.

گیاه شامادورا 

۱۵٫ گیاه دیفن باخیا 

در زبان فارسی به این نوع گیاه سمبرگ گفته می شود زیرا برگ هایش سمی می باشند و شیره ای را ترشح می کنند که باعث تحریک زیادی اعضای بدن می گردد. نور غیر مستقیم خورشید برای رشد این گیاه مناسب می باشد همچنین این نوع گیاه را می توانید در سایه نیز نگه داری کنید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

برگ های دیفن باخیا را هر ماه باید به کمک اسفنج تمیز نمایید و سالی یک بار نیز باید گلدان آن را تعویض نمایید. نوری که فیلتر شده است برای دیفن باخیا مناسب می باشد همچنین این گیاه یکی از گیاهان مقاوم و سایه نشین آپارتمانی است.

دیفن باخیا

در این مطلب با انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید با توجه به نکات ذکر شده گیاهانی مناسب و سرسبز را برای قسمت های مختلف منزل خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *