خانه دکوراسیون فضای باز طراحی فضای سبز ۲۰۲۳ با ایده های زیبا و جذاب

طراحی فضای سبز ۲۰۲۳ با ایده های زیبا و جذاب

ایده هایی دلباز و آرامش دهنده از طراحی فضای سبز 2023

اخیرا برخلاف گذشته فضای سبز در ساختمان ها، آپارتمان ها، ویلاها، برج ها، و نیز خیابان ها و مراکز تفریحی از اهمیت بالایی برخوردار شده و به یکی از الزامات تبدیل شده است و دلیل آن هم نیاز مبرم به ایجاد یک مکان طبیعی جهت کسب آرامش و رفع خستگی و بازیابی انرژی می باشد که در طول زمان و پیشرفته شدن و تغییر شکل شهرها و رواج آپارتمان نشینی اندازه آن هر روز کوچک تر گردیده است. طراحی و اجرا کردن فضای سبز در مکان های مختلف غیر از ایجاد طراوت و شادابی می گردد، از لحاظ ظاهر و زیباتر شدن نما نیز موثر خواهد بود. در این مطلب ایده هایی شیک و منحصر به فرد از طراحی فضای سبز ۲۰۲۳ را به نمایش می کشیم.

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

طراحی فضای سبز ۲۰۲۳ به شکلی لاکچری و دلباز

به صورت کلی طراحی فضای سبز و اجرای آن جهت دستیابی به نتیجه ای خوب و دلچسب در طی چندین مرحله صورت می پذیرد که مرحله ی اول طراحی، مرحله دوم اجرا و مرحله سوم نیز نگهداری از فضای سبز است. ایجاد فضایی سبز بی طراحی به صورت اصولی، فقط فضایی نامنظم را خلق می کند که قطعا نمی تواند آرامش مدنظر شما را تامین نماید. در ادامه همراه با شرح توضیحاتی به ارائه تصاویری جدید و کاربردی از طراحی فضای سبز ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

ایده هایی خاص از طراحی فضای سبز 2023

انواع ساعت دیواری

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

نگاهی به انواع فضاهای سبز

فضاهای سبز به چند دسته تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به فضای سبز عمومی، فضاهای سبط نیمه عمومی، فضاهای سبز خیابانی و فضاهای سبز شخصی در محوطه حیاط، ویلاها، روف گاردن ها و … اشاره داشت.

مبل و میز

فضای سبز عمومی پرکاربردترین نوع فضای سبز می باشد که معمولا برای سالن های ورزشی و بازی و این قبیل مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع فضای سبز از کف سازی مسیرها، نورپردازی، نیمکت، سرویش بهداشتی و آب خوری تعبیه می شود. فضاهای سبز نیمه عمومی که برای محوطه های باز سازمان های دولتی، بیمارستان، پادگان و … به کار گرفته می شوند. فضاهای سبز برای خیابان ها که معمولا به صورت درخت کاری در کناره باریکی در مابین پیاده رو و خیابان ایجاد شده و یا اینکه در محیط های تقیربا کوچک میدان ها، اراضی اطراف خیابان ها و بزرگراه ها به طور متمرکز ایجاد شده اند.

طراحی فضای سبز 2023 همراه با تصاویر زیبا

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

ایده های شیکی از طراحی فضای سبز 2023

فضای سبز در ساختمان ها و ویلاها

فضای سبز هر ویلا و یا ساختمان محیطی می باشد که غیر از کم کردن آلاینده ها و نیز آلودگی صدایی پیرامون، پاکسازی هوای این مکان به تامین آرامش و افزایش زیبایی محیط می گردد. پس برای شکل گیری فضایی سبز با این ویژگی ها نیاز است که طراحی اصولی انجام شده و پس از آن نگهداری و رسیدگی صورت بگیرد. پوشش گیاهی و درخت ها و به صورت کلی فضای سبز موجب پیوند صمیمانه تری میان انسان و طبیعت شده و با توجه به ماشینی تر شدن روز به روز زندگی ها، یک امر مهم محسوب می شود. به این نکته دقت کنید که پوش گیاهی هر ناحیه متفاوت می باشد و لازم است گیاهان مناسب با شرایط جوی و موفعیت جغرافیایی انتخاب گردد. یعنی پیشنهاد دادن یک یا چند گل و گیاهان جهت هر سبک طراحی فضای سبز و با هر منطقه با هر آب و هوایی اشتباه است.

طراحی فضای سبز شیک و ایده آل

مراحل ایجاد فضای سبز

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

طراحی فضای سبز 2023 برای پاکسازی هوا و آرامش بیشتر

اصول و قوانین کاربردی جهت طراحی و اجرای فضای سبز

به منظور داشتن مطلوب ترین و بهترین نتیجه از طراحی و اجرای فضای سبز در هر محیط و مکانی نیازمند رعایت یکسری اصل ها و قوانین می باشد که از جمله آن ها می توان به برقراری اتحاد در طراحی فضای سبز، رعایت و به کارگیری تعادل، توجه به هارمونی و کنتراست، توجه به قدرت رنگ ها و تاثیر آنها در طراحی فضای سبز، افزودن گذر و نیز طراحی مسیرهای تردد اشاره نمود.

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

طراحی فضای سبز 2023 برای پاکسازی هوا و آرامش بیشتر

مراحل شکل گیری فضای سبز

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

طراحی فضای سبز شیک و لوکس

روف گاردن یک فضای سبز محبوب

روف گاردن به معنی «باغ پشت بام» است که همان فضاهای سبز ایجاد شده بر روی بام های منازل هستند. روف گاردن قابل طراحی و اجرا در سبکهایی گوناگون است که می توان با استفاده از جعبه های گل و گلدان ها در طرحی ساده و ابعادی کوچک و یا با بهره بردن از آب نما، آلاچیق، درختچه و غیره روف گاردن های شیک و بزرگ به وجود آورد. نکته ای که در رابطه با تمایم فضاهای سبز می توان بیان نمود این است که یک فضای سبز شیک و زیبا هر چقدر هم که طراحی و اجرای فوق لاعاده ای داشته باشد؛ باید در مرحله رسیدگی و نگهداری توجه ای ویژه گردد.

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

ایده هایی زیبا و شیک از طراحی فضای سبز 2023

طراحی فضای سبز 2023 برای میزبانی از طبیعت

ایده هایی دوست داشتنی از طراحی فضای سبز 2023

مراحل شکل گیری فضای سبز

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

طراحی و اجرای فضای سبز جدید

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

طراحی فضای سبز متفاوت و منحصر به فرد

ایده های متفاوت و جدیدی از طراحی فضای سبز 2023

طراحی فضای سبز آوردن طبیعت به محل زندگی

مراحل شکل گیری فضای سبز

طراحی فضای سبز و مروری بر انواع آن

طراحی فضای سبز 2023 با عکس

40 ایده کاربردی از طراحی فضای سبز 2023

مراحل شکل گیری فضای سبز

طراحی فضای سبز 2023 همراه با تصاویر شیک

طراحی فضای سبز شیک

طراحی فضای سبز 2023 برای آشتی با طبیعت

البته که فضای سبز را نمی توان در یک جمله و یا استفاده در یک محیط خاص خلاصه نمود، در واقع فضای سبز ایجاد یک پوشش گیاهی با استفاده از گیاهان، گل ها و درختچه ها است که متناسب با ابعاد، آب و هوا، نوع مکان و سایر موارد در طرح و سبک و اندازه های گوناگون شکل می گیرد. خلاقیت و نوآوری را حتما چاشنی طراحی و اجرای خود نمایید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. مثلا برای تزیین پشت بام، گلکاری در بالکن و تزیین حیاط خلوت می توانید به نوعی از فضای سبز در شکل و اندازه مختلف بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *