خانه دکوراسیون اتاق خواب بزرگ نشان دادن اتاق با چند ترفند حرفه ای و کاربردی

بزرگ نشان دادن اتاق با چند ترفند حرفه ای و کاربردی

بزرگ نشان دادن اتاق

داشتن خانه ای با فضای بزرگ آرزوی هر فردی است ولی این امر با افزایش قیمت ها و افزایش جمعیت برای همه امکان پذیر نمی باشد بنابراین اگر شما خانه ای کوچک دارید می توانید به کمک ایده های کاربردی و روش هایی برای بزرگ نشان دادن اتاق فضای مورد نظر خود را دلبازتر کنید.

بزرگ نشان دادن اتاق با روش های خلاقانه و کاربردی

اغلب افرادی که خانه ای کوچک دارند تصور می کنند که همه چیز را باید روی هم تلنبار نمایند در صورتی که با انجام این کار فضای منزل کوچک تر به نظر می رسد همچنین خانه کوچک باید فضایی مناسب و دکوراسیونی کاربردی داشته باشد تا شما احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشید. در مطالب قبلی استفاده از فضاهای پرت و نقش آینه در دکوراسیون را مطالعه کردید در ادامه با ایده هایی برای بزرگ تر نشان دادن منزل در خدمت شما خواهیم بود.

بزرگ نشان دادن اتاق

ایده هایی برای بزرگ نشان دادن قسمت های مختلف منزل

برای اینکه فضای اتاق بزرگ تر به نظر برسد روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیاز شخصی خود از بین آن ها ، روشی مناسب و کاربردی را انتخاب نمایید.

انواع ساعت دیواری

بزرگ تر به نظر رسیدن فضای اتاق

۱٫ مبلمان را به دیوارهای اتاق نچسبانید. 

مبلمان و میزها وقتی به دیوارها چسبیده می شوند فضای اتاق کوچک و تنگ به نظر می رسد از این رو بهتر است شما در صورت امکان میز ناهارخوری را در وسط فضا قرار دهید یا تخت را با کمی فاصله از دیوار در فضای اتاق خواب قرار دهید همچنین اگر اتاق نشیمن منزل شما کوچک است مبلمان و میز جلومبلی را بهتر است با مقداری فاصله از دیوارها در فضای نشیمن بچینید.

مبل و میز

نچسباندن مبلمان به دیوارها

۲٫ دیوارهای اتاق را به کمک رنگ روشن رنگ آمیزی نمایید. 

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل را هرگز نادیده نگیرید. رنگ های تیره باعث می شوند تا دکوراسیون داخلی کوچک به نظر برسد از این رو بهتر است شما از رنگ های روشن و خنثی نظیر سفید و کرم و طوسی روشن و … برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضای منزل خود استفاده نمایید.

رنگ آمیزی اتاق با رنگ روشن

۳٫ از لوازم و مبلمان چند کاره استفاده نمایید. 

استفاده از لوازم منزل و مبلمان چند کاره از انواع روش هایی است که تضمین می کند فضای خالی زیادی در خانه ایجاد نشود. تخت خواب های تاشو و مبلمان تخت خواب شو و میز ناهارخوری تاشو و … از انواع وسایل مناسب برای خانه ها با فضای کوچک به شمار می روند.

مدل تخت خواب تاشو

مبلمان تاشو از انواع وسایل مناسب و کاربردی به شمار می روند و شما می توانید در زمان عدم استفاده از مبلمان آن را تا کنید فضای زیادی از اتاق را باز نمایید.

روش هایی برای بزرگ تر نشان دادن منزل کوچک

۴٫ استفاده از آینه ها 

آینه ها از روش های سریع و کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن فضای منزل به شمار می روند و شما می توانید با قرار دادن آینه ای تمام قد فضای اتاق ها را بزرگ تر نشان دهید.

تاثیر آینه در دکوراسیون

۵٫ استفاده از الگوی تک رنگ 

برای رنگ آمیزی دیوارها یا طراحی دکوراسیون داخلی منزل بهتر است از توناژهای مختلف یک رنگ استفاده نمایید که این کار باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق می شود.

استفاده از الگوی تک رنگ در دکوراسیون

۶٫ پرده ها را در صورت امکان کنار بزنید یا از پرده استفاده نکنید. 

پرده های ضخیم و بلند باعث می شوند تا فضای خانه دلگیر به نظر برسد از این رو بهتر است شما از پرده های نازک نظیر حریر و … برای پوشاندن پنجره ها استفاده نمایید تا در طول روز پرده ها را کنار بزنید و فضای خانه دلباز و روشن تر به نظر برسد.

پرده حریر برای بزرگ نشان دادن فضای منزل

پرده های شید رولی یا پرده های کرکره ای نیز برای خانه ها با فضای کوچک انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

پرده شید رولی

۷٫ از یک مبل بزرگ استفاده نمایید.

اغلب افراد تصور می کنند که بهتر است فضای اتاق نشیمن کوچک را با مبلمان کوچک پر نمایند در صورتی که این تصور نادرست می باشد و بهتر است شما در فضای اتاق نشیمن از یک مبل بزرگ استفاده نمایید ال فضا بزرگ و دلبازتر به نظر برسد. برای ایجاد فضای نشستن بیشتر در اتاق نشیمن می توانید از چند عدد پاف و بالشتکی بزرگ استفاده نمایید.

مدل مبلمان بزرگ برای خانه کوچک

۸٫ رنگ زدن سقف 

دیوارها به رنگ سفید و روشن فضای منزل را بزرگ تر نشان می دهند و سقف رنگی یا تیره نیز ارتفاع منزل را بیشتر نشان می دهد از این رو بهتر است شما با رنگ آمیزی صحیح سقف این توهم را در بیننده ایجاد نمایید که سقف خانه تان بلند و عمیق است.

رنگ کردن سقف منزل

توجه داشته باشید که اگر رنگ آمیزی سقف بدرستی انجام نشود ممکن است فضای داخلی منزل شما نامطلوب به نظر برسد از این رو بهتر است در هنگام انتخاب رنگ سقف توجه و حساسیت لازم را داشته باشید.

رنگ آمیزی سقف

۹٫ استفاده صحیح از خطوط 

خطوط و جهت آن تاثیر زیادی روی شکل ظاهری اتاق دارد. خطوط عمودی فضای اتاق را بلندتر نشان می دهند و خطوط افقی نیز باعث می شوند تا فضا گسترده تر به نظر برسد.

بزرگ تر به نظر رسیدن فضای منزل با ترفندهای کاربردی

خطوط مورب نیز در بزرگ تر نشان دادن فضای منزل تاثیر زیادی دارند.

استفاده از خطوط برای بزرگ تر نشان دادن فضای منزل

۱۰٫ استفاده از کمدها با درب آینه ای 

استفاده از کمدهای دیواری با درب آینه ای باعث می شود تا فضای اتاق دو برابر به نظر برسد همچنین بهتر است شما مدل کمد دیواری را ریلی یا کشویی انتخاب نمایید تا زمان باز و بسته کردن درب هیچ بخشی از فضای اتاق اشغال نشود.

کمد دیواری آینه ای

۱۱٫ استفاده از رنگ سفید به صورت یکپارچه  

رنگ سفید تاثیر زیادی روی دلبازتر به نظر رسیدن فضای اتاق دارد از این رو بهتر است شما برای رنگ دیوارها و رنگ سقف و کفپوش اتاق و مبلمان و تخت خواب و دیگر لوازم اصلی اتاق از رنگ سفید استفاده نمایید که در این صورت به شکل عجیبی فضای اتاق روشن و وسیع تر به نظر می رسد.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون بهتر است از رنگ های گرم نیز در برخی از زوایا و گوشه های اتاق استفاده نمایید تا فضای منزل شما از یکنواختی بیرون بیاید.

بزرگ نشان دادن فضای اتاق های منزل

در این مطلب با ترفندهایی برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضای اتاق های مختلف در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدوریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید دکوراسیون کاربردی و متفاوتی را در فضای منزل خود ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *