خانه دکوراسیون اتاق کودک نورپردازی اتاق کودک و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد

نورپردازی اتاق کودک و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد

نورپردازی اتاق کودک

دکوراسیون داخلی اتاق کودک می تواند روی خلق و خو ، رفتار ، سلامت و خواب کودکان تاثیر زیادی داشته باشد و با توجه به اینکه نوپردازی اتاق کودک بخشی از دکوراسیون داخلی آن را تشکیل می دهد بنابراین بهتر است شما در هنگام انجام طراحی نوپردازی حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید تا فضای اتاق خواب دلباز و روشن تر به نظر برسد.

نکاتی برای نورپردازی اتاق کودک

نورپردازی اتاق بچه ها دارای اصولی می باشد که بهتر است شما در زمان طراحی نورپردازی این اصول را به خوبی رعایت نمایید تا بتوانید نورپردازی کاربردی را در فضای اتاق ایجاد نمایید. در مطالب قبلی نکاتی برای نورپردازی اتاق گیمینگ را مطالعه کردید در ادامه این مطلب نکاتی برای طراحی نورپردازی مخصوص اتاق کودکان را پیش رو خواهید داشت.

نورپردازی اتاق کودکان

اصولی برای نورپردازی اتاق کودکان

بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحی نورپردازی به شکل اصولی کار سختی می باشد در صورتی که این تصور نادرست است و شما می توانید با به کار بردن ترفندهای مختلف نوپردازی اتاق خواب و اتاق کودکان را به بهترین نحو انجام دهید. برخی از اصول برای نورپردازی اتاق کودکان دختر و پسر عبارتند از :

انواع ساعت دیواری

اصول نورپردازی اتاق کودک

۱٫ استفاده از چند منبع نوری

برای اینکه فضای اتاق خواب نور کافی داشته باشد می توانید از چند منبع نوری استفاده کنید زیرا هر بخش از اتاق خواب باید نوری متفاوت داشته باشد و با استفاده از یک منبع نوری نمی توان روشنایی لازم را در فضای اتاق ایجاد کرد. روی میز مطالعه ، چراغ مطالعه زیبا و فانتزی را قرار دهید همچنین می توانید در اطراف تختخواب فرزندتان از آباژور دیواری با طرح فانتزی استفاده نمایید.

مبل و میز

نورپردازی مخصوص اتاق کودکان

۲٫ نورپردازی اتاق خواب کودکان در زمان شب

نور اتاق کودکان باید به صورتی باشد که در زمان شب اتاق نه زیاد روشن و نه زیاد تاریک باشد. با توجه به اینکه کودکان ترس زیادی از تاریکی دارند بنابراین بهتر است شما برای نورپردازی اتاق کودک از لوستر دیمر دار استفاده نمایید زیرا می توانید به راحتی نور این لوسترها را به صورت کم نور تنظیم نمایید.

۳٫ در طول روز از نورپردازی طبیعی برای ایجاد نور در فضای اتاق کودکان استفاده نمایید.

استفاده از نور خورشید تاثیر زیادی روی سلامتی کودکان دارد و بهتر است شما پنجره اتاق بچه ها را به کمک پرده ای نازک و مناسب بپوشانید تا نور طبیعی به راحتی وارد اتاق شود همچنین اگر تمایل دارید نور طبیعی اتاق فرزندتان را در طول روز تنظیم کنید بهتر است پرده دو لایه ای را روی پنجره ها نصب نمایید.

نورپردازی ملایم برای اتاق کودک

۴٫ انتخاب رنگ مناسب برای نور لامپ

رنگ نور چراغ و لامپ ها را می توانید به صورت ترکیبی از بین رنگ های زرد و سفید انتخاب نمایید همچنین اگر تمایل دارید رنگ چراغ خواب را رنگی انتخاب نمایید بهتر است رنگ نور چراغ خواب را از بین رنگ هایی انتخاب کنید که تاثیر منفی روی خواب فرزندتان نداشته باشد همچنین رنگ نور اتاق کودکان را بهتر است از بین رنگ های ملایم و آرامش بخش انتخاب نمایید.

۵٫ تزیین سقف اتاق با نورپردازی

می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و به کمک چراغ های ستاره ای و کریستالی به تزیین سقف اتاق بپردازید همچنین می توانید برای تزیین سقف از فیبر نوری استفاده کنید که در این صورت سقف اتاق خواب مانند آسمانی پر ستاره به نظر می رسد.

نورپردازی اتاق کودک با ایده های خلاقانه

نکات طلایی برای نورپردازی اتاق کودکان

  • همه جزییاتی که برای نورپردازی اتاق بچه ها استفاده می شوند باید دارای کمترین خطر باشند و علاوه بر این سیم کشی های برق نیز نباید در دسترس بچه ها قرار داشته باشند.
  • برای نورپردازی اتاق کودکان باید از لامپ هایی استفاده نمایید که دارای نور خیره کننده نباشند زیرا خیرگی نور باعث آزار بچه ها در زمان شب می شود.
  • از چراغ و لوسترهای بزرگ برای طراحی نورپردازی اتاق بچه ها استفاده نکنید.

نورپردازی شیک مخصوص اتاق بچه ها طراحی نور طبیعی دیزاین نورپردازی مخصوص اتاق بچه ها نورپردازی ساده اتاق کودک ططراحی نورپردازی اتاق کودک با ریسه نورپردازی برای اتاق کودک دیزاین نورپردازی برای اتاق بچه ها نورپردازی اتاق کودک با لوستر سقفی طراحی نورپردازی مخصوص اتاق بچه ها دیزاین نورپردازی مخصوص اتاق کودک نورپردازی اتاق کودک با لوستر نورپردازی دیوار اتاق کودک طراحی نورپردازی اتاق کودک با روشی خلاقانه تزیین دیوار اتاق کودک نورپردازی اتاق کودکان با روش هایی خلاقانه

در این مطلب ایده هایی برای نورپردازی اتاق کودکان دختر و پسر را پیش رو داشتید که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *