خانه دکوراسیون اتاق کودک اتاق کودک پسر ۴۰ دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ و اصول طراحی آن

۴۰ دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ و اصول طراحی آن

دکوراسیون اتاق کودک 2023

اغلب هنگام دکوراسیون اتاق خواب بزرگسالان، از یک یا دو رنگ دارای طیف روشن بهره می بریم و از رنگ های گوناگون برای این کار استفاده نمی کنیم. از علل این عمل هم می توان به این موضوع اشاره کرد که به تنوع رنگی و حضور رنگ های روشن در اتاق خواب خود خیلی علاقه مند نیستیم که بیشتر دوست داریم از رنگ های پرکاربرد و رایج بهره ببریم. همچنین علت دیگر آن این است که اغلب تنها برای خواب و استراحت به این مکان می آییم، پس ساده و آرامش بخش بودن برایمان اولویت دارد، ولی برای اتاق کودکان و نوجوانان برخلاف این است. در این مطلب ایده های جذاب و کاربردی از دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ را به نمایش می کشیم.

طراحی و چیدمان اتاق کودک 2023 با چند ایده شیک

دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ با طراحی های زیبا و کاربردی

اما برای دیزاین اتاق کودک مواردی برخلاف این کاربرد دارد، آنها بسیار هم دوست دارند که این اتاق را با تنوع رنگی و طرحی طراحی کنند. چه بسا که در روحیه کودکان موثر بوده و اصلا توصیه نمی شود که برای اتاق کودک از رنگ طوسی یا سیاه به صورت تک رنگ بهره برده و تمامی وسایل را نیز به همان رنگ تهیه نمایید. فضای اتاق کودک باید شاد و سرزنده باشد تا خلاقیت و استعداد کودکان در کنار شاد و پرانرژی بودن آنها، پرورش پیدا کند. سبک و طرح های مختلفی برای دیزاین اتاق کودک همچون وینتیج التقاطی، سبک مدرن، کاغذ دیواری های هندسی و کارتنی، سبک بوهو، گرافیک سیاه و سفید و فضای تئاتری وجود دارد که می توانید متناسب با ویژگی های اتاق یعنی ابعاد ومیزان نورگیری و … و نیز سلیقه خود کودک آن را برگزینید. در بحث دیزاین اتاق کودک دو موضوع خیلی مهم مورد توجه قرار می گیرند:یکی رنگ و دیگری استفاده بهینه از فضای اتاق که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

انواع ساعت دیواری

دکوراسیون اتاق کودک 2023 با ایده هایی منحصر به فرد

ایده هایی منحصر به فرد از دیزاین اتاق کودک 2023

دکوراسیون اتاق کودک 2023

مبل و میز

انتخاب رنگ های خنثی و رویایی

بهره بردن از رنگهای ملایم همچون سفید و آبی، یک تم پر از آرامش و رویایی فراهم می کند، مثلا می توانید از یک کاغذ دیواری دارای طرح آسمان و ابر استفاده نمایید. بهره بردن از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری موجب می شوند تا آرامش زیادی در محیط به وجود آمده و با افزودن و بالا بردن میزان رنگ سفید، میزان بازتاب نور نیز افزایش پیدا می کند. اتاق کودک برای کودکان کمتر از ۳-۴ بهتر است از رنگهای خنثی و روشن پوشیده گردد. اغلب در این سنین استفاده از رنگ های تند منع می شود. با بهره بردن از ترکیب رنگی نقره ای و خاکستری قادر خواهید بود اتاقی با فضای سنتی ایجاد کنید.

39 طرح جذاب از دکوراسیون اتاق کودک 2023

دکوراسیون اتاق کودک 2023 با چند متفاوت

ایده هایی کاربردی از دیزاین اتاق کودک 2023

استفاده از رنگهای گرم

در اتاق کودک پسر خوب است از ترکیب رنگهای گرم و خنثی بهره ببرید، اگر به دنبال ترکیب رنگی بینظیری برای اتاق کودک پسران هستید، پیشنهاد می کنیم از ترکیب خاکستری، آبی روشن، سبز زیتونی و سبز ارتشی، طلایی بهره ببرید. با توجه به اینکه آقا پسرها در سنین ۶ تا ۹ سالگی بسیار کنجکاو و پرانرژی می باشند، به کارگیری رنگهای گرم همچون نارنجی، زرد و قرمز می تواند مناسب باشد.

دیزاین اتاق کودک 2023 با طرح های دلخواه

دیزاین اتاق کودک 2023 زیبا و شیک

39 دکوراسیون اتاق کودک 2023

استفاده از نارنجی و صورتی

سقف اتاق به رنگ صورتی مناسب اتاق خواب دختر بچه ها می باشد که درخشش و گرمایی خاص به وجود می آورد. این رنگ نماد عشق، آرامش و شادی می باشد که با استفاده از بوفه ای به رنگ نارنجی طیف روشن و نیز فرشی با سرح هندسی می توانید به این جذابیت و درخشش بیفزاید. به عنوان یکی از عناصر زیبا و ماندگار در طراحی اتاق کودک از آینه ای ونیزی بهره ببرید.

دکوراسیون اتاق کودک 2023

طراحی اتاق کودک 2023 زیبا

استفاده از سبز و صورتی

یک ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک اینکه از دیوارهای سبز، چراغ های نارنجی و زرد، لوازم چوبی تیره، قالیچه شطرنجی، پرده های شطرنجی سفید و سبز، صندلی راحتی سفید استفاده نمایید تا حس سرزندگی و آرامش هر دو را به فضا تزریق نمایید.

طرح هایی شیک از دکوراسیون اتاق کودک 2023

دکوراسیون اتاق کودک 2023 با چند ایده زیبا

ایده هایی بینظیر از دکوراسیون اتاق کودک 2023

ایده هایی منحصر به فرد از دیزاین اتاق کودک 2023

استفاده از فضای ذخیره در کمد و زیر تختخواب

با استفاده از قفسه، شلف و کمدها در واقع می توانید به عنوان فضای ذخیره سازی اسباب بازی، کتاب و … بهره ببرید. یکی دیگر از فضاهای ذخیره سازی پراستفاده در اتاق خواب بهره گیری از فضای زیر تختخواب می باشد. از این فضا می توانید برای سازمان دادن و مخفی کردن وسایل اتاق کودک خود نهایت بهره را ببرید.

سبد و باکس ها جهت نگهداری اتاق کودک فوق العاده است، این کار موجب می گردد تا کودکان اسباب بازی های خود را سریع تر و آسان تر بیابند. دیگر اینکه با جمع آوری و چیدمان اسباب بازی ها پس از پایان بازی، نظم را به آن ها می آموزد. برای جلوگیری از سردرگمی و راحتی بیشتر این عزیزان می توانید بر روی هر یک از آنها کد و یا برچسبی رنگی بزنید.

ایده هایی زیبا از دیزاین اتاق کودک 2023

تختخواب ۲ طبقه

در اتاق خواب کودکانی که دو قلو هستند و یا به دلیل فاصله سنی کم به طور مشترک از اتاق استفاده می کنند، می توان از تختخواب های ۲ طبقه برای داشتن فضایی بیشتر و بزرگ تر بهره برد. تختخواب های ۲ طبقه در سایز و سبک های گوناگونی موجود است که بسته به سلیقه کودک و نیز شرط هارمونی داشتن با دکوراسیون و فضای اتاق از آن بهره ببرید. در صورت تمایل برای استفاده بهینه از فضا، کشوهایی را به آن بیفزایید.

دکوراسیون اتاق کودک برای فضایی مناسب این عزیزان

انتخاب میز و کشوی کوچک

کودکانی که نسبتا بزرگتر می باشند، برایشان اهمیت دارد در اتاق خواب خویش فضایی برای کتاب خواندن و انجام تکلیف مدرسه و …، را دارا باشند. بهتر است میزی کوچک با کشوهای ذخیره سازی که از فضای اتاق کودک کمتر استفاده می کند را انتخاب نمایید.

دکوراسیون اتاق کودک 2023

لباس های کودکان را بیاویزید

با آویزان نمودن پیراهن، شلوار، ژاکت و دیگر وسایل در کمد اتاق کودک با بر روی قفسه دیواری، فضای زیادتری را در اتاق کودکان جهت تختخواب و بازی آن ها فراهم می کنید.

دکوراسیون اتاق کودک 2023

دیزاین اتاق کودک 2023 با طرح های خا جذاب

ایده هایی زیبا از دیزاین اتاق کودک 2023

دکوراسیون اتاق کودک 2023 با چند ایده شیک

دیزاین اتاق کودک 2023 با طرح های جذاب

دکوراسیون اتاق کودک 2023 با ایده هایی جالب

ایده هایی از دکوراسیون اتاق کودک 2023

ایده هایی بینظیر از دیزاین اتاق کودک 2023

ایده هایی لوکس از دیزاین اتاق کودک 2023

دیزاین اتاق خواب نوزاد

دیزاین اتاق کودک 2023 با طرح جذاب

طراحی اتاق کودک 2023 شیک و بینظیر

دکوراسیون اتاق کودک 2023

طرح هایی منحصر به فرد از دکوراسیون اتاق کودک 2023

در این مطلب ایده های زیبا و شیکی از دکوراسیون اتاق کودک ۲۰۲۳ را تقدیم نگاه شما عزیزان کردیم که امیدواریم مرد توجه تان واقع شده باشد. در صورت تمایل برای آشنایی با مدل کفپوش اتاق خواب، دکوراسیون اتاق خواب مستطیلی، طراحی دکوراسیون اتاق خواب بدون پنجره می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *