خانه دکوراسیون کامل خانه دکوراسیون خانه آپارتمانی چطور از گره چینی در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

چطور از گره چینی در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

گره چینی در دکوراسیون

گره چینی از انواع هنرهای اصیل اسلامی محسوب می شود که از زمان های گذشته تا به امروز در معماری داخلی کاربرد فراوانی داشته است و از این هنر زیبا در زمان های گذشته برای تزیین درب و پنجره ها استفاده میشد ولی امروزه استفاده از گره چینی در دیزاین داخلی منزل گسترش پیدا کرده است. در ادامه به بررسی کاربرد گره چینی در دکوراسیون خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

کاربرد گره چینی در دکوراسیون قسمت های مختلف منزل

برای ایجاد گره چینی تعدادی گره با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و باعث بوجود آمدن نقش مورد نظر می شوند. امروزه از گره چینی علاوه بر طراحی داخلی منزل در طراحی وسایل مختلف نظیر مبلمان و تخت خواب و پارتیشن و … استفاده می شود.

گره چینی در طراحی داخلی منزل

کاربرد گره چینی در طراحی داخلی منزل

۱٫ گره چینی دکوراتیو 

انواع ساعت دیواری

در کارگاه های نجاری از گره چینی در ساخت پارتیشن های متحرک و ساده و دیوار های جدا کننده مشبک استفاده می شود و شما می توانید از این دیوارهای کاذب در مکان هایی که تمایل ندارید با ساخت دیوار ارتباط فضاها را با یکدیگر قطع نمایید  استفاده کنید همچنین می توانید به کمک پارتیشن و دیوارهای جدا کننده به تقسیم بندی و مرز بندی فضای مورد نظر خود بپردازید.

در صورت تمایل می توانید با انجام رنگ آمیزی صحیح رنگ صفحات گره چینی را با رنگ محیط و وسایلی که در اطراف آن قرار دارد ست نمایید.

استفاده از گره چینی در ساخت وسایل

مبل و میز

۲٫ استفاده از گره چینی در کاشی کاری 

در طراحی برخی از کاشی های امروزی از نقش های گره چینی با کمی تغییر رنگ و خلاقیت استفاده می شود که از کاشی ها می توان برای پوشاندن دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه استفاده کرد و زیبایی را برای این قسمت های منزل به ارمغان آورد.

استفاده از گره چینی در کاشی

۳٫ استفاده از گره چینی در طراحی سقف 

از گره چینی می توانید برای طراحی و تزیین سقف استفاده نمایید. برای پیاده کردن گره چینی در سقف منزل بهتر است از یک گچکار ماهر کمک بگیرید و زیبایی سقف قسمت های مختلف منزل خود را تکمیل نمایید همچنین نیازی به استفاده از رنگ های مختلف روی سقف منزل نیست و رنگ سفید گچ نیز می تواند زیبایی و جذابیت گره چینی را به نمایش بگذارد.

۴٫ استفاده از گره چینی در کاغذ دیواری 

کاغذهای دیواری با طرح گره چینی می توانند پوشش خوبی برای دیوارها یا سقف منزل به شمار روند همچنین می توانید برای ساخت نرده راه پله ها از گره چینی استفاده کنید.

گره چینی در منزل

۵٫ کاربرد گره چینی در طراحی داخلی منزل 

کاربرد گره چینی در طراحی داخلی منزل وسعت زیادی پیدا کرده است و شما می توانید با توجه سلیقه شخصی تان از این نوع گره در هر جایی از دیزاین منزل تان نظیر طراحی درب و پنجره و طراحی کتابخانه و لوستر و و مبلمان و سایر اکسسوری ها استفاده نمایید.

استفاده از گره چینی در دکوراسیون منزل

۶٫ کاربرد گره چینی در دیزاین داخلی اتاق خواب 

تخت خواب مهم ترین عنصر در فضای اتاق خواب به شمار می رود و در طراحی تخته پشت برخی از تخت خواب ها از گره چینی استفاده می شود که این مدل تخت خواب ها می توانند فضای بی نظیری را در اتاق خواب ایجاد نمایند.

برای جذابیت بیشتر طراحی داخلی اتاق خواب می توانید از روتختی ها با پارچه طرح گره چینی استفاده نمایید همچنین می توانید طرح و رنگ روکش بالش و کوسن ها را با روتختی ست نمایید.

کاربرد گره چینی در دکوراسیون اتاق خواب

در این مطلب نحوه استفاده از گره چینی را در طراحی داخلی منزل را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم این طرح گره مورد توجه تان قرار بگیرد و بتوانید از آن در بخش های مختلف منزل تان بدرستی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *