خانه دکوراسیون کامل خانه دکوراسیون رنگی تکنیک های استفاده از رنگ سرد در دکوراسیون

تکنیک های استفاده از رنگ سرد در دکوراسیون

رنگ سرد در دکوراسیون

رنگهایی که در طراحی داخلی منزل به کار برده می شوند در دو دسته گرم و سرد موجود می باشند و متداول ترین رنگهای سردی که با آن ها سر و کار داریم آبی و سبز و بنفش می باشند و شما می توانید در صورت تمایل از رنگ سرد در دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل خود استفاده نمایید.

رنگ سرد در دکوراسیون داخلی منزل

گرمی یا سردی یک رنگ با توجه به درجه دمایی آن تعیین می گردد و رنگ های سرد باعث ایجاد حس تعادل و آرامش در فضای اطراف خود می شوند و اگر شما تمایل دارید فضای بخش های مختلف منزل تان بزرگ تر به نظر برسد بهتر است از رنگ های سرد برای دیزاین داخلی آن ها استفاده نمایید.

رنگ سرد در طراحی داخلی منزل

استفاده از رنگ های سرد در طراحی داخلی منزل

رنگ های سرد دارای طیف هایی متنوع هستند و شما می توانید با توجه به روحیه خود از بین آن ها رنگی مناسب برای دیزاین داخلی منزل خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی انواع رنگ های سرد و تاثیر آن ها در دیزاین داخلی منزل خواهیم پرداخت.

انواع ساعت دیواری

 

۱٫ استفاده از رنگ آبی در طراحی داخلی منزل

رنگ آبی از انواع رنگ های معروف و پرکاربرد می باشد و طراحان داخلی این رنگ زیبا را نماینده رنگ های سرد می دانند. رنگ آبی آسمان و دریا و مواردی که به آب مربوط می شود را تداعی می کند و استفاده از آن در طراحی داخلی منزل باعث ایجاد حس آرامش و سکون می گردد.

مبل و میز

رنگ آبی در دکوراسیون منزل

۲٫ استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی منزل

رنگ سبز تداعی کننده درخت و جنگل های سرسبز و طبیعت می باشد و علاوه بر این رنگ سبز رنگ حیات و رویش و زندگی دوباره است و هر فردی با دیدن این رنگ احساس آرامش و امنیت می کند. اگر شما تمایل دارید فضای داخلی منزل تان زنده به نظر برسد بهتر است از رنگ سبز برای طراحی داخلی آن استفاده نمایید. دکوراسیون سبز همچنین باعث می شود تا فضایی بی نظیر و آرامش بخش در قسمت های مختلف منزل ایجاد شود.

کاربرد رنگ سبز در دکوراسیون داخلی منزل

۳٫ استفاده از رنگ بنفش در طراحی داخلی منزل

بنفش یکی از دیگر از انواع رنگ های پرطرفدار است که در دسته رنگ های سرد قرار دارد. دکوراسیون بنفش باعث ایجاد حس آرامش و عشق و امنیت می شود و شما می توانید از این رنگ زیبا برای دیزاین داخلی بخش های مختلف منزل خود استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی بنفش

کاربرد رنگ های سرد در مبلمان منزل

یکی از سخت ترین مراحل انتخاب مبلمان تعیین رنگ آن ها است. اگر شما تمایل دارید منزل تان دارای سبک طراحی داخلی مینیمال باشد بهتر است مبلمان را از بین رنگ های سرد انتخاب نمایید.

کاربرد رنگ های سرد در فرش

امروزه با گسترش معماری مدرن در دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ های سرد در فرش رواج پیدا کرده است و اغلب افراد رنگ فرش منزل خود را از بین رنگ هایی نظیر سرمه ای و آبی فیروزه ای انتخاب می کنند.

استفاده از رنگ های سرد در طراحی داخلی منزل

کاربرد رنگ های سرد در آشپزخانه

استفاده از رنگ سرد در فضای آشپزخانه کار دشواری نمی باشد زیرا لوازم برقی و فلزی آشپزخانه دارای رنگی سرد هستند و علاوه بر این شما می توانید رنگ کابینت و دیوارها را از بین رنگ های سرد انتخاب نمایید همچنین با به کار بردن رنگ سرد در طراحی داخلی آشپزخانه می توانید تعادل و توازن را برقرار نمایید. بیشتری رنگ های سردی که در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند رنگ های سبز و آبی می باشند و از رنگ بنفش نیز به ندرت در فضای آشپزخانه استفاده می شود.

کاربرد رنگ های سرد در دیوار

دیوارهای یک خانه مهم ترین اجزای آن از نظر جذابیت رنگی به شمار می روند و شما زمانی که به یک خانه وارد می شوید اولین چیزی که توجه تان را به سوی خود جلب می کند دیوارهای آن می باشد از این رو انتخاب رنگی مناسب برای دیوارها در طراحی داخلی منزل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

در صورت تمایل می توانید از رنگ های سرد برای رنگ آمیزی دیوار قسمت های مختلف منزل خود استفاده نمایید و اگر تمایل دارید پذیرایی دارای دیزاین داخلی متفاوتی باشد بهتر است برای رنگ آمیزی دیوارهای آن از آبی روشن استفاده نمایید همچنین رنگ آبی نیلی برای رنگ آمیزی دیوارهای سرویس بهداشتی انتخابی مناسب می باشد.

برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق مطالعه می توانید از ترکیب رنگ های آبی و خاکستری یا ترکیب رنگ های سبز و آبی استفاده نمایید. رنگ سبز روشن نیز برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب انتخابی مناسب به شمار می رود. از رنگ بنفش نیز می توانید برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب کودک یا اتاق خواب اصلی استفاده نمایید.

استفاده از رنگ سرد در دیوارها

در این مطلب کاربرد رنگ های سرد در دکوراسیون داخلی منزل را به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم بتوانید با کسب اطلاعات بیشتر از این رنگها در دکوراسیون بدرستی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *