خانه دکوراسیون کامل خانه طراحی دکوراسیون پارامتریک و ویژگی های آن + عکس

طراحی دکوراسیون پارامتریک و ویژگی های آن + عکس

دکوراسیون پارامتریک

شاید برای شما پیش آمده باشد که اجسامی با شکل های منحنی یا سیال دیده باشید که در نگاه اول به نظر می رسد برای ساخت این اجسام از قوانین رایج طراحی تبعیت نشده است ولی بهتر است بدانید که این سازه ها به سبک پارامتریک ساخته شده اند. در این سبک طراحی بر خلاف سبک های دیگر مدرن که مرز مشخصی از اشکال منظم در بین آن ها دیده می شود بیشتر از فرم هایی پیوسته و آزاد استفاده شده است که این فرم ها در عین حال نیز تغییر فرم می دهند. در ادامه با طراحی دکوراسیون پارامتریک آشنا خواهید شد که امیدواریم از مشاهده این دیزاین های داخلی نهایت بهره را ببرید و با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشد.

سبک دکوراسیون پارامتریک چیست ؟

این سبک طراحی مرزهای پر از محدودیت را در هم می شکند و آزادیهای بیشتری را در اختیار طراحان و معماران داخلی قرار می دهد همچنین سازه های پارامتریک از انواع سبک های نوین طراحی می باشند که نیازمند به دقت بالایی هستند و در کشور ایران نیز استفاده از سازه های پارامتریک و دیزاین داخلی به این سبک مدتی است رواج پیدا کرده همچنین از این سبک طراحی می توانید در منازل مدرن استفاده کنید.

دکوراسیون پارامتریک

طراحی داخلی منزل پارامتریک

در این روش ابتدا ایده مورد نظر باید در نرم افزار مخصوص مدلینگ دیزاین پارامتریک مدل سازی شود و در مرحله آخر نیز بعد از تایید نهایی فرم سازه مورد نظر جزییات اتصالی روی آن تعریف می گردد. توجه داشته باشید که در مرحله طراحی بعد از انتخاب متریال مناسب ، برای ساخت سازه از دستگاه تراش CNC استفاده می گردد و از این طراحی می توان برای ساخت طیف وسیعی از سازه ها استفاده نمود همچنین از پارامتریک برای طراحی نمای ساختمان و المان های مورد نیاز در طراحی داخلی منزل استفاده می شود.

انواع ساعت دیواری

این سبک معماری از ریاضیات نشات می گیرد و بر مبنای اشکال هندسی و هندسه است همچنین برای دستکاری و تغییر در یک معادله یا سیستم ویرایش از متغیرها و پارامترهای خاصی استفاده می شود همچنین این معماری بر پایه الگوریتم می باشد و قوانین و پارامترهایی دارد که باعث می شود هدف و نتیجه یک طراحی به خوبی تعریف شود همچنین معماری پارامتریک توانسته است که نوآوری و خلاقیت را به نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل بیفزاید.

متریال هایی که در طراحی داخلی پارامتریک استفاده می شوند عبارتند از :

  • فرآورده های چوبی
  • کناف
  • ترمو وود
  • دیوار

دیزاین نشیمن پارامتریک دکوراسیون داخلی پارامتریک دکوراسیون نشیمن پارامتریک میز تلویزیون پارامتریک دکوراسیون نشیمن پارامتریک طراحی داخلی منزل به سبک پارامتریک دکوراسیون زیبا پارامتریک دیزاین نشیمن پارامتریک دکوراسیون نشیمن پارامتریک دکوراسیون داخلی پارامتریک طراحی دکوراسیون داخلی پارامتریک مبلمان پارامتریک دکوراسیون نشیمن پارامتریک دکوراسیون پارامتریک

مبل و میز

مزایای طراحی داخلی پارامتریک

۱٫دقت و سرعت طراحی بالا

۲٫ امکان ساخت فرم های پیچیده

۳٫ خطای ساخت پایین که این خطا حدود یک میلی متر در هر سه متر می باشد.

۴٫ در صورت تمایل می توان بعد از تراش فرم های طراحی شده به کمک روکش بتن یا فایبرگلاس سطح طرح را سخت نمود و از آن در فضاهای پر رفت و آمد یا فضاهای بیرونی استفاده نمود.

۵٫ این سبک طراحی به بهینه سازی رفتارهای فیزیکی ساختمان کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات طراحی داخلی پارامتریک

۱٫طول سیم ها و وزنه های آویزان و نقاط تکیه گاه ، بخش ورودی های مستقل را فرم می دهند.

۲٫ موقعیت نقاط روی سیم ها به عنوان خروجی سیستم در نظر گرفته می شوند.

۳٫ فرم نهایی نیز توسط معادله های صریح بدست می آیند.

۴٫ دنیای دکوراسیون پارامتریک دنیای عجیبی می باشد و سازه ها در این معماری به کمک سبک پارامتریک و ترکیب آن با طراحی دیجیتال به عینیت در می آیند و همه چیز در این سبک طراحی نو و خلاقانه می باشد بنابراین اگر شما تمایل دارید منزلی با طراحی داخلی متفاوت و امروزی داشته باشید می توانید از این سبک دکوراسیون ایده بگیرید.

۵٫ سازه های پارمتریک دارای ابعادی بزرگ می باشند ولی می توان به کمک روش ها و تکنیک های خاص برای ساخت سازه های کوچک نظیر جلو مبلی و مبلمان و … نیز اقدام کرد.

مدل میز تلویزیون پارامتریک دکوراسیون زیبا پارامتریک استفاده از ساعت پارامتریک در دکوراسیون منزل دکوراسیون اتاق خواب پارامتریک طراحی دکوراسیون خاص پارامتریک مدل صندلی پارامتریک طراحی شیک منزل با دکوراسیون پارامتریک طراحی داخلی آشپزخانه پارامتریک دکوراسیون اتاق خواب زیبا به سبک پارامتریک طراحی زیبا پارامتریک دکوراسیون منزل پارامتریک

۶٫ میزهای جلو مبلی که به کمک طراحی پارامتریک ساخته می شوند دارای طرحی زیبا و خیره کننده می باشند و شما می توانید برای ایجاد تغییر در طراحی داخلی پذیرایی منزل تان از این طرح میزها استفاده نمایید.

۷٫ اگر تمایل ندارید که مبلمان پارمتریک داشته باشید بهتر است از لوازم دکوری نظیر ساعت و آباژور و لوستر و … که به کمک این سبک طراحی شده اند در فضای منزل تان استفاده کنید همچنین این وسایل می توانند فضایی خیره کننده و متفاوت را در فضای اتاق خواب و سالن پذیرایی یا نشیمن خلق کنند.

۸٫ صندلی ها و مبلمان پارامتریک نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و برای افراد با سلیقه خاص انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند همچنین این وسایل در ابعاد مختلف بزرگ و کوچک ساخته می شوند که شما می توانید با توجه به متراژ منزل تان ابعاد آن ها را انتخاب کنید.

۹٫ دیوارهای ساخته شده به کمک معماری پارامتریک از انواع عناصر دکوراسیون پارامتریک محسوب می شوند و این دیوارها می توانند به راحتی صندلی و نشیمن هایی را برای شما ایجاد نمایند و استفاده از مبلمان در طراحی داخلی را حذف نمایند همچنین دیوارهای محیط نیز از ظاهری خشک بیرون می آیند و به طراحی داخلی حالت سیالی را می بخشند. توجه داشته باشید که از این طرح دیوارها می توانید در فضای پذیرایی و راهروی ورودی و آشپزخانه و اتاق خواب استفاده نمایید همچنین می توانید برای طراحی جزیره یا اپن آشپزخانه نیز از این سبک معماری ایده بگیرید.

بررسی مزایای دیوار پارامتریک

  • طراحی مدرن و زیبا
  • استفاده از متریال جی اف آر سی در طراحی
  • پایداری بالا
  • استحکام بالا
  • متنوع
  • شکل پذیر
  • قابلیت شست و شو
  • ضخامت نازک
  • دارای وزن سبک
  • قابلیت نصب به صورت تر و خشک

طراحی داخلی اتاق خواب با سازه های پارامتریک طراحی دکوراسیون شیک پارامتریک در فضای اتاق خواب تزیین منزل با میز تلویزیون پارامتریک طراحی دکوراسیون آشپزخانه پارامتریک شیک تزیین دیوار با تابلو پارامتریک طراحی دیوار منزل به سبک پارامتریک طراحی داخلی پارامتریک برای منازل کوچک و بزرگ دکوراسیون اتاق خواب پارامتریک دکوراسیون شیک پارامتریک دکوراسیون آشپزخانه به سبک پارامتریک دکوراسیون منزل پارامتریک تزیین دکوراسیون داخلی پارامتریک

در این مطلب با سبک دیزاین پارامتریک آشنا شدید که امیدواریم این سبک طراحی با سلیقه شما عزیزان همخوانی و مطابقت داشته باشد و بتوانید با ایده گرفتن از آن تغییرات مثبتی را در قسمت های مختلف منزل خود ایجاد کنید همچنین اگر شما از آن دسته از افرادی می باشید که تمایل دارید فضای منزل تان امروزی تر به نظر برسد می توانید از سازه های پارامتریک در بخش های مختلف منزل خود استفاده نمایید و به کمک آن ها به تزیین منزل خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *