خانه دکوراسیون کامل خانه دکوراسیون خانه آپارتمانی سبک دکوراسیون شابی شیک و اصول طراحی آن

سبک دکوراسیون شابی شیک و اصول طراحی آن

سبک دکوراسیون شابی شیک به شکلی منحصر به فرد

البته که سلیقه ها متفاوت هستند، برخی از طراحی های پر زرق و برق و تجملاتی سبک کلاسیک یا سبک مدرن خوششان می آید، و عده ای دیگر نیز اطراحی های ساده و آنتیک مانند سبک وینتیج و شابی شیک را بیشتر می پسندند. در هر صورت انتخاب نهایی با شما است. شابی شیک یکی از سبک های محبوب و زیبا و پر از آرامش است که فضایی پر از نوستالژی و ظرافت زنانه ای را بوجود می آورد. رنگهای اصلی آن کرمی و سفید می باشند. البته که این سبک دارای شباهت های بسیاری با سبک رمانتیک است شما را به سفری خیالی به قصرهای انگلیسی و فرانسوی می برد. در ادامه بیشتر با ایده های زیبایی از سبک دکوراسیون شابی شیک آشنا خواهید شد.

آشنایی با تعریف و مشخصه های سبک دکوراسیون شابی شیک

ایده هایی شیک و رمانتیک از سبک دکوراسیون شابی شیک

«شابی» در واژه معنای قدیمی، کهنه و «شیک» مفهوم برازنده و شیک را دارا است که با دست زمان به لطافت و زیبایی ملایم و دلچسب تری رسیده اند، چرا که رنگهای تند از شدت افتاده اند. شروع به کارگیری از این سبک در خانه ها به دهه ۱۹۸۰ مربوط می شود. هنگامی که شیک و متجمل بودن نقش اساسی در منازل انگلیسی ها ایفا می کرد، «اشول» سبک طراحی ساده و بدون تجملاتی را با اسم «شابی شیک» را عرضه نمود. در واقع سبک شابی شیک یک طراحی غیر رسمی و راحتی می باشد که از ۲ سبک وینتیج و کانتری نشات گرفته است. شابی شیک با بکارگیری دکوریجات و مبلمان آنتیک و قدیمی قصد طراحی و زیباسازی منزل را دارد.

دیزاین خانه با سبک زیبای شابی شیک

آشنایی با انواع نمونه های سبک دکوراسیون شابی شیک

مشخصه های سبک شابی شیک

البته که در این سبک سادگی را می توان به همراه شیک و زیبا بودن به دیزاین منزل تزریق نمود. برای به اجرا دراوردن سبک طراحی شابی شیک نیاز به آشنایی با ویژگی های ان و به کار بردن آنها دارد که در ادامه لیست می شوند:

  1. بکارگیری لوازم زینتی آنتیک به دو سبک سلطنتی و ویکتوریایی
  2. گزینش رنگهای پاستیلی و روشن، و جدا شدن از رنگهای خیلی زنده و متناقض
  3. استفاده از درب و پنجره های با متریال چوب و فلز و دارای شکل و طرح قدیمی
  4. گزینش مبلمان و میز دارای کهنه و رنگ پریده گردیده و استفاده نکردن از مبل های شیک استیل
  5. بهره نبردن از لوازم تزیینی شیک، تابلوهای لوکس بر روی دیوارها و در عوض استفاده از کاغذ دیواری های گلدار
  6. بهره بردن از کفپوش های با متریال چوب در نقاط گوناگون منزل

دکوراسیون منزل شابی شیک زیبا و ارامش بخش

راهکارهایی جهت دیزاین منزل به سبک شابی شیک

با در نظر گرفتن استفاده نکردن از لوازم شیک و لوکس که قطعا قیمت بالایی دارند، طراحی منزل برای شما ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. زیبایی و سادگی خیره کننده ان در عین نوستالژی بودن از مشخصه های اصلی این سبک به شمار می رود. جهت طراحی منزل به سبک شابی شیک الزامی به تهیه لوازم گران قیمت و آنتیک نیست که با استفاده از رنگ آمیزی، پتینه کاری، به وجود آوردن لکه قهوه و چای بر روی سطح پارچه ای و چوبی، سمباده زنی و دیگر ترفندها می توانید لوازم ساده ای را انتیک و شابی شیکی نمایید.

انواع ساعت دیواری

ایده هایی جذاب از سبک طراحی شابی شیک

آشنایی با ایده های سبک دکوراسیون شابی شیک

-قانون استفاده از رنگ ها

رنگ ها همیشه اصلی ترین فاکتورهای هر طراحی به شمار می روند که متناسب با چگونگی دیزاین انتخاب می شوند. در شابی شیک استفاده از رنگ های خنثی و ملایم پاستیلی و روشن همچون آبی کمرنگ، بژ، ارغوانی، صورتی کمرنگ، خاکستری مات، کرمی و …. توصیه می شود.

مبل و میز

آشنایی با سبک طراحی شابی شیک

دیزاین منزل به سبک متفاوت شابی شیک

-بکارگیری نقش و طرح هایی مناسب

با استفاده از رنگهای خنثی و ملایم فضای منزل دستخوش خسته کنندگی و یکنواختی می گردد که جهت تعدیل بخشیدن به سبک شابی شیک می توانید از دکوریجات و وسایلی شطرنجی، راه راه و گلدار مانند پرده ها و کوسن، و رومبلی هایی با این طرح، پارچه های توری و قلاب دوزی شده بهره ببرید.

دکوراسیون شابی شیک با طراحی پر از آرامش و نستالژی

آشنایی با سبک طراحی منحصر به فرد شابی شیک

-استفاده از مبلمان سفید و آنتیک

مبمان مناسب این سبک طراحی، معمولا مبلمان قدیمی می باشند که ظاهری شیک و قدیمی به منزل شما می بخشند. در صورت تمایل می توانید این مبلمان عتیقه و دست دوم را تهیه و به کار ببرید. یا اینکه مبل های تازه ی خود با رنگ زدن، سمباده زدن قدیمی نموده و مورد استفاده قرار دهید. در مورد رنگ این مبلمان می توان گفت که سفید مناسب ترین رنگ به حساب می آید که به راحتی با سایر عنصرهای طراحی هارمونی ایجاد می کند.

آشنایی با ایده های خلاقانه سبک دکوراسیون شابی شیک

-استفاده از دکوریجات وینتیج

درست است که شابی شیک سبک طراحی بدون دکوریجات و وسایل تزیینی شیک و گرانبها می باشد، اما این به معنای حذف دکوریجات نیست. در این سبک وسایل دکوری و تزیینی آنتیک (همچون فانوس و گرامافون) به دوره ۱۹۲۰ – ۱۹۸۰ باز می گردد که در صورت در دسترس نداشتن این لوازم، می توانید وسایلی نو با طرحهای آنتیک تهیه نمایید.

سبک دکوراسیون شابی شیکبا طرح های منحصر به فرد

-برگزیدن پارچه های کتان و نخی

برای اینکه طراحی منزل شما هرچه بیشتر به شابی شیک نزدیک شود, بهتر است از پارچه های نرمی همچون کتان و پنبه ای که خیلی هم محبوب هستند, بهره ببرید. پارچه های قدیمی دارای نقوش زنانه و گلدار و نیز پارچه هایی با سبک وینتیج انتخاب های مناسب به شمار می روند.

آشنایی با انواع نمونه های بینظیر دکوراسیون شابی شیک

سبک طراحی رمانتیک و صمیمی شابی شیک

دیزاین اتاق عروس صمیی و رمانتیک با سبک شابی شیک

آشنایی با تعریف سبک دکوراسیون شابی شیک

آشنایی با سبک دکوراسیون شابی شیک

سبک طراحی شابی شیک زیبا و دلخواه

سبک طراحی شابی شیک زیبا و منحصر به فرد

سبک طراحی شابی شیک پر از نوستالژی

دیزاین نشیمن با سبک شابی شیک

ایده هایی زیبا و شیک از سبک دکوراسیون شابی شیک  سبک دکوراسیون شابی شیک برای خوش سلیقه ها

طراحی منزل با استفاده از سبک شابی شیک

دیزاین اتاق خواب با سبک شابی شیک به شکلی زیبا و پر از آرامش

آشنایی با ایده ی کاربردی سبک دکوراسیون شابی شیک

دیزاین سرویس بهداشتی با سبک منحصر به فرد شابی شیک

ایده هایی رمانتیک و زیبا از دکوراسیون شابی شیک

شما را در این مطلب با اصل سبک دکوراسیون شابی شیک، مشخصه ها و راهکارهای ایجاد ان آشنا کردیم. و اما نکته ای پایانی که کاربرد بالایی خواهد داشت؛استفاده از خلاقیت و بکارگیری وسایل بدون استفاده می باشد. مثلا بهره بردن از صندلی ای کهنه به جای استند گل که هم خلاقیت است  و هم زیبایی و شابی شیک شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *