خانه دکوراسیون کامل خانه ۴۴ مدل دکوراسیون سبک اسکاندیناوی و آشنایی با ویژگی های این سبک طراحی

۴۴ مدل دکوراسیون سبک اسکاندیناوی و آشنایی با ویژگی های این سبک طراحی

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی سبکی متکی بر اصالت سادگی و آرامش

در صورتی که با سبک های طراحی داخلی حتی کم آشنایی داشته باشید، با سبکی به اسم دکوراسیون اسکاندیناوی برخورد کرده اید. از نظر مردم ویژگی های این سبک را در مبلمان مدرن، دیوارهای سفید رنگ و کفپوش چوبی خلاصه می کنند و به کارگیری آن را ساده می انگارند. البته که با وجود استوار بودن بر اصل های سادگی و زیبایی نیازمند دقت و توجه زیادی برای استفاده در بخش های مختلف منزل از جمله پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و …. می باشد. در این مطلب برای آشنایی و الگوبرداری ایده هایی شیک از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی را به تصویر می کشیم.

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

۴۴ ایده جذاب از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی با ویژگی های زیبایی و سادگی

برخی از طراحی ها بیشتر از دکوراسیون های دیگر مورد توجه قرار گرفته اند و هر روز بر این میزان افزوده می شود، از جمله دکوراسیون اسکاندیناوی می باشد، که ویژگی های خاصی را دارا می شود و نتیجه دلچسبی را در زیباسازی خانه حاصل می آورد، شاید بتوان سادگی و زیبایی در عین حال کاربردی بودن آن را در گذشته این کشور جستجو نمود.

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی سبکی متکی بر سادگی و زیبایی

انواع ساعت دیواری

دیزاین شیک و منحصر به فرد به سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی دلخواه و تو دل برو از دیزاین سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی منحصر به فرد از دیزاین سبک اسکاندیناوی

گذشته اسکاندیناوی و تاریخچه این سبک دکوراسیون

بخش های مختلف اسکاندیناوی دارای زمستان هایی می باشد، اغلب افراد مجبور بودند ساعات زیادی را در خانه سپری نمایند، که دلیل انتخاب خانه هایی کوچک همین بوده است، تا برای گرم نمودن و روشنایی بخشیدن به خانه دچار زحمت زیاد نگردند، که در واقع به دلیل فضای کم و جلوگیری از شلوغی به این نوع دکوراسیون روی آوردند، که با گذشت زمان این دکوراسیون را رونق بخشیده و از بین نبرده اند.

مبل و میز

دیزاین اسکاندیناوی در قرن بیستم به وجود آمد که مورد محبوبیت قرار گرفت، که کم کم به کشورهای فنلاند، سوئد، ایسلند، دانمارک و نروژ کشیده شد و مراحل شکوفایی خود را پشت سر گذاشت، این طراحی از سال ۱۹۵۰ پله های شکوفایی را طی نمود و پس از جنگ جهانی دوم بود که مورد توجه قرار گرفت.

ایده هایی زیبا و خاص از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی ایده آل از طراحی و چیدمان به سبک اسکاندیناوی

دیزاین اسکاندیناوی چه ویژگی هایی را شامل می شود:

قطعا هر یک از سبک ها در طراحی داخلی شامل چند مشخصه می شوند که برخی از آنها از اصل های آن شمرده شده و به اصالت آن منطقه و مردمان باز می گردد. در ادامه به معرفی مشخصه های سبک اسکاندیناوی خواهیم پرداخت.

ایده هایی جذاب و زیبا از دکوراسیون اسکاندیناوی

-استفاده از چند منبع نوری

به دلیل کمبود نور در اغلب مدت زمان سال، مردم این مناطق از دیزاین روشن و پر نور بهره ببرند، نورپردازی در این نوع طرح از ارزش بالا و توجه زیادی برخوردار است که باید در دیزاین اسکاندیناوی خود رعایت نمایید تا بازتاب دلچسب آن را شاهد باشید، مثلا از چراغ های رومیزی یا چراغ های آویزان برای روشن تر کردن منزل خود استفاده نمایید.

ایده هایی زیبا و جذاب از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

-استفاده از کفپوش چوبی

انتخاب یک کفپوش مناسب یکی از بایدهای دکوراسیون اسکاندیناوی به حساب می آید، اگر در طراحی های دیگر به این نکته توجه زیادی نمی شود، در این نوع طراحی به هیچ وجه این بی توجهی پذیرفته نمی گردد، زیرا در سبک اسکاندیناوی تمام قسمت های منزل با فرش پوشانده نمی شود، بلکه برای تنها بخشی از آن فرش بکار می بریم، کفپوش های چوبی ایده ی جالبی برای پوش کف اتاق ها می باشد که در کنار زیبایی و دوام از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

ایده هایی جذاب از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

-رنگ در این سبک

رنگ سفید، رنگ اصلی و پر کاربرد در دیزاین اسکاندیناوی به حساب می آید، شما عزیزان که تمایل دارید، دکوراسیون منزل خود را به سبک اسکاندیناوی تزئین نمایید، با بهره گیری از رنگ های روشن اما مات، سفید و خاکستری این کار را به نحو احسن انجام دهید، در این طراحی شما محدودیتی ندارید که از انواع تابلوهای هنری و شیک و همچنین چراغ های لوکس بهره ببرید، اما باید سادگی و خلوت  آن حفظ شود.

طراحی و چیدمان به شکلی زیبا با سبک اسکاندیناوی

-مدنظر قرار دادن ویژگی کارایی

کاربردی بودن یکی از ویزگی های بارز و قابل اهمیت طرح اسکاندیناوی محسوب می گردد، اهالی بخش های مختلف اسکاندیناوی علاوه بر حفظ زیبایی، به کاربردی بودن وسایل به کار رفته توجه خاصی دارند، همانطور که گفته شد به دلیل سرمای شدید هوا و گذراندن زمان زیادی در منزل آنها به این نکته اهمیت خاصی قائل می شوند، که هم زیبایی و هم گرما و روشنایی و آرامش را به ارمغان بیاورد.

ایده هایی زیبا و جذاب از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی نشات گرفته از شرایط آب و هوایی و گذشته و فرهنگ

-سادگی در مبلمان

نه تنها در طراحی اسکاندیناوی، بلکه در تمام دکوراسیون های دیگر مبلمان نقش موثری را بر عهده دارد، به نوعی مبلمان بازتاب دهنده ی سبک محیط می باشد، شما جایز می باشید از انواع مدل های مبل با رنگ روشن بهره ببرید.

دیزاین سبک اسکاندیناوی با ویژگی های زیبایی و سادگی

-استفاده از بافت شاد و روشن

طراحی اسکاندیناوی با ایجاد یک لایه ی شاد و پرانرژی بر روی یک تم سفید رنگ بر زیبایی و سادگی محیط می افزایند، به این صورت که رنگ تم و یا اصلی را سفید برگزیده و مبلمان،  گلدان، کوسن، قالیچه و … را به رنگهای متنوع و شاد انتخاب کنید، که پیشنهاد می شود رنگ های روشن مانند خاکستری و آبی و نقره ای و … به کار روند تا محیط طبیعت اروپای شمالی زیبا به خانه ها کشانده شود.

ایده هایی زیبا و شیک از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

-استفاده از چند پنجره بزرگ با پرده نازک

نور برای اسکاندیناوی ها بسیار مهم و مورد توجه می باشد، و تلاش خود را برای نهایت استفاده مفید از این میزان نور دارند، در این مناطق پنجره های بزرگ و زیادی را تعبیه می کنند که با پرده های نازک و شفافی پوشانده می شود، اغلب حتی در طول روز و یا شب پرده بدون هیچ پوششی که مانع ورود نور به خانه شود، از نور برای روشنایی بیشتر خانه ی خود بهره می گیرند.

طراحی و چیدمانی شیک و خواستنی به سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی خاص و شیک از از دیزاین به سبک اسکاندیناوی

-بافت های نرم و گرم

اغلب به دلیل برودت هوا در منطقه اسکاندیناوی، از پارچه های گرم و نرمی مانند کتان، چرم، پشم استفاده می شود، بهره بردن این بافت ها بر روی مبلمان و تخت خواب و …. مورد ایجاد احساس خوب و راحتی در شما می گردد.

ایده هایی زیبا و شیک از طراحی داخلی با استفاده از سبک اسکاندیناوی

-تزئینات

دیزاین اسکاندیناوی علاوه بر سادگی و رفاه به زیبایی نیز توجه دارد، اینگونه نیست که شما گمان برید این طراحی به دلیل آرامش و آسایش از زیبایی و تزئینات بی بهره می باشد، بخشی از تزئینات و دکوراتیو منزل به استفاده از وسایل های تزئینی مانند: قاب عکس های ساده، آویز و دیوارکوب های از جنس برنج و مس، آباژورها و وسایل تزئینی با جنس شیشه که مورد استفاده قرار می گیرد، اما اتاق شلوغ نمی شود و سادگی خود را از دست نمی دهد.

نمونه هایی ایده آل و زیبا از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و آرامش بخش از طراحی سبک اسکاندیناوی

-استفاده از گل و گیاه

به کارگیری انواع گیاهان و گل ها در دکوراسیون اسکاندیناوی یکی از اصل ها می باشد، داشتن فضایی دلچسب و گرم و صمیمی و با طراوت بودن همگی از جمله مشخصه های این نوع طراحی هستند که دلیل محبوبیت آن هم محسوب می شوند، که با قرار دادن گلدان های زیبایی از انواع گل ها می توانید به این هدف دست یابید.

ایده هایی شیک و خواستنی از دیزاین سبک اسکاندیناوی

 

آشنایی با ایده هایی جذاب از دیزاین سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی برای افراد خاص و خفن دوست

طرح هایی ایده آل و تو دل برو از چیدمان سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی جذاب و متفاوت از دیزاین سبک اسکاندیناوی

ایده ای زیبا و شاده از چیدمان سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و لاکچری از طراحی داخلی و چیدمان سبک اسکاندیناوی

دیزاین آشپزخانه با استفاده از سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی نشات گرفته از شرایط آب و هوایی، اقلیم و گذشته منطقه

طرح هایی شییک از دیزاین سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و خاص از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

طراحی و چیدمان خانه با تکیه بر اصالت سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و خاص از دیزاین سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی ایده آل و زیبا از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و خاص از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و تو دل برو از دیزاین سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون اسکاندیناوی سبکی زیبا توام با سادگی و آرامش

ایده هایی شیک و کاربردی از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا و منحصر به فرد از دیزاین سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی ایده آل از طراحی و چیدمان سبک اسکاندیناوی

ایده هایی زیبا از دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

دیزاین منزل با استفاده از سبک اسکاندیناوی

ایده هایی منتخب و گلچین ازدکوراسیون سبک اسکاندیناوی

نمونه هایی ایده آل از چیدمان منزل به سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون اسکاندیناوی از جمله طراحی های زیبا و محبوب است که به دلیل زیبایی همراه با سادگی و کاربردی بودن توانسته مدت زمانی طولانی محبوب و پراستفاده باشد. مردمان اسکاندیناوی علیرغم تمایل کشورهای اروپایی به طراحی های شیک و پرزرق و برق و اشرافی، به طراحی های ساده و خلوت رغبت دارند که منشا آن را می توان شرایط آب و هوایی و گذشته و اقلیم دانست. همچنین برای آشنایی با دکوراسیون سبک کاستال، دکوراسیون سبک شابی شیک می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *