خانه دکوراسیون کامل خانه طراحی داخلی کلاسیک با ایده های جدید در خانه های امروزی

طراحی داخلی کلاسیک با ایده های جدید در خانه های امروزی

ایده هایی شکوهمند و زیبا از طراحی داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک سبکی شکل گرفته از المانهای سنتی و اصیل می باشد که ذهن ها را یاد قصرهای شکوهمند و منازل اشرافی قدیمی می اندازد. اگر علاقه مند به خانه های با فضای گرم و لوکس هستید، می توانید طراحی داخلی کلاسیک را برای منزل خود برگزینید. در این مطلب مفصل تر با این سبک و اصول آن شما را آشنا خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی لوکس و اشرافی با استفاده از سبک کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک با استفاده از ایده های جذاب و کاربردی

البته که امروزه با گذر زمان سبک طراحی مدرن و المان و وسایل مدرن و جدید محبوبیت زیادی یافته اند؛ اما با وجود این، هنوز هم کلاسیک جای خود را حفظ کرده و طرفداران خاص خود را به خصوص در میان ایرانیان دارا می باشد. کلاسیک سبکی است که معمولا با سبک سنتی اشتباه گرفته می شود، اما قطعا تفاوت های فاحشی دارند که با وجود قدیمی  و اصیل بودن هر دوی آنها، ویژگی های متفاوتی داشته و اصول طراحی منحصر به فردی را به خود اختصاص می دهند. در ادامه به معرفی اصول طراحی داخلی کلاسیک می پردازیم.

چیدمان و دیزاین منزل لوکس و لاکچری با سبک کلاسیک

انواع ساعت دیواری

نمونه هایی شیک و متفاوت از طراحی داخلی کلاسیک

ایده های لوکس و جذاب از طراحی داخلی کلاسیک

-بهره بردن از مصالح و مواد مطلوب و شیک

با توجه به اینکه سبک کلاسیک از معماری یونان و روم قدیم نشات گرفته، قطعا لازم است از مصالح و مواد مطلوب و شیک بهره برد. بنابراین متناسب با هزینه ای که جهت طراحی و دیزاین خانه ی خود در نظر گرفته اید؛ استفاده از مواد غیر طبیعی و نامرغوب را کنار بگذارید. از جمله ی متریال های مطلوب و مناسب می توان به سنگ های مرمریت و مرمر، چوب راش، بلوط، ماهون و گردو و نیز پراچه های پنبه مصری و ابریشمی اشاره داشت.

مبل و میز

دکوراسیون داخلی شیک با سبک کلاسیک

44 نمونه ی زیبا و بینظیر از طراحی داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی زیبا و شیک خانه به سبک کلاسیک

– استفاده از دیوار و ستون های گچکاری شده

در طراحی منزل با این سبک قید دیوار، ستون و سقف های ساده را بزنید؛ لازم و بهتر است به جای آنها از سر ستون، قاب بندی و گچ بری ها بهره ببرید. با توجه به اینکه ستون جزئی لاینفک از معماری غربی قدیمی می باشد و موجب شیک و تجملی تر شدن محیط تا میزان زیادی شود, در صورت وجود فضایی با سقف مرتفع و بزرگ از ستون های یونانی و رومی به شکل کاذب بهره ببرید.

ایده هایی زیبا و شیک از طراحی داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی زیبای منزل با استفاده از سبک کلاسیک

– بهره بردن از مبلمان استیل عتیقه ای

مبلمان آنتیک برترین ایده جهت طراحی داخلی با سبک کلاسیک محسوب می شود که البته بودجه و وقت بالایی را برای یافتن نیازمند است. بنابراین لازم است مبلمان استیل دارای بدنه حکاکی و منبت کاری شده با دسته و پایه های هلال و قوس دار را برای این منظور بهره برده و فضای پذیرایی و نشیمن خانه ی خود را به شکل کلاسیک طراحی نمایید.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک با سبک کلاسیک

ایده هایی زیبا از دیزاین منزل به شکلی زیبا با سبک کلاسیک

 

-بهره بردن از رنگ های ملایم و گرم

بهتر است اگر قصد طراحی منزل خود به سبک کلاسیک را دارید؛ از رنگهای ملایم و خنثی که از طبیعت نشات یافته اند؛ بهره ببرید. نیز از رنگهای متضاد و طیف های رنگی که خالص و جسور هستند برهیز نمایید.

رنگ های خنثی گرم مانند بژ، کرم، عاجی و شیری را می توانید برای رنگ غالب و نیز غیر اصلی در سبک کلاسیک پراستفاده می باشد. بنابراین می توانید جهت سقف، دیوار و مبلمان منزل خویش از این رنگ ها بهره ببرید. نیز شما از رنگ های قرمز، زرد، سبز و آبی در طیف هایی با خالصی کمتر مانند طلایی، رسی، سبز زمردی به طور کم در محیط بهره ببرید.

چیدمان و دیزاین منزل شکوهمند با سبک کلاسیک

44 نمونه ی مجلل و زیبا از طراحی داخلی کلاسیک

-تهیه پارچه هایی دارای الگو و طرح کلاسیک

در سبک کلاسیک برعکس سبک مدرن منسوجات و پارچه ها از جمله روتختی، پرده ها، فرش، پارچه مبلی و کاغذ دیواری باید از نوع طرحدار انتخاب گردد.مدل هایی با طرحهای شطرنجی، طرح گلهای گلاسیک مانند داماسک و طرح راه راه از موارد خوب و مناسب محسوب می شوند. فرش سنتی دستباف، پرده های والان دار برای پوشش کف و پنجره خانه ایده آل می باشند.

ایده های دوست داشتنی و ایده آل از طراحی داخلی کلاسیک

-متناسب و متقارن بودن چیدمان

متناسب و متقارن بودن دو رکن اصلی و مهم طراحی داخلی سبک کلاسیک هستند که جهت دیده شدن آن در محیط، اول بهتر است نقطه کانونی معین و بعنوان محور تقارن در نظر گرفته شود. بعد در ۲ سمت نقطه کانونی؛ اکسسوری، مبلمان و دکوریجات را به طور قرینه چیدمان نمایید. دقت کنید برای ایجاد نقطه کانونی در پذیرایی و نشیمن می توانید از شومینه، تلویزیون و تابلو دکوری، در اتاق خواب نیز از تخت برای ایجاد نقطه کانونی بهره ببرید. و اما نکته ای که باید مدنظر قرار دهید جهت به کار بردن اصل تقارن می توانید از دکوریجات و اکسسوری ها به طور جفت تهیه نمایید. و اما برای به کار بردن اصل تناسب لازم است عناصر خانه ی شما با هم متناسب باشند؛ منظور از مبل های کوچک برای محیط های کوچک و از مبل های بزرگ برای محیط های بزرگ استفاده کنید.

طراحی های متفاوت و خاص کلاسیک

طراحی های زیبا و لوکس کلاسیک

نمونه هایی منحصر به فرد و لوکس از طراحی داخلی کلاسیک

– استفاده از وسایل دکوری آنتیک

آنتیک بودن لوازمی مانند تابلوهای دکوری، اکسسوری ها، مجسمه، تابلو فرش ها در طراحی داخلی کلاسیک یک از شرط های اولیه می باشد. و اینکه اگر به طور ساخته شده با دست انتخاب گردد بهتر می باشد تا ظرافت کاری و جزئیات به میزان بیشتری  بتوانند اصیل بودن این سبک را به فضا ببخشند.

44 ایده ی زیبا و شیک از طراحی داخلی کلاسیک

-نورپردازی اصولی و صحیح

یکی از مهم ترین و موثرترین موارد داشتن یک فضای طراحی شده با سبک کلاسیک اجرای کی نورپردازی اصولی و صحیح می باشد. در صورت نداشتن نورپردازی نامناسب هرچقدر هم که از وسایل آنتیک و شیک استفاده کرده باشید، باز هم یک جای کار می لنگد.بنابراین با توجه به ابعاد محیط از لوسترهای کریتال و کلاسیک بهره ببرید.

بعد در کنار تخت و مبلمان از آباژورهای رومیزی و ایستاده برای مطالعه قرار دهید. در نهایت نیز جهت مجموعه ی تابلوها و اکسسوری های خود از چراغ های دیوارکوب بهره ببرید تا زیبایی فوق العاده شان در محیط به بهترین شکل دیده شود.

طراحی های زیبا و لوکس کلاسیک

طراحی های ایده آل و دوست داشتنی کلاسیک

دکوراسیون داخلی لوکس سبک کلاسیک

طراحی های کاربردی و زیبا کلاسیک

دکوراسیون داخلی شیک و مجلل سبک کلاسیک

ایده هایی باشکوه و زیبا از طراحی داخلی کلاسیک

چیدمان و دیزاین منزل مجلل و اشرافی با سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی باشکوه و شیک سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی لوکس خانه سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی زیبای خانه با سبک کلاسیک

ایده هایی متنوع و تو دل برو از طراحی داخلی کلاسیک

44 نمونه ی لوکس و شکوهمند از طراحی داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی مجلل و شکوهمند منزل با استفاده از سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی لوکس خانه به سبک کلاسیک

طراحی های بینظیر و مجلل کلاسیک

ایده هایی لوکس و زیبا از طراحی داخلی کلاسیک

چیدمان و دیزاین باشکوه و مجلل با سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی زیبای منزل با سبک کلاسیک

طراحی های شیک و خاص کلاسیک

دکوراسیون داخلی شیک با سبک کلاسیک

چیدمان و دیزاین منزل به شکلی شیک با سبک کلاسیک

44 نمونه ی زیبا و باشکوه از طراحی داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی زیبای منزل با استفاده از سبک کلاسیک

چیدمان و دیزاین منزل به شکلی زیبا با سبک کلاسیک

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آرگا بودید، از شما قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *