خانه لوازم ترئین منزل راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

پذیرایی یکی از بخش های مهم هر منزلی محسوب می شود که در امر طراحی و دیزاین توجه بالایی را می طلبد. هر منزل با در نظر گرفتن نوع چیدمان، متراژ و محیط های داخلی به منابع نور از جمله لوسترها احتیاج دارند. جهت انتخاب لوسترهای مختلف و منابع نور و همچنین بهره بردن از آنها در سیستم روشنایی منزل لازم است در انتخاب لوستر توجه نمایید. در این مطلب می خواهیم مطالبی کاربردی را به عنوان راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی در اختیار شما قرار بدهیم.

اصول و نکات انتخاب لوستر پذیرایی

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی هم کاربردی و هم زیبا

با توجه به اینکه نورپردازی اولویت طراحی و چیدمان و دیزاین در هر منزلی محسوب می شود، باید به تمامی جوانب آن اعم از نوع نور، میزان نور و منبع نور توجه گردد. لوسترهای کلاسیک و چراغ های کوچک بعنوان منبع نور کوچک، روشنایی منزل را کامل می نماید. بهره بردن از مدل های گوناگون در محیط های متفاوت همچون پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه ممکن می باشد. موقع انتخاب لوستر و نورپردازی منزل به اندازه استفاده انرژی آنها لازم است دقت شود. لوستر دارای انواع گوناگونی مانند لوستر کریستالی، لوستر برنزی، لوستر سقفی کوچک و … است که اغلب از لوستر سقفی جهت تامین روشنایی منزل به کار گرفته شده و از لوسترهای دیواری بعنوان منبع کوچک تر نور بهره برده می گردد.

انواع ساعت دیواری

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

لوستر برای پذیرایی و نشیمن

لوستر سقفی پذیرایی لازم است مدلی دارای نور زیاد باشد، چنانچه سقف اتاق پذیرایی شما مرتفع می باشد، می توانید از لوستری بلند شاخه دار و یا بزرگ بهره ببرید. با در نظر گرفتن سلیقه فردی خویش در انتخاب نوع طراحی داخلی خانه قادرید مدل کلاسیک و مدل مدرن آن را برگزینید. در صورتی که سقف شما مرتفع می باشد، می توانید ار ۲-۳ لوستر در بخش های گوناگون سقف خود بهره ببرید. چنانچه پذیرایی شما کوچک تر می باشد هرگز لوستر بزرگ و سنگین انتخاب نکرده و تلاش نمایید متناسب با محیط پذیرایی یک لوستر کوچک تر با نور اندازه برگزینید تا محیط شلوغ نگردد.

در انتخاب لوستر پذیرایی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

مبل و میز

مدل و سبک لوستر

مدل و سبک لوستر از اصلی ترین معیارها و نکته هایی است که موقع انتخاب و خرید لوستر باید به آن توجه کنید. پیش از در نظر گرفتن اندازه های لوستر، معین کنید که سبک دکوراسیون خانه شما مدرن و یا سنتی است.

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی و اصول و نکات آن

ارتفاع سقف

پیش از انتخاب لوستر، این سوال را از خود داشته باشید؛ که آیا سقف پذیرایی شما کوتاه یا بلند است؟ اگر پذیرایی خانه شما از سقفی مرتفع برخوردار است، خوشحال باشید زیرا انتخاب های بیشتری دارید. اگر سقف منزلتان بلند است می توانید از لوسترهای بلند و چند شاخه، ریسه ای و … بهره ببرید. ولی در صورتی که پذیرایی شما دارای سقفی کوتاه است، بهتر است از لوسترهای بلند پرهیز کنید، چرا که علاوه بر زشت بودن ظاهر اتاق، موجب خلل در رفت و آمد نیز می شود. برای این گونه اتاق ها، بهتر است از لوسترهای چسبیده به سقف که شاخه ای ندارند و بلند هم نیستند استفاده کنید.

در انتخاب لوستر پذیرایی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

ساده بودن لوستر

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی قابل ذکر است؛ این می باشد که در عین ساده بودن، استاندارد نیز باشد. ساده بودن منظور اینکه پیچیدگی بسیاری نداشته باشد تا تمیز کردن آن با سهولت انجام شود. در یک جمله خوب است لوستر پذیرایی دارای ویژگی های زیبایی، سادگی و استاندارد بودن باشد.

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی به بهترین شکل

رنگ و متریال لوستر

لوستر از متریال های مختلفی همچون سنگ، کریستال و فلز مزین شده و … تهیه گردیده است. توجه کنید که لوستر انتخابی بهتر است با رنگ غالب محیط، متریال های استفاده شده در طراحی داخلی منزل و … هارمونی داشته باشد. هماهنگی منسجم کردن میان چراغ های دیوارکوب و لوستر با دیگر منابع نوری منزل ایجاد کنید. رنگ لوسترها لازم است با رنگ چیدمان سایر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد ولی از آنجا که لوستر را مانند پرده و یا مبلمان در فواصل زمانی کم عوض نمی کنند. تلاش نمایید یک رنگ را برگزینید که همیشه لوکس و جدید دیده شود و با انواع دکوراسیون بتواند مطابقت و هماهنگی برقرار کند.

اصول و نکات انتخاب لوستر پذیرایی

سایز لوستر

از اصلی ترین نکاتی که در انتخاب لوستر پذیرایی لازم است مورد توجه قرار بگیرد، سایز لوستر می باشد. با در نظر گرفتن محیط پذیرایی شما قادر هستید سایز لوستر خویش کوچک، متوسط و یا بزرگ را برگزینید. چنانچه فضای پذیرایی شما بزرگ می باشد، قادرید لوسترهای گوناگون را برگزینید. در صورتی که پذیرایی منزل شما کوچک باشد، سعی نمایید از یک لوستر با شاخه و چراغ کم بهره ببرید. زیرا در صورت وجود لامپ های بسیار در لوستر به علت دارا بودن نور بسیار، ناچارا باید نور لامپ ها را کم کنید که در نتیجه از جلوه و زیبایی لوستر شما می کاهد.

اصول و نکات انتخاب لوستر پذیرایی

توجه به رنگ لامپ لوستر

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی محیط نیز در تزیین فضا بسیار اهمیت دارد. پس صد در صد از لامپ های مهتابی و آفتابی در کنار یکدیگر جهت نورپردازی بهره ببرید تا هم نور یکرنگ لوستر چشم شما را اذیت ننموده و اینکه بر روی رنگ طراحی و دیزاین خانه شما تاثیر نگذارد.

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

در انتخاب لوستر برای پذیرایی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چنانچه می خواهید لوستر راهرو و پذیرایی خویش را تغییر داده و در پی منبع نوری جدید می باشید؛ بهتر است متناسب با شرایط فضا لوستری مناسب را برگزینید. جهت این انتخاب لازم است به طراحی و دیزاین پذیرایی و نگ های مبلمان توجه نمایید. اگر پذیرایی شما دارای فضایی کوچک است، بهتر است از لوسترهای خیلی بزرگ و کلاسیک بپرهیزید زیرا فضا را کوچک تر نشان می دهند. لوستر کلاسیک ایده مناسبی برای فضای بزرگ محسوب می شوند که می توانید با تعدادی مدل لوستر دیواری ترکیب کنید و به بهترین شکل دیزاین پذیرایی خود را انجام دهید. لوسترهای کلاسیک مختلفی با در نظر گرفتن ابعاد و سایز آن می تواند در دیزاین هر منزلی به کار گرفته گردد؛ ولی خوب است قبل از انتخاب و خریداری باید به ارتفاع و ابعاد باید توجه شود.

اصول و نکات انتخاب لوستر پذیرایی

در انتخاب لوستر پذیرایی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

لوستر مناسب پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب لوستر پذیرایی

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما متشکر و قدردان هستیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. همچنین برای آشنایی با اصول و نکات انتخاب لوستر برای نقاط مختلف منزل، راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای پذیرایی، راهنمای انتخاب بهترین رنگ پذیرایی می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *