خانه لوازم ترئین منزل پرده اضول انتخاب رنگ پرده و نکات مهمی که نباید فراموش کنید

اضول انتخاب رنگ پرده و نکات مهمی که نباید فراموش کنید

آشنایی با اصول انتخاب انتخاب رنگ پرده

پرده پوششی برای پنجره است که حضور آن از دیرباز تا کنون وجود داشته و خواهد داشت. در گذشته پرده ها محافظانی جهت مانع شدن از ورود هوای سرد و گرم و همچنین ایجاد حریم در منزل به کار می رفت, ولی در حال حاضر هدف و تقاضای دیگری بر آن افزوده شده و آن تزیین پنجره و زیبایی منزل است. موارد بسیاری در انتخاب پرده نقش دارند که ما در این مطلب تنها به معرفی و آشناسازی شما با اصول انتخاب رنگ پرده خواهیم پرداخت.

موارد کاربردی و زیبای گزینش رنگ پرده

انتخاب رنگ پرده با توجه به اصول طلایی آن

در انتخاب و خرید پرده برای منزل اعم از پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … باید به موارد و نکات مختلف زیادی توجه داشت که از جمله ی آنها می توان به متریال پرده، طرح پرده، سایز پرده (طول و عرض و ارتفاع )، رنگ پرده و همچنین برند پرده و در نهایت سلیقه خود توجه نمود تا مورد انتخابی هارمونی کاملی با طراحی منزل داشته باشد. در این مطلب به انتخاب قصد داریم در رابطه با رنگ پرده و اصول انتخاب رنگ پرده قلم بزنیم. چه بسا که رنگ ها نیروی قوی و چشمگیری برای داشتن یک دیزاین زیبا و شیک و در عین حال آرامش بخش و یا پرانرژی و هیجانی دارند. رنگ پردازی و رنگ امیزی هایی موفق هستند که بتوانند تاثیر دلخواه و مورد نظر شما را بر روی احساس، روحیه، و رفتار و افکار کسانی که در فضا قرار می گیرند، داشته باشند. برای رسیدن به این هدف می توانید از روانشناسی هر یک از رنگها کمک بگیرید.

موارد و نکات اصولی و مهم در خرید پرده رنگ پرده

انواع ساعت دیواری

اصول اساسی برای انتخاب و خریداری پرده با رنگ مناسب در بخش های گوناگون منزل

در همین ابتدای امر یعنی انتخاب پرده بهتر قبل از در نظر گرفتن طرح، جنس، رنگ و اندازه پرده, هدف خود را از انتخاب و خرید این پرده معین نمایید. نکته ی مهم دیگر حین انتخاب توجه داشتن به طراحی منزل و هارمونی داشتن پرده از لحاظ مختلف با ان می باشد.

معرفی و بیان موارد و اصل های انتخاب رنگ پرده

– پرده همرنگ دیوار

می تواننید از پرده همرنگ دیوار اتاق استفاده کنید. به عنوان مثال در صورت عاجی و یا سفید بودن دیوار موجود از پرده طرحدار تلفیقی از این دو رنگ استفاده کنید.

مبل و میز

همچنین می توانید از پرده ای ۲ لایه بهره ببرید، به این صورت که لایه رویی به رنگ دیوار و لایه زیر آن دارای رنگی دیگر باشد. به عنوان مثال دیوار شما رنگی غیر از سفید بوده، لایه زیری را سفید و لایه رویی پرده را به رنگ دیوار انتخاب نمایید.

اصول جذاب و کاربردی انتخاب رنگ پرده

و یا پرده ای دارای ۲ درجه تیره و مات تر از رنگ دیوار فضا را تهیه نمایید.

همچنین می توانید پرده خود را با رنگی هماهنگ با دیوار فضا انتخاب نمایید, به این صورت که از رنگ های سازگار و مکمل با رنگ دیوار بهره ببرید.

انتخاب پرده با رنگی مناسب

آشنای با اصول انتخاب رنگ پرده

– پرده هایی با رنگ دارای تضاد

در صورتی که قصد دارید پرده ای جذاب و حسابی تو چشم تهیه نمایید؛ بهتر است پرده ای دارای رنگی در تضاد با لوازم و دیوارهای منزل برگزینید.به عنوان مثال چنانچه دیوارهای فضا به رنگ آبی باشد؛ بهتر است به جای طیف های مختلف آبی، از رنگ زرد استفاده کنید.

آشنایی با موارد و اصول انتخاب رنگ پرده

 

– دارای رنگ یکسان با لوازم منزل

امکان دارد طراحی داخلی نشیمن از جمله مبلمان شما با استفاده از رنگ قرمز انجام شده باشد،که در این حالت می توانید پرده مورد نظر خود را با استفاده از این پالت رنگی و یا دارای رنگ یکسان با کوسن مبلمان انتخاب نمایید.

تهیه و خرید رنگ پرده پرده با رنگ زیبا و متفاوت

آشنایی با اصول کاربردی گزینش رنگ پرده

-پرده ای دارای رنگ خنثی

در صورتی که دیوارهای فضای اتاق با یک رنگ زیبا و خیره کننده دیزاین شده اند، و قصد دارید که مبل های متلون شما حسابی تو چشم بوده وخیره کننده باشند, بهتر است از پرده ای دارای رنگ خنثی بهره ببرید.

سفید یکی از رنگهای خنثی زیبا و پرکاربرد به شمار می رود که به بهترین نحو قادر است به همراه رنگهای گرم و سرد واقع شده و بر زیبایی سایر رنگ های موجود و طراحی بیفزاید.

خرید پرده با در نظر گرفتن فاکتور مهم رنگ

-پرده ای با رنگ مکمل طراحی داخلی

همچنین می توانید از پرده هایی با رنگهای مکمل با طراحی داخلی استفاده کنید، تعریف رنگهای مکمل رنگهایی هستند که متقابل یکدیگر بوده و کامل کننده و ست خوبی محسوب می شوند. به عنوان مثال در صورتی که تم اصلی دکوراسیون منزل شما دیوار و یا وسایل خانه شما  آبی است, می توانید از پرده ای با رنگ نارنجی بهره ببرید. ولی در صورتی که منزل شما دارای دیوارهایی با رنگ خنثی هستند، می توانید رنگ پرده خود را مکمل مبلمان برگزینید.

آشنایی با نکات و موارد مهم و کاربردی گزینش و خرید رنگ پرده    تهیه و خرید پرده با رنگ مناسب

  این مطلب اختصاص یافته بود به اصول انتخاب رنگ پرده که سعی کردیم در آن به بیان اصل هایی کاربردی و نکاتی مفید اشاره داشته باشیم. از همراهی شما تا انتهای مطلب متشکریم و امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد. برای آشنایی بیشتر با مدل پرده مخمل، مدل پرده های پذیرایی  بر روی لینک ها کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *