خانه مبلمان راهنمای خرید کاور مبل و معرفی ویژگی های انواع مختلف کاور مبل

راهنمای خرید کاور مبل و معرفی ویژگی های انواع مختلف کاور مبل

راهنمای خرید کاور مبل

بدون شک همه افراد تمایل دارند مبلمان منزل شان همیشه مرتب و تمیز باشد و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است از کاور برای مبلمان منزل تان استفاده نمایید. در این مقاله به بررسی نکات مختلف برای خرید کاور مبل می پردازیم.

کاور مبل چیست ؟

کاور مبل از انواع وسایل کاربردی و مناسب می باشد و بهتر است شما طرح و رنگ آن را به گونه ای انتخاب نمایید که به مبلمان منزل تان ظاهری متفاوت و شیک ببخشد همچنین کاور باعث می شود تا مبلمان در برابر کثیفی و رنگ ها و … محافظت شود.

کاور مخصوص مبلمان

نکاتی برای خرید و انتخاب کاور مبل

کاور در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود می باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و وسایل مورد استفاده در دکوراسیون منزل تان کاوری شیک و خاص را انتخاب نمایید همچنین می توانید به کمک این کاورها به مبلمان کهنه منزل تان رنگ و رویی تازه ببخشید و برای مدتی از خرید مبلمان جدید راحت باشید.

انواع ساعت دیواری

کاورها در انواع جنس های مختلف موجود می باشند و برای دوخت کاور از پارچه های طبیعی نظیر کتان و ابریشم و پشم و چرم و … استفاده می شود همچنین پارچه ها با مواد مصنوعی از جمله پلی استر و ریون برای دوخت کاور مناسب می باشند.

کاور مبل

انواع کاور برای مبلمان

۱٫ کاور ژله ای

مبل و میز

کاور ژله ای به کاور ژلاتینی و طلقی معروف می باشد و این نوع کاورها برای مبلمان سلطنتی انتخابی مناسب به شمار می روند همچنین این جنس کاورها از زیبایی مبلمان سلطنتی نمی کاهند و آن ها را در برابر گرد و غبار و لکه ها و … حفظ می کنند. این جنس کاور از طلق هایی شفاف و نرم ساخته شده است و بعد از اندازه گیری و الگوبرداری از مبلمان می توان این کاور را برش زد و دور تا دور آن را نواردوزی نمود. شستشوی این جنس کاور به راحتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید به کمک دستمالی نمدار سطح کاور را تمیز نمایید و از ظاهر ساده و شفاف آن نهایت لذت را ببرید.

کاور برای مبلمان سلطنتی

۲٫ کاور پارچه ای

پارچه مبلمان خیلی سریع خراب می شوند و رنگ پارچه مبلمان بر اثر نشستن زیاد کمرنگ و کدر می گردند بنابراین بهترین راه برای تمیز نگه داشتن پارچه مبلمان استفاده از کاور می باشد. کاور پارچه ای یکی دیگر از انواع طرح های کاور می باشد و به صورت مدل هایی متنوع دوخته می شود و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و رنگ مبلمان منزل تان کاور پارچه ای با طرح و رنگی مناسب را انتخاب نمایید. کاورهای پارچه ای به راحتی شسته می شوند حتی می توانید آن ها را به کمک لباسشویی بشویید همچنین اغلب این کاورها دارای جنس نخ و پلی استر می باشند و به همین دلیل تغییر حالت و تغییر رنگ نمی دهند.

نکاتی برای انتخاب کاور مبلمان

کاور پارچه ای در انواع مدل های گلدار و طرح ها نیز موجود کی باشد و اگر شما تمایل دارید تغییرات مثبتی را در دکوراسیون داخلی منزل تان ایجاد نمایید بهتر است این طرح کاورها را انتخاب نمایید همچنین برای تزیین مبلمان نیز می توانید از شال مبلمان استفاده نمایید.

اگر خانه شما پر رفت و آمد می باشد و دارای کودک کم سن و سالی هستید بهتر است کاور پارچه ای را انتخاب نمایید که همه قسمت های مبلمان را بتوانید به کمک آن پوشش دهید.

کاور پارچه ای

۳٫ کاور ضد ضربه و ضد آب

برای اینکه مبلمان منزل تان در برابر آب و ضربه به خوبی محافظت شوند بهتر است از کاور مبلمان ضد ضربه و ضد آب استفاده نمایید این جنس کاورها همچنین مبلمان را در برابر ناخن ها و دهان حیوانات خانگی محافظت می کنند.

۴٫ کاور مبلمان ال شکل

کاور مبلمان ال شکل در انواع جنس ها و سایزهای مختلف موجود می باشد و بهتر است شما بعد از اندازه گیری سایز دقیق مبلمان خود کاوری با سایز و ابعاد مناسب را تهیه نمایید.

کاور مبل ال شکل

۵٫ کاور چرم

اگر شما تمایل دارید مبلمان منزل تان چرمی باشند بهتر است از کاور چرم استفاده نمایید. این جنس کاور بیانگر اشرافیت است و به خوبی می تواند پاسخگوی انتظارات شما باشد بنابراین اگر تمایل دارید ظاهری نو و شیک را به مبلمان منزل تان ببخشید و آن ها را در برابر کثیفی و لکه ها محافظت نمایید بهتر است کاور چرم را برای کشیدن روی مبلمان انتخاب نمایید. تمیز کردن این جنس کاورها نیز به راحتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید این کاورها را به راحتی بشویید و مانند روز اول زرق و برقی بی نظیر را به آن ها ببخشید.

نکاتی برای خرید کاور مبلمان

۱٫کاور مبلمان اگر دارای طرح و رنگی خاص و متفاوت باشد جلوه زیبایی به طرح مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل می بخشد از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب کاور برای مبلمان حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

۲٫ کاور مبلمان را بهتر است از بین جنس های با کیفیت انتخاب نمایید تا در زمان شستشو یا نشستن روی مبلمان رنگ آن ها تغییر نکند.

۳٫ کاورهای طرح دار و گلدار زیبایی و جذابیت خاصی دارند از این رو اگر دکوراسیون داخلی منزل شما ساده می باشد می توانید برای ایجاد تنوع از این مدل کاورها برای پوشاندن سطح مبلمان استفاده نمایید.

کاور طرح دار برای مبلمان

۴٫ اگر منزل شما کوچک می باشد بهتر است کاور مبلمان را از بین رنگ های روشن انتخاب نمایید همچنین جنس کاور مبلمان با رنگ روشن را باید به گونه ای انتخاب نمایید که قابل شستشو باشند همچنین اگر فرزند شما کم و سن سال است بهتر است رنگ کاور را تا حدودی تیره انتخاب نمایید که لکه ها قابل مشاهده نباشند و نیازی نداشته باشید که به صورت مداوم کاور را بشویید.

۵٫ سایز کاور برای مبلمان را می توانید به صورتی انتخاب نمایید که فقط بخشی از سطح مبلمان را پوشش دهد.

۶٫ در صورت تمایل می توانید برای پوشاندن سطح کوسن مبلمان نیز از کاور استفاده نمایید.

کاور برای مبلمان مدرن و سلطنتی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید برای مبلمان با طرح و رنگ های مختلف کاور مبل مناسب و کاربردی موجود می باشد از این رو بهتر است شما دیگر نگران کثیف و کهنه شدن مبلمان منزل تان نباشید و کاوری با طرح و رنگی مناسب را تهیه نمایید تا تغییرات مثبتی در دکوراسیون داخلی منزل شما ایجاد شود و علاوه بر این ظاهری تمیز و نو به مبلمان منزل تان بخشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *