خانه دکوراسیون آشپزخانه چیدمان آشپزخانه ایده های جالب برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

ایده های جالب برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

امروزه خانه ها در انواع تمتراژ کوچک ساخته می شوند به همین دلیل برای ایجاد کردن فضای باز در بخش های مختلف منزل اغلب طراحان تلاش می کنند تا جای ممکن دیوارها را حذف کنند و همین امر باعث شده است تا آشپزخانه های امروزه به شکل باز طراحی گردند تا فضای آن ها بزرگ تر به نظر برسد و علاوه بر این از همه نقاط خانه بتوان به آشپزخانه راحت تر دسترسی داشت. در ادامه این مطلب نحوه جداسازی آشپزخانه از پذیرایی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم این راهکارها مورد توجه تان قرار بگیرند.

روش های جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

در زمان های گذشته به طراحی فضای آشپزخانه اهمیت زیادی داده نمی شد ولی امروزه آشپزخانه به قلب خانه تبدیل شده است و علاوه بر پخت و پز از فضای آشپزخانه برای انجام فعالیت های دیگر نیز استفاده می شود. ایده های زیادی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی و نشیمن وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و میزان بودجه خود از بین آن ها روشی مناسب را انتخاب نمایید.

جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی

نحوه جدا کردن فضای آشپزخانه از نشیمن منزل

جدا کردن فضای آشپزخانه از پذیرایی باغث می شود تا فضای منزل شما کاربردی به نظر برسد بنابراین بهتر است به کمک روش های زیر فضای آشپزخانه را از پذیرایی جدا کنید :

انواع ساعت دیواری

۱٫ جزیره آشپزخانه :

جزیره آشپزخانه یکی از انواع روش های متداول برای جدا کردن فضای آشپزخانه از پذیرایی می باشد و شما می توانید از فضای جزیره به عنوان میز ناهارخوری و فضایی برای آشپزی و … استفاده نمایید.

جدا کردن فضای آشپزخانه از پذیرایی با میز ناهارخوری

مبل و میز

۲٫ استفاده از دیوارهای باز :

این نوع دیوارها فضای آشپزخانه و پذیرایی را به صورت کامل از یکدیگر جدا نمی کنند و دارای اشکال مختلفی می باشند و می توانند یک مرز مشخص را بین پذیرایی و آشپزخانه منزل ایجاد کنند.

نحوه جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی با دیوار

۳٫ میز ناهارخوری :

یکی از ساده ترین روش ها برای جدا کردن فضای آشپزخانه از پذیرایی استفاده از میز ناهارخوری می باشد و شما می توانید یک میز با طراحی کاربردی را بین فضای آشپزخانه و سالن پذیرایی قرار دهید. توجه داشته باشید که این روش اصولی و کاربردی است و علاوه بر این جزء روش های مقرون به صرفه نیز به شمار می رود.

اصول کاربردی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

۴٫ کتابخانه :

یکی دیگر از روش های کاربردی برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی استفاده از کتابخانه می باشد و شما می توانید کتابخانه ای تقریبا بزرگ را در بین فضای پذیرایی و آشپزخانه قرار دهید که این کتابخانه مانند یک دیوار جدا کننده عمل می کند.

نحوه جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی با کتابخانه دیواری

۵٫ کاناپه :

در صورت تمایل می توانید کاناپه ای بزرگ را خریداری نمایید و کاناپه را به صورتی قرار دهید که پشت آن به سوی آشپزخانه باشد که در این صورت فضای آشپزخانه و پذیرایی به صورت اصولی از یکدیگر جدا می شود.

راهکارهای ساده برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی

۶٫ پارتیشن : 

اگر فضای سالن پذیرایی و آشپزخانه منزل تان از نور طبیعی برخوردار می باشند می توانید با قرار دادن پارتشین این دو فضا را بدون ایجاد تاریکی از یکدیگر جدا کنید و علاوه بر این استفاده از چوب باعث می شود تا حس گرما و صمیمیت به فضای منزل اضافه شود.

اصول جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

در این مطلب روش هایی کاربردی برای جدا کردن سالن پذیرایی از آشپزخانه را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *