خانه معماری داخلی راهنمای انتخاب رنگ قرنیز دیوار و معرفی انواع مختلف قرنیزها

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز دیوار و معرفی انواع مختلف قرنیزها

رنگ قرنیز دیوار

قرنیز نواری است که در محل اتصال دیوار به کفپوش نصب می گردد و قرنیزهای دارای انواع مختلفی نظیر سرامیکی و سنگی و چوبی و پی وی سی و ام دی اف می باشند. برای انتخاب رنگ قرنیز دیوار ایده های زیادی وجود دارد که شما می توانید با توجه به این ایده ها رنگی مناسب را برای قرنیز انتخاب نمایید و تغییرات مثبتی را در معماری داخلی ساختمان ایجاد نمایید.

روش های انتخاب رنگ قرنیز دیوار

انتخاب رنگی مناسب برای قرنیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است رنگ قرنیز را با توجه به ابعاد فضا و رنگ سایر اجزای موجود در فضای داخلی ساختمان انتخاب نمایید. در مطالب قبلی راهنمای انتخاب رنگ دیوار پذیرایی و راهنمای انتخاب رنگ راه پله و راهنمای انتخاب رنگ آشپزخانه را مشاهده کردید در ادامه راهنمای انتخاب رنگ قرنیز را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

رنگ قرنیز

معرفی انواع قرنیز دیوار

۱٫قرنیز ام دی اف

انواع ساعت دیواری

قرنیز ام دی اف در بازار با ضخامت های مختلف ۸ تا ۱۶ میلی متری موجود می باشد که طول هر شاخه آن ۳٫۶ متر و عرض آن ۷ یا ۹ سانت است.

قرنیز ام دی اف می تواند دارای طرحی ساده و رنگ سفید باشد که این نوع قرنیز در عین سادگی قادر است جلوه ای شیک و بی نظیر را به دکوراسیون داخلی منزل ببخشد. توجه داشته باشید که رنگ قرنیز ام دی اف با توجه به سلیقه شخصی شما قابل تغییر می باشد و شما می توانید با توجه به نیازتان رنگ مورد نظر خود را برای قرنیز انتخاب کنید فقط کافی است که خودتان دست به کار شوید همچنین اگر قصد رنگ کردن این محصول را دارید باید حواستان باشد که آن را به صورت صاف و سیقل داده شده رنگ آمیزی نمایید زیرا زیبایی قرنیز ام دی اف به صاف بودن و سادگی آن می باشد.

قرنیز ام دی اف

مبل و میز

۲٫ قرنیز چوبی

برای ساخت قرنیز چوبی اغلب از چوب بلوط استفاده می شود همچنین می توانید چوب های دیگر را نیز امتحان نمایید ولی در هنگام انتخاب آن ها باید توجه داشته باشید که دارای خش و شکستگی نباشند.

چوب می تواند بهترین نوع قرنیز به شمار رود و اگر شما رنگ آن را بپسندید می توانید جذابیت بی نظیری را به دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل خود ببخشید.

قرنیز چوبی

۳٫ قرنیز چسبی

قرنیز چسبی یا از پیش ساخته یکی دیگر از محبوب ترین انواع قرنیزها است که در انواع رنگ های مختلف موجود می باشد و شما می توانید این نوع قرنیز را به راحتی نصب نمایید.

قرنیز چسبی

۴٫ قرنیز پی وی سی

قرنیز پی وی سی از جدیدترین انواع قرنیزها به شمار می رود و از چند لایه پلاستیکی تشکیل شده است و علاوه بر این دارای خاصیت آبندی می باشد.

قرنیز پی وی سی

رنگ قرنیز را چگونه انتخاب کنیم ؟

قرنیز به دلیل اینکه کفپوش را از دیوارها متمایز می کند از این رو انتخاب رنگی مناسب برای آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد همچنین اگر قرنیز های موجود در قسمت های مختلف منزل شما آسیب دیده اند یا زیبایی اولیه خود را از دست داده اند می توانید به کمک رنگ آمیزی آن ها را ترمیم نمایید.

در صورت کلی اگر فضای منزل شما کوچک است بهتر است از رنگ های روشن در همه اجزاء و عناصر استفاده نمایید همچنین رنگ قرنیز برای فضاهای کوچک را می توانید از بین رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و طوسی روشن و … انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که قرنیز در ارتفاع پایینی قرار دارد از این رو در معرض آلودگی بیشتری قرار دارد از این رو بهتر است در ساخت آن از متریال و رنگ های قابل شستشو استفاده شود.

انتخاب رنگ قرنیز برای دیوار

رنگ قرنیز را بهتر است متناسب با دیگر اجزاء ساختمان نظیر درب و شومینه و کفپوش و دیوارپوش و کابینت و … انتخاب نمایید همچنین اگر برای پوشاندن کف منزل خود از پارکت یا لمینیت استفاده کرده اید بهتر است رنگ قرنیز را قهوه ای تیره انتخاب نمایید تا با رنگ کفپوش منزل هماهنگی و مطابقت داشته باشد همچنین بهتر است رنگ قرنیز یک درجه از رنگ کفپوش منزل تیره تر باشد تا کفپوش را قاب کند و جذابیت آن را تکمیل نماید.

برای رنگ آمیزی قرنیز اغلب از رنگ های روغنی استفاده می شود زیرا این رنگ ها دارای مقاومت زیادی هستند و باعث براق و جذاب تر به نظر رسیدن قرنیز می شوند.

رنگ آمیزی قرنیز را به صورت طرح دار یا ساده انجام دهید و قرنیزهای طرح دار در انواع مدل ها با طرح های سنگ و چوب و … موجود می باشند.

اگر شما تمایل دارید خصوصیات معماری ساختمان را افزایش دهید و به طرف سبک مینیمالیستی حرکت کنید بهتر است از قرنیزهای سفید رنگ را انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

اگر از رنگ های متضاد برای رنگ آمیزی دیوار و پنجره ها و درب استفاده کرده اید بهتر است قرنیز دیوارها را به رنگ سفید انتخاب نمایید تا جزئیات پر زرق و برقی در فضای منزل شما ایجاد شود.

اگر قرنیز دیوار را به صورت چوبی انتخاب کرده اید و علاوه بر این به دنبال جلوه ای مینیمال هستید می توانید رنگ قرنیز را به کمک ایده گرفتن از رنگ دیوارهای اطراف انتخاب نمایید همچنین می توانید از روکش نیمه براق روی چوب استفاده نمایید تا بادوام تر شود و علاوه بر این تمیز کردن آن نیز آسان تر گردد.

اگر دکوراسیون منزل شما دارای چوب های طبیعی است بهتر است شکل آن ها را در حالت طبیعی شان حفظ نمایید ولی می توانید قرنیزهای چوبی را به کمک رنگ سفید رنگ آمیزی نمایید و جذابیت معماری داخلی ساختمان را افزایش دهید.

اگر قرنیز در بین کفپوش اتاق و حاشیه درب قرار گرفته است و علاوه بر این کفپوش و درب از چوب طبیعی ساخته شده اند می توانید قرنیز را سفید رنگ انتخاب نمایید تا ترکیب چوب و رنگ سفید جذابیت خاصی را به فضای منزل ببخشد و علاوه بر این عناصر چوبی برجسته تر به نظر برسند.

اصول انتخاب رنگ قرنیز

یکی از روش های خوب برای انتخاب رنگ قرنیز این است که از پالت های رنگی اجراء شده در اتاق الگوبرداری نمایید. اگر شما در حال رنگ زدن دیوارهای اتاق با رنگ های سرد نظیر آبی و خاکستری و سبز و … هستید بهتر است برای رنگ آمیزی قرنیز از رنگ سفید سرد استفاده نمایید. توجه داشته باشید که ساده ترین راه برای تشخیص رنگ سفید سرد این است که رنگ های سفید مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید و ببنید آن ها در کنار یکدیگر دارای چه نمایی هستند توجه داشته باشید که برخی از رنگ های سفید گرم تر به نظر می رسند یا متمایل به رنگ بژ و خاکستری هستند.

بهتر است در هنگام انتخاب رنگ قرنیز به دنبال رنگ های واقعی باشید و هر رنگی که به آن علاقه دارید امتحان نمایید تا مطمئن شوید با فضای اتاق مطابقت و همخوانی بیشتری دارد.

انتخاب رنگ قرنیز

در این مطلب با روش هایی برای انتخاب رنگ قرنیز دیوار آشنا شدید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید رنگی مناسب را برای قرنیز انتخاب نمایید و تغییرات مثبتی را در دکوراسیون و معماری داخلی قسمت های مختلف منزل خود ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *