خانه معماری داخلی ترفندهای کلیدی برای روشن کردن فضای خانه

ترفندهای کلیدی برای روشن کردن فضای خانه

روشن کردن فضای خانه

نور مناسب در اتاق ها تاثیر زیادی روی روحیه افراد دارد و اگر اتاق های منزل روشن باشند احساس شادی و سرزندگی شما بیشتر می شود از این رو بهتر است برای روشن کردن فضای خانه از راهکارهایی مناسب استفاده نمایید.

روشن کردن فضای خانه به کمک ایده های خلاقانه

برای روشن کردن فضای منزل ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید به کمک طراحی نورپردازی مناسب و استفاده از وسایلی کاربردی فضای منزل تان را روشن و دلبازتر کنید. در ادامه ایده های کاربردی برای روشن کردن فضای منزل را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

روشن کردن فضای خانه با روش های کاربردی

روش هایی برای روشن کردن فضای منزل

۱٫ استفاده از وسایل درخشان

انواع ساعت دیواری

هر چقدر سطوح درخشان بیشتری را به اتاق های منزل خود بیفزایید افزایش نور در فضای منزل بیشتر می شود. لوسترهای برنجی و دستگیره های طلایی و شمعدان برنجی و آینه و … برای روشن کردن بخش های مختلف منزل انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

روشن تر کردن فضای منزل

۲٫ استفاده از آینه 

مبل و میز

آینه یکی از بهترین و قدیمی ترین روش ها برای روشن کردن فضای منزل به شمار می رود و بهتر است شما از آینه های قدی برای روشن کردن منزل خود استفاده نمایید. در صورت امکان بهتر است آینه را نزدیک به پنجره قرار دهید تا نور را منعکس کند.

استفاده از آینه برای روشنایی منزل

برای روشن کردن فضای منزل به کمک آینه می توانید آینه های هم اندازه را رو به روی یکدیگر نصب نمایید که در این صورت عمقی بی پایان ایجاد می شود و فضای منزل بزرگ و دلباز تر به نظر می رسد.

روشن تر کردن منزل با آینه

۳٫ انتخاب پرده ای مناسب برای پنجره ها 

پرده های رنگ روشن و پرده هایی که جنس پارچه آن ها نرم و سبک است می تواند در افزایش نور تاثیر زیادی داشته باشد همچنین با نصب پرده های کرکره ای روی پنجره ها می توانید میزان نور طبیعی وارد شده به اتاق ها را کنترل نمایید.

۴٫ استفاده از رنگ های روشن 

بهتر است برای رنگ کردن دیوار اتاق های تاریک از رنگ های خنثی نظیر سفید و خاکستری و آبی روشن و صورتی روشن و … استفاده نمایید که این رنگ ها در پرنور به نظر رسیدن فضای منزل نیز تاثیر زیادی دارند.

اگر دیوارها را رنگ روشن زده اید و مشکل تاریکی اتاق حل نشده است بهتر است از کفپوش و فرش و کاشی های روشن استفاده نمایید تا فضای منزل روشن و دلباز تر به نظر برسد.

روش هایی برای روشن تر کردن منزل

۵٫ استفاده از نور مخفی در سقف تیره 

برای دلباز و روشن تر به نظر رسیدن فضای منزل بهتر است از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی سقف استفاده نمایید. رنگ سفید عمق منزل را افزایش می دهد و برای سقف های کوتاه انتخابی مناسب و ایده آل می باشد.

یکی از بهترین روش ها برای روشن تر به نظر رسیدن فضای منزل استفاده از نور مخفی در سقف تیره می باشد که این نوع نورها مشکل کم نوری در قسمت های مختلف منزل را حل می کنند.

روشن کردن سقف تیره

۶٫ استفاده از لوسترهای بلند 

لوسترهای بلند و مسی نور را به خوبی منعکس می کنند و می توانند گوشه های تاریک منزل را به خوبی روشن نمایند که از این لوسترها اغلب در قسمت جزیره آشپزخانه استفاده می شود.

روشن تر کردن فضای منزل

همچنین از لوسترهای بلند می توانید در فضای سالن پذیرایی و اتاق خواب استفاده نمایید و زیبایی دکوراسیون این بخش از منزل تان را تکمیل کنید.

استفاده از لوستر بلند برای روشن کردن منزل

۷٫ استفاده از لوستر بزرگ 

لوسترهای بزرگ با شاخه های متعدد می توانند منبع نور کافی برای روشن کردن فضای خانه به شمار روند از این رو بهتر است شما برای روشن کردن فضای اتاق خواب یا سالن پذیرایی از این مدل لوسترها استفاده نمایید.

مدل لوستر بزرگ

۸٫ استفاده از آباژور 

آباژور از انواع وسایل دکوراتیو و پرطرفدار است و شما می توانید از آباژور برای افزایش نور در قسمت های مختلف منزل استفاده نمایید.

نورپردازی مناسب منزل

۹٫ استفاده از لامپ 

اضافه کردن چند لامپ در گوشه و کنار اتاق ها هیچ ضرری ندارد و به افزایش نور در فضای منزل کمک زیادی می کند همچنین شما می توانید برای روشن کردن فضای منزل خود از ریسه و چراغ های دیوارکوب و … استفاده نمایید.

افزودن لامپ به قسمت های مختلف منزل

در این مطلب روش های کاربردی برای افزایش نور در فضای منزل را پیش رو داشتید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید نورپردازی مناسب و ایده آلی را در بخش های مختلف منزل خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *