خانه دکوراسیون فضای باز بالکن گلکاری در بالکن با ۴۰ ایده خلاقانه و زیبا

گلکاری در بالکن با ۴۰ ایده خلاقانه و زیبا

گلکاری در بالکن

اگر شما عاشق گل و گیاهان هستید ولی احساس می کنید به دلیل داشتن زندگی آپارتمانی نمی توانید گل هایی زیبا و رنگارنگ را پرورش دهید کافی است از فضای بالکن یا تراس استفاده نمایید. تراس منزل شما کوچک باشد یا بزرگ فرقی ندارد می توانید به کمک ایده های خلاقانه و جالب گلکاری در بالکن را به بهترین نحو احسن انجام دهید. 

ایده هایی برای گلکاری در بالکن

گلکاری از انواع روش های جالب و جذاب برای تزیین بالکن و تزیین باغچه و … می باشد و بهتر است شما با پرورش گل های زیبا و جذاب فضایی خیره کننده ای را در تراس یا حیاط منزل تان ایجاد نمایید.

گلکاری در بالکن

روش هایی برای گلکاری بالکن

۱٫ گلدان نرده ای 

انواع ساعت دیواری

گلدان ها فضای زیادی را در تراس اشغال می کنند و باعث می شوند زیبایی گل ها پنهان شود بنابراین اگر بالکن منزل شما کوچک می باشد می توانید از گلدان نرده ای یا خورجینی برای کاشت گل های رنگارنگ استفاده نمایید سپس گلدان ها را روی نرده قر بدهید. گلدان های نرده ای را بهتر است از بین رنگ های روشن انتخاب نمایید تا جذابیت گل های کاشته شده در آن ها چند برابر شود.

۲٫ ساخت جنگل شلوغ در بالکن با گیاهان و گل ها 

برای پوشاندن دید بالکن می توانید انواع گل ها و گیاهان رونده را روی کفپوش بالکن قرار دهید همچنین می توانید تعداد زیادی از گیاهان را آویزان نمایید و جنگلی آرام و زیبا را در فضای بالکن منزل تان بسازید همچنین بالکن در این صورت تبدیل به محیطی امن و آرامش بخش می شود.

مبل و میز

گلکاری در تراس

۳٫ کاشت گل زینتی در گلدان های معلق 

یکی از بهترین روش ها برای گلکاری در تراس آویزان کردن گلدان ها می باشد که در این روش هیچ فضایی از بالکن اشغال نمی گردد و زیبایی گل ها نیز بیشتر نشان داده می شود. اگر تمایل دارید در فضای تراس تنوع ایجاد نمایید می توانید گیاهان را در گلدان آویز حصیری بکارید و از این طریق جذابیت دکوراسیون تراس بزرگ و کوچک را تکمیل نمایید.

۴٫ استفاده از تراریوم آویز برای کاشتن گل ها 

تراریوم ها ار جنس شیشه می باشند و در اشکال هندسی مختلف موجود هستند و فضای درون آن ها توسط سنگریزه ها پر می شود و شما می توانید کاکتوس هایی را که نیاز به آبیاری کمی دارند در فضای تراریوم ها بکارید.

گلکاری در تراریوم

۵٫ کاشتن گل های بالارونده 

گل های بالارونده باعث می شوند تا فضای دید تراس به خوبی پوشانده شود و شما می توانید این گل ها را به دیوار یا نرده تکیه دهید تا رشد کنند و طبیعت را به تراس منزل تان بیاورند. گل هایی نظیر پاپیتال و موچسب و عشقه برای کاشت در فضای تراس انتخابی مناسب به شمار می روند.

گلکاری در فضای تراس

۶٫ گلکاری عمودی در تراس 

گلکاری عمودی از انواع روش های رایج و ایده آل گلکاری در تراس می باشد که در این روش گلدان ها به کمک طناب فلزی محکمی به یکدیگر متصل می شوند و به کمک قلاب از سقف آویزان می گردند. توجه داشته باشید که در این روش باید گلدان ها به صورت کامل در زیر یکدیگر قرار بگیرند و برای آبیاری آن ها نیز کافی است به گلدان هایی که در قسمت بالاتر هستند آب بدهید تا آب اضافه آن ها به گلدان های پایینی برسد و کف بالکن نیز کثیف و خیس نگردد.

۷٫ کاشت گل در گلدان کشویی 

گلدان های کشویی یکی از جدیدترین ایده ها برای گلکاری در تراس به شمار می روند و این نوع گلدان ها فضایی کم را اشغال می کنند و شما می توانید در صورت تمایل کشوها را بیرون آورید و درون آن ها گل های رنگارنگ و زیبایی را بکارید همچنین می توانید برخی از کشوها را ببندید و از زیبایی این طرح گلدان ها نهایت لذت را ببرید.

گلکاری در جعبه

۸٫ ساخت باغ کوچک در بالکن 

در صورت تمایل می توانید در قسمتی از تراس یا همه قسمت های آن چمن مصنوعی قرار دهید و آبشار و سنگریزه و مجسمه های زیبا و گل های رنگارنگ را به محیط بیفزایید همچنین می توانید قفسه های عمودی پر از گل و گیاهان را آویزان نمایید و به کمک ریسه لامپ رنگی فضای تراس را نورپردازی نمایید.

تزیین بالکن با گلکاری

۹٫ استفاده از گل های رنگی متنوع در فضای بالکن 

اکر فضای بالکن شما بزرگ است می توانید گل ها و گلدان های رنگی را در فضای بالکن قرار دهید همچنین مبلمانی رنگ روشن و راحت را نیز برای بالکن تهیه نمایید و فضای استراحت بی نظیری را در این بخش از منزل تان ایجاد نمایید.

۱۰٫ آویزان کردن گلدان ها روی پنل چوبی 

پنلی ایستاده را روی دیوار بالکن طراحی نمایید و گلدان ها را به پنل ببندید همچنین آویزان کردن گل ها روی پنل روشی کاربردی برای خیره کردن چشم ها به یک نقطه از بالکن می باشد و اگر شما بالکن کوچکی دارید می توانید از این روش برای صرفه جویی در فضا و تزیین خلاقانه بالکن استفاده کنید.

گلکاری در تراس

۱۱٫ قفسه بندی بالکن 

در صورتی که تمایل دارید از همه فضای بالکن به عنوان باغچه استفاده نمایید می توانید کف بالکن چمن مصنوعی قرار دهید سپس دور تا دور دیوار بالکن را قفسه بندی نمایید و برای تزیین بالکن سراغ گیاهان گلدار و تزیینی بروید. جنس قفسه ها را می توانید با توجه به آب و هوا و نوع طراحی تراس از بین جنس های پلاستیکی و فلزی و چوبی انتخاب نمایید.

۱۲٫ استفاده از اکسسوری ها در کنار گلکاری بالکن 

در کنار گل های رنگارنگی که در بالکن قرار داده اید از اکسسوری هایی نظیر جاشمعی و چراغ های ریسه ای و … استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این اکسسوری های کوچک می توانند در کنار گل ها و گیاهان فضای خیره کننده ای را به تراس ببخشند.

گلکاری در تراس

مدل های گلکاری بالکن

برای اینکه فضای بالکن زیباتر دیده شود بهتر است گل های رنگی را در فضای بالکن قرار دهید توجه داشته باشید که رنگ گل ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشند همچنین می توانید گل ها را درون گلدان های طرح دار یا ساده بکارید.

گلدان های فانتزی نیز برای کاشت گل های رنگارنگ انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند و شما می توانید با قرار دادن این طرح گلدان ها در بالکن جذابیت خاصی را به فضای آن ببخشید.

گلکاری در بالکن تزیین بالکن با گل ایده هایی برای گلکاری تراس گلکاری در بالکن گلکاری در فضای تراس گلکاری در تراس تزیین نرده با گلدان گلکاری تراس تزیین تراس با گل گلکاری تراس ایده هایی برای گلکاری تراس تزیین تراس با گلدان تزیین بالکن با گل گلکاری تراس گلکاری بالکن تزیینات تراس با گلدان گلکاری بالکن با روش های خلاقانه تزیین بالکن با گل تزیین خلاقانه بالکن با گل تزیین زیبا تراس با گل گلکاری در تراس تزیین تراس تزیین زیبا تراس با گل گلکاری تراس تزیین بالکن با گیاهان رونده تزیین بالکن با گلدان گلکاری در بالکن با روش های خلاقانه گلکاری در تراس

در این مطلب با انواع ایده ها برای گلکاری در بالکن آشنا شدید که امیدواریم با الگوبرداری از آن ها بتوانید فضایی بی نظیر و دوست داشتنی را در تراس یا بالکن منزل تان ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *