خانه دکوراسیون تجاری و شرکتی دکوراسیون اداری و شرکت ها همه چیز درباره فنگ شویی محل کار + عکس

همه چیز درباره فنگ شویی محل کار + عکس

آشنایی با فنگ شویی محل کار

فنگشویی علمی قدیمی است که به استفاده صحیح و اصولی از حرکت آب و باد به منظور جریان انداختن انرژی خوب در محل زندگی اعم از منزل و یا اداره و دفتر کار می باشد. وقتی انسان و محیط اطراف وی با یکدیگر هارمونی داشته باشند؛ در نتیجه کیفیت زندگی ارتقا یافته و آرامش و نشاط بیشتری در زندگی ما جریان پیدا می کند که فنگ شویی نیز با تحقق این هدف شکل گرفته و امروزه مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب راه ها و ایده های دستیابی به فنگ شویی محل کار می پردازیم.

ایده هایی کاربردی از فنگ شویی محل کار

ایده های کاربردی فنگ شویی محل کار

فنگ شویی یک علم کهن و اصیل است که در جریان طبیعی انرژی های اطرافمون اعتدال و هارمونی برقرار می کند. معنی لغوی فنگ شویی «باد و آب» می باشد که در واقع با طبق این فلسفه و علم قدیمی چینی، جهت یافتن دیزاین مناسب و چیدمان صحیح وسایل در بناهای مسکونی و تجاری و تفریحی به کار گرفته می شود تا موثرترین و مفیدترین را بر سلامتی، موفقیت، نشاط، تعادل و هارمونی و به صورت کلی دارای انرژی مثبت جی باشد. و اما نکات اصلی و قابل توجه اجتناب هر نوع تراکم و بی نظمی، به کارگیری رنگ های مناسب، خط های منحنی و مدنظر قرار دادن جهات مناسب می باشد. عنصرهای پنج گانه «آتش، آب، خاک، فلز و چوب» بسیار پررنگ در فنگشویی هستند. در ادامه با ارائه چند راه و ایده شما را رد این مسیر راهنمایی و همراهی می کنیم.

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

انواع ساعت دیواری

ایده های کاربردی از فنگ شویی محل کار

پرهیز از بی نظمی بر روی میز کار

تمیز کردن روی میز کار و پرهیز از بی نظمی و ریخت و پاش به عنوان شروع و نخستین گام فنگ شویی محسوب می شود. وقتی روی میز کار شما شلوغ و به هم ریخته باشد؛ از تمرکز شما جلوگیری کرده باعث خستگی فکری و کاهش آرامش و نشاط شما در طولانی مدت می گردد. بنابراین فقط وسایلی که احتیاج دارید را بر روی سطح میز قرار دهید و لوازمی که کمتر مورد استفاده هستند را جمع کنید. نیز صفحه دستکتاپ رایانه خویش را به شکلی منظم چیدمان بدهید و پوشه های داخلی رایانه را به شکلی منطقی مرتب و نامگذاری نمایید.

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

مبل و میز

فنگ شویی دفتر کار و اداره و شرکت

فنگ شویی محل کار برای آرامش و تمرکز

ایده های زیبایی از فنگ شویی محل کار

کشو و تظم دهنده

فنگ شویی در محل کار و هم در منزل برطرف کننده اضراب و استرس می باشد، بنابراین برای یک فنگ شویی بهتر و کامل تر علاوه بر نظم بخشی میز کار، کمد و کشوهای اتاق خود را هم نظم و ترتیب ببخشید. تصور کنید در کشویی بی نظم، در پی مدرک کاری مهم و یا وسیله ای منحصر به فرد می باشید, برای یافتن آن نیاز است تمامی وسایل کشو را زیر و رو نمایید. پس هر یک از قفسه کمد و یا کشوها را به پرونده و یا اشیایی منحصر به فرد اختصاص دهید. زونکن و پوشه نیز به کار ببرید و با نظمی معین چیدمان بدهید. خوب است در دفاتر کاری مشترک، هر یک از افراد دارای کمد و کشوی مختص به خویش باشد.

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

 

فنگ شویی دفتر کار و اداره و شرکت

قرار دهی میز کاری خود در وضعیت فرماندهی

برترین مکان برای قرار دادن میز در فنگ شویی محل کار را می توان نقطه مورب درب ورودی دانست، زیرا به این صورت به همه ی وقایع دفتر مسلط می باشید. بر اساس پیشنهاد فنگ شویی خوب است پشت میز شما دیوار قرار بگیرد تا حس پشتیبانی را به شما منتقل کرده و اسرتس در ما ایجاد نکند. دقت کنید که ورودی اتاق فنگ شویی به دهانه انرژی جی مشهور می باشد. پس حدالمقدور میز کار را در راستای درب نگذارید، زیرا انرژی بیشتری را دریافت می کنید و در نتیجه برای انجام کاری خود کمتر متمرکز می شوید.

ایده هایی زیبا و شیک از فنگ شویی محل کار

آشنایی با فنگ شویی محیط کار

انتخاب صندلی پشتی بلند

غیر از دیوار، صندلی دارای پشتی بلند به طوری که تمامی کمر شما را بپوشاند، می توانید یکی از ایده های کاربردی و مهم برای فنگ شویی محل کار به شمار رود. این انتخاب به دلیل دارا بودن اصول ارگونومی علاوه بر تامین سلامتی جسمی شما، آسایش فکری و احساس پشتیبانی را در شما ایجاد و افزایش می دهد.

راه های دستیابی به فنگ شویی در محل کار

فنگ شویی دفتر کار و اداره و شرکت

جریان انداختن هوای محل کار

جریان هوا نقش مهمی در ورود و خروج انرژی مثبت فنگ شویی و به حرکت انداختن آن می باشد. بنابراین وقتی که هوا خوب است؛ پنجره را بگشایید تا هوای تمیز و تازه فضا را در برب بگیرد. ولی در صورتی که دفتر کار شما دارای پنجره نیست، باید از دستگاههای تهویه و تصفیه هوا بهره برده و هوای تازه و تمیز را وارد اتاق کنید.

فنگ شویی محل کار با چند ایده و راه حل

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

بهره از نور طبیعی در طول روز

نور خورشید منبع انرژی مثبت و خوب می باشد که بهتر است در طی روز بگذارید به دفتر کار شما راه پیدا کند و بر انرژی موجود در فضا بیفزاید. به این ترتیب بازدهی کاری شما هم بالا می رود. علاوه بر به کارگیری نور طبیعی لازم و یا به بیانی بهتر است از لامپ های نور سفید هم در محل کار خود بهره ببرید, زیرا رنگ نور لامپ های نور سفید نصف روز آفتابی را در ذهن رقم زده و بازدهی و انرژی کاری شما را افزایش می دهد.

آشنایی با فنگ شویی محیط کار

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

حضور گیاهان شاداب

قرار دادن گل و گیاه در محل کار موجب ایجاد احساس ترقی و پیش رفتن به جلو را به وجود آورده و به بیانی ایجاد انگیزه می کند. پس بر اساس پیشنهاد فنگ شویی از گیاه های فنگ شویی از گیاه های آرامش بخش یا تولید کننده ثروت مانند گیاه یشم، ارکیده پروانه ای، بامبو، سوسن صلح در محیط کار خود بهره ببرید.

فنگ شویی اداره و شرکت با چند ایده و راه حل

آشنایی با فنگ شویی محیط کار

آشنایی با فنگ شویی محیط کار

 

اعتدال میان عنصرهای فنگ شویی

علم فنگ شویی دارای ۵ عنصر آب، آتشف خاک، فلز و چوب می باشد که جهت جریان انداختن انرژی لازم است میان همه آنها تعادل را برقار سازید. در رابطه با عنصر چوب می توان گفت که ساده ترین روش جهت وارد کردن چوب به محل کار استفاده از گیاه های مختلف می باشد که سنبل سرسبزی و رشد هستند. با قرار دادن گلدان در هر یک از نقاط اتاق, مشخص می کنید که کدام یک از ثروت، عشق و یا سایر احساس های خوب را در زندگی خویش زیادتر جذب می نمایید.

فنگ شویی محل کار برای آرامش و منحصر به فرد

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

در مورد عنصر آتش می توان گفت که علاوه بر گرم کردن محیط کار به شناساندن و شهرت شما نیز کمک می نماید. نقش آتش در محل کار بسیار قابل توجه و بااهمیت می باشد که برای افزودن آن به فضا شمع های رنگی را انتخاب کنید. خاک دیگر عنصر فنگ شویی می باشد که موجب می شود استقامت، آرامش و محافظت آن را در فضا و فرد ایجاد می کند. وسایل سرامیکی همچون ماگ یا سایر وسایل تزیینی سفالگری یا کاشی کری بر روی سطح میز خود می توانند این عمل را برای شما انجام دهند. و اما عنصر فلز سنبل واضح بودن، توجه و سبک بودن می باشد. وجود فلز در محل کار طبق فنگ شویی تمرکز حواس شما را افزایش می دهد، وسیله ای فلزی همچون خودنویس و یا وسایلی که دارای رنگ های شبیه فلز همچون سفید، خاکستری و یا رنگ آهن را می توانید در محیط و یا بر روی میز کار خود قرار دهید.

راه های دستیابی به فنگ شویی در کار

فنگ شویی دفتر کار و اداره و شرکت

آب یکی از عناصر فنگ شویی می باشد که حس آرامش، نشاط و شادابی در فضا ایجاد می کند که آن را به فرد نیز انتقال می دهد. آب سنبل ثروت و زیادی است. تزیین محل کار با فواره های آب ترکیبی از آینه و شیشه قادر است حسی خوب ایجاد نماید. ترکیب دو رنگ مشکی و آبی و برجسته سازی آن بر روی قسمت هایی از دیوارها به صورت منحنی و مواج ایده ای جذاب و کاربردی در این زمینه محسوب می شود.

ایده هایی منحصر به فرد از فنگ شویی محل کار

فنگ شویی دفتر کار و اداره و شرکت

فنگ شویی محل کار برای آرامش و تمرکز

فنگ شویی اداره و شرکت با چند ایده و راه حل

امیدواریم مطلب ارائه شده مورد توجه تان قرار گرفته باشد. همچنین در صورت رضایت از این مطلب و جهت آشنایی با مطالب بیشتر در زمینه ی دکوراسیون اداری و شرکت ها از جمله دکوراسیون جواهر فروشی، دکوراسیون سالن کاشت ناخن، بازسازی دکوراسیون اداری و ایجاد محیط کاربردی می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *