خانه لوازم منزل درب و پنجره معرفی انواع شیشه مات کن و نحوه نصب آن ها

معرفی انواع شیشه مات کن و نحوه نصب آن ها

شیشه مات کن

شیشه مات کن ها به شکل برچسب طراحی می شوند که به راحتی روی سطح شیشه قابل نصب می باشند و مات کن های شیشه نوعی پرده محسوب می شوند و شما می توانید از آن ها برای خصوصی سازی فضای داخل منزل تان استفاده کنید.

معرفی مدل های شیشه مات کن

مات کن هایی که برای شیشه ها طراحی می شوند در انواع مدل های مختلف موجود می باشند و بهتر است شما قبل از هر چیز از مطابقت جنس مات کن با جنس پنجره و قاب پنجره مطمئن شوید زیرا اگر جنس آن ها با یکدیگر مطابقت نداشته باشد مجبور خواهید شد تا هزینه زیادی را برای تعویض پنجره های منزل تان بپردازید. در ادامه به معرفی انواع مدل های شیشه مات کن و نحوه نصب آن ها خواهیم پرداخت که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

مات کن طرح دار و فانتزی

انواع مدل های مات کن شیشه برای ساختمان

  1. برچسب مات کننده ساده شیشه 

برچسب های مات کننده ساده یکی از ارزان ترین و پرطرفدارترین انواع مات کن ها می باشند که این برچسب ها دارای هیچگونه طرحی نمی باشند و جنبه تزیینی نیز ندارند.
برچسب های مات کننده نور محیط را از بین نمی برند و به صورت کامل نیز نمی توانند جلوی دید را بگیرند و از آن ها می توانید برای پنجره های ساختمان های مسکونی و اداری استفاده نمایید.
مات کننده های ساده به صورت رولی و متری طراحی می شوند و شما می توانید اندازه شیشه های خود را بگیرید سپس برچسب ها را برش دهید و روی سطح شیشه نصب نمایید توجه داشته باشید که بهتر است اندازه شیشه پنجره را دو سانت بزرگتر بگیرید تا در زمان نصب مات کن ها روی شیشه دچار مشکل نشوید.

انواع ساعت دیواری

مات کن ساده شیشه

مات کننده ساده

۲٫ برچسب مات کننده طرح دار شیشه 

مبل و میز

مات کننده های طرح دار دارای جنبه تزیینی می باشند و شما می توانید طرح این مدل مات کننده ها را با توجه به سلیقه شخصی تان انتخاب نمایید و این مدل مات کننده ها نسبت به مات کننده های ساده جلوی دید را بیشتر می گیرند و باعث می شوند پنجره های ساختمان زیبا و جذاب تر به نظر برسند.

شیشه مات کن

مات کننده طرح دار شیشه

۳٫ برچسب های مات کننده رنگی شیشه 

مات کننده های رنگی شیشه جذابیت خاصی دارند و این مدل شیشه مات کن ها برای ساختمان های مسکونی و ساختمان های اداری و تجاری مناسب هستند و بهتر است شما رنگ این مدل مات کننده ها را با دقت بیشتری انتخاب کنید زیرا شیشه پنجره ها در دکوراسیون داخلی در معرض دید هستند و اگر طرح و رنگ مات کننده ها بدرستی انتخاب نشود ممکن است دکوراسیون داخلی مورد نظر شما بعد از نصب این مات کننده ها روی سطح شیشه نامطلوب به نظر برسد.

مات کننده طرح دار شیشه

مات کننده رنگی طرح دار برای شیشه
۴٫ برش شیشه مات کن 

اگر شما تمایل دارید از برش کاتر پلاتری مات کننده ها برای شیشه استفاده کنید این مدل می تواند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل باشد.
برش مات کننده های شیشه در انواع طرح ها و اندازه های مختلف طراحی می شوند و در این مدل قسمت هایی از برچسب با کمک دستگاه مخصوص جدا می شود و برش می خورد و بعد از نصب قسمت های برش خورده روی سطح شیشه دیده می شوند و زیبایی خاصی را به شیشه پنجره ها می بخشند. از این مدل مات کننده های شیشه برای پنجره های ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود.

مات کن طرح دار و زیبا شیشه

نحوه نصب کردن مات کننده ها روی شیشه

ابتدا شیشه پنجره ها را به کمک مواد پاک کننده به خوبی تمیز نمایید زیرا بعد از نصب مات کننده ها امکان تمیز کردن شیشه ها وجود نخواهد داشت.
بعد از اینکه شیشه ها را تمیز کردید آن ها را اندازه بگیرید سپس شیشه مات کن را به اندازه شیشه ها برش بزنید و از یک نیروی کمکی برای نصب برچسب استفاده کنید و همزمان با نصب برچسب روی آن اسپری مخصوص تثبیت کننده بزنید. توجه داشته باشید که اگر در قسمتی از برچسب حباب ایجاد شد می توانید با کمک تیغ کاتر سطح حباب را به آرامی برش دهید و هوای موجود در زیر برچسب را خالی نمایید، برش ها نباید روی سطح شیشه مشخص باشند و باید در حدی ایجاد شوند که هوای درون حباب خالی شود.

مات کن طرح دار و زیبا شیشه

از شیشه مات کن می توانید برای فضاهای کوچک استفاده نمایید زیرا در برخی از فضاهای کوچک امکان نصب پرده وجود ندارد همچنین از مات کننده ها می توانید برای پوشاندن شیشه پنجره ها در فضاهای بزرگ نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *