خانه دکوراسیون فضای باز حیاط و فضای سبز نورپردازی باغچه با ایده های جذاب و مدرن

نورپردازی باغچه با ایده های جذاب و مدرن

نورپردازی باغچه به منظور زیبایی و رشد بهتر گیاهان و زندگی موجودات

اگر خانه شما دارای حیاط است، یکی از اولویت ها، طراحی باغچه می باشد. به دلایل مختلفی این بخش از منزل حائز اهمیت است به عنوان مثال هر فردی که وارد خانه شما می گردد, ابتدا قدم در حیاط شما گذاشته و سپس به دیگر بخش ها انتقال می یابد. همچنین می تواند مکانی مناسب برای اوقات فراغت، آرامش، مطالعه و …. فراهم ساخت.  حیاط باغچه ها یکی از اجزای تو چشم و کاربردی هستند که شما را در این مسیر به بهترین شکل راهنمایی و به هدف می رسانند. شرط اول خلاقیت و حوصله است، و پس از آن الهام گرفتن از ایده های زیبا و جذاب در این زمینه و به کار بستن آنها است. در این مطلب شما را با ایده هایی منحصر به فردی از نورپردازی باغچه آشنا می کنیم.

ایده هایی زیبا از نورپردازی باغچه

ایده هایی شیک و کاربردی از نورپردازی باغچه

باغچه به معنی باغ کوچک است، که البته چه اسم برازنده و کاملی است. ممکن است برخی مواقع فضای حیاط شما محدود و کم باشد و نتوانید باغی بزرگ و سرسبز داشته باشید. می توانید با دیزاین باغچه ای زیبا و سرسبز به خواسته خود برای داشتن فضای سبز دست پیدا کنید. برای دیزاین باغچه از متریال های مختلف و انواع گل و گیاه استفاده می شود . و اما از موارد قابل توجه در طراحی و دکوراسیون باغچه نورپردازی است، نورپردازی یکی از اصل های مهم در هر نوع طراحی و طراحی هر مکانی اعم از مسکونی و یا اداری و تجاری می باشد. و اما نورپردازی باغچه؟!!

انواع ساعت دیواری

طرح هایی زیبا و شیک از روشنی بخشی باغچه

نورپردازی حیاط و باغچه راهکاری جهت ایجاد محوطه و زیباساختن نمای خارجی بنای ویلا و منزل می باشد. مبحث نورپردازی، موضوعی است که کم یا زیاد با آن آشنا می باشیم, ارزش نور و روشنایی در زندگی ما آنقدر زیاد و چشمگیر است که بر هیچ کسی پوشیده نیست, نور موجب می گردد تا فضایی دلچسب و زیبا داشته باشیم که برای رسیدن به این هدف دو منبع نوری طبیعی و مصنوعی وجود دارد. منابع نوری مصنوعی شامل لامپ ها، چراغ ها، لوسترها و …. هستند. به طور کلی نور از بین برنده تاریکی و فضای خسته و کسل کننده است که در کنار این ویژگی ها و زیبایی و شیک بودن، موجب ایجاد امنیت نیز می شود.

ایده هایی متفاوت و ناب از نورپردازی باغچه

مبل و میز

روشنایی بخشی باغچه ویلا و حیاط

نورافکنی باغچه به منظور زیبایی و رشد بهتر گیاهان و زندگی موجودات

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

روشنایی باغچه با نکات و موارد کاربردی

طرح هایی زیبا و شیک از روشنی بخشی باغچه

روشنایی بخشی باغچه ویلا و حیاط

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

طرح هایی زیبا و شیک از روشنی بخشی باغچه

نورافکنی باغچه به منظور زیبایی و امنیت

ایده هایی بینظیر از نورپردازی باغچه

نورافکنی باغچه و باغ در حیاط منزل و ویلا

طرح هایی لوکس و جذاب از روشنی بخشی باغچه

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

طرح هایی نو و منحصر به فرد از روشنی بخشی باغچه

روشنایی باغچه با نکات و موارد کاربردی

لامپ های نقطه ای

در رابطه با روشنایی باغچه می توان به استفاده از لامپ و یا منابع نور نقطه ی اشاره داشت, این نوع لامپ ها، لامپ هایی کوچک می باشند که به طور پنهانی نصب گردیده و هنگام روشن گردیدن؛ پرتوی نوری باریک با قدرت متوسط و یا بسیار را به طرف بالا نشان می دهد. سیستم نورپردازی با لامپ های نقطه ای از جمله منحصر به فردترین سیستم های روشنایی بخشی به شمار می رود که از آن برای برجسته سازی پوشش گیاهی پیرامون استخر، درخت ها و بوته های محوطه ویلا استفاده می شود.

چنانچه از این نوع لامپ (لامپ نقطه ای) برای درون چمن ها بهره می برید, نمایی خاص را به وجود می آورید که بهره بردن از از این روش جهت ویلاهای شیک در شمال توصیه می گردد. همچنین قادر خواهید بود منبع نور را طوری تنظیم نمایید که نور با زاویه ای که مدنظرتان است، منتشر گردد.

نورافکنی باغچه و باغ در حیاط منزل و ویلا

ایده هایی لوکس از نورافکنی باغچه

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

روشنایی بخشی باغچه در ویلاهای زیبا

ایده هایی چشم نواز از نورپردازی باغچه

نورافکنی باغچه و باغ در حیاط منزل و ویلا

طرح هایی ایده آل از روشنی بخشی باغچه

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

نکته های مهم در رابطه با نورپردازی حیاط و باغچه

  • اصل های نورپردازی حیاط یا هر یک از محیط های دیگر متناسب با اقلیم و موفعیتی که دارند، دارای تفاوت است. که این تفاوت در شیوه و مصالح کاربردی مشهود است، ولی اسول نخستین کار نسبتا در تمامی اقلیم و محیط ها یکی می باشند.
  • نور بسیار به اندازه نور کم زیان بار و همچنین دارای نمایی بد می باشد. بهره بردن از منابع نوری خیلی بزرگ را کنار بگذارید, نور محیط همیشه لازم است متناسب و با اندازه متوسط منتشر شود.
  • از موارد مهم کاربری محیط می باشد، چنانچه قسمتی از حیاط را برای انبار در نظر گرفته اید, لازم به روشنایی بخشی همیشگی در این نقطه نیست. و بالعکس قسمت هایی مانند مسیر رفت و آمد نیاز به روشنایی دائمی دارد.
  • تا حدالامکان از وسایلی بهره ببرید که خیلی توی چشم نبوده و یا حداقل بالانس فضا را بر هم نزنند. زیبا بودن محیط همچون ویلا به طبیعت موجود در آن می باشد و برپا کردن روشنایی های فلزی با اندازه بزرگ در میان این طبیعت, زیبایی فضا را تحت الشعاع قرار می دهد. در حال حاضر خیلی از وسایل نورپردازی به گونه ای طراحی شده اند که دارای رنگ یکسان با محیط قادر به پنهان شدن می باشند.
  • گیاه های زنده بور خیلی حساس می باشند, از تابش مستقیم نور مصنوعی بر روی گل و گیاه اجتناب نمایید. این عمل از عمر گیاه می کاهد.
  • قطعا بکارگیری وسایلی با قابلیت خاموش و روشن کردن با حداقل کلید از اهمیت بالایی برخوردار است. این عمل به سهولت استفاده کننده کمک بالایی می کند.
  • قسمت های نزدیک تر به درب ورودی لازم است از روشنایی بیشتری برخوردار باشند. این موضوع موجب می شود تا علاوه بر عبور و مرور بهتر و آسان تر، امنیت و ایمنی بنا نیز بالا برود.
  • توجه کنید که سایر موجودات زنده را از یاد نبرید. در رابطه با نورپردازی این بخش از بکارگیری وسایلی که حرارت تولید می کنند، بپرهیزید. این امر باعث می شود که به موجودات و حشرات حاضر در باغ و باغچه شما زیانی اساسی وارد شود.
  • حسگرهای حرکتی و یا حرارتی برترین لوازم جهت کنترل روشنایی باغ می باشند. این حسگرها حضور افراد را تشخیص داده و قابلیت خاموش و روشن کردن سیستم را کنترل می نمایند. با بکارگیری از این حسگرها, در انرژی صرفه جویی کرده اید.

طرح هایی جدید از روشنی بخشی باغچه

روشنایی بخشی باغچه در ویلاهای جدید

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

نورافکنی باغچه و باغ در حیاط منزل و ویلا

روشنایی باغچه با نکات و موارد کاربردی

ایده هایی لوکس از نورپردازی باغچه

طرح هایی زیبا و شیک از روشنی بخشی باغچه

روشنایی بخشی باغچه ویلا و حیاط

نورپردازی باغچه با نکات و موارد کاربردی

روشنایی بخشی باغچه در ویلاهای لوکس

ایده هایی منحصر به فرد از نورپردازی باغچه

امیدواریم مطلب به رشته ی تحریر در آمده و ایده های به تصویر کشیده شده مورد توجه شما واقع شده و بتواند شما را در هدفتان یاری نماید. همچنین در صورت تماایل برای آشنایی با نورپردازی حیاط منزل با انواع ایده های جدید و شیک، اصول طراحی بالکن و ایده هایی که بالکن شما را جذاب تر می کنند، پرگولا چیست؟ مزایا و اصول استفاده از پرگولا در حیاط می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *