خانه حمام و سرویس بهداشتی نورپردازی سرویس بهداشتی و اصولی که نباید از یاد ببرید

نورپردازی سرویس بهداشتی و اصولی که نباید از یاد ببرید

نورپردازی سرویس بهداشتی

امروزه طراحی دکوراسیونی مناسب برای سرویس بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار شده است و سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه باید دیزاین داخلی کاربردی و شیکی داشته باشد از نوری مناسب نیز باید برخوردار باشد. در ادامه روش هایی برای نورپردازی سرویس بهداشتی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد. 

اصول نورپردازی سرویس بهداشتی

نور مناسب باعث می شود تا تاریک ترین بخش حمام و دستشویی روشن شود و درخششی آرام و ظریف در فضای این بخش از منزل ایجاد گردد از این رو بهتر است شما نورپردازی مناسبی را برای فضای سرویس بهداشتی طراحی نمایید.

نورپردازی سرویس بهداشتی

ایده هایی برای نورپردازی فضای حمام و دستشویی

همانطور که طراحی نورپردازی پذیرایی و نورپردازی اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد دیزاین نورپردازی برای حمام و دستشویی نیز امروزه از اهمیت زیادی برخوردار شده است و با پیشرفت تکنولوژی روش های زیادی برای طراحی نورپردازی قسمت های مختلف در اختیار افراد قرار داده شده است و اگر از المان های نورپردازی بدرستی استفاده شود فضای قسمت های مختلف منزل نظیر حمام و دستشویی و … آرامش بخش و جذاب تر به نظر می رسد. در ادامه این مطلب به بررسی فاکتورهای مهم برای طراحی نورپردازی فضای حمام و دستشویی خواهیم پرداخت.

انواع ساعت دیواری

نورپردازی سرویس بهداشتی

 ۱٫ نورپردازی حمام را با توجه به شرایط مختلف انجام دهید. توجه داشته باشید که در روز به میزان نور کمتری نسبت به شب نیاز می باشد از این رو بهتر است شما برای طراحی نورپردازی مناسب از لامپ های ال ای دی استفاده نمایید.

۲٫ در هنگام طراحی نورپردازی سن افرادی که از حمام و دستشویی استفاده می کنند را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که افرادی که دارای سن بالای ۶۰ سال می باشند نسبت به افرادی که دارای سن زیر ۲۰ سال هستند تقریبا به سه برابر نور بیشتری نیازمند هستند از این رو بهتر است شما از انواع لامپ های مختلف در فضا استفاده نمایید.

مبل و میز

۳٫ در صورت امکان در فضای سرویس بهداشتی از نور طبیعی استفاده نمایید زیرا نورهای مصنوعی هر چقدر هم طرح و رنگی مناسب داشته باشند از نظر سرزندگی و طراوت با نور طبیعی قابل مقایسه نمی باشند.

طراحی نورپردازی برای حمام

۴٫ برای طراحی نورپردازی خودتان را محدود نکنید می توانید در قسمت کف و دیوار و سقف چند لامپ ال ای دی نصب نمایید و نورپردازی مناسب و کم هزینه ای را طراحی نمایید همچنین طراحی نورپردازی به کمک لامپ ال ای دی به راحتی امکان پذیر می باشد.

۵٫ طراحی نورپردازی ملایم را می توانید از قسمت بالای سر به کمک چند چراغ انجام دهید.

۶٫ طراحی نورپردازی مستقیم برای انجام کارهای مختلف به کمک نصب لامپ در اطراف آینه و سینک دستشویی انجام می شود.

۷٫ طراحی نورپردازی دکوراتیو برای نشان دادن عناصر زیبا و تزیینی و کلیدی در فضای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیزاین نورپردازی برای حمام

روش های کاربردی برای نورپردازی حمام و دستشویی

علاوه بر لامپ های ال ای دی برای طراحی نورپردازی حمام و دستشویی می توانید از لوستر و لامپ های دیوار کوب و … استفاده نمایید.

  • لوستر 

لوستر از انواع وسایل پرکاربرد برای طراحی نورپردازی می باشد. لوسترها در انواع طرح های کلاسیک و مدرن موجود می باشند و بهتر است شما با توجه به سبک دکوراسیون حمام و دستشویی از بین آن ها لوستری زیبا و شیک را انتخاب نمایید.

  • لامپ های دیوارکوب 

لامپ های دیوارکوب امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند و این مدل لامپ ها برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن انتخابی مناسب به شمار می روند همچنین اگر فضای سرویس بهداشتی منزل شما بزرگ است می توانید دو یا سه لامپ دیوارکوب را روی دیوار نصب نمایید.

دیوارکوب ها در انواع طرح های رنگی نیز موجود می باشند و شما می توانید با نصب آن ها در فضای سرویس بهداشتی جذابیت خاصی را به دکوراسیون ببخشید.

دیزاین سرویس بهداشتی

  • شمعدانی های دیواری 

شمعدانی های دیواری برای نصب روی دیوار بالایی روشویی کابینتی مناسب می باشند و نور کافی را برای انجام آرایش و نظافت روزانه برای افراد فراهم می کنند. اگر شما تمایل دارید از این شمعدانی ها در فضای سرویس بهداشتی استفاده نمایید بهتر است در انتخاب سایر لوازم جانبی حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضایی بی نظیر را در سرویس بهداشتی منزل تان ایجاد کنید.

  • چراغ های لوله ای یا تیوبی 

این مدل چراغ ها نور لطیفی را برای فضای حمام و سرویس بهداشتی ایجاد می کنند و باعث می شوند فضای سرویس بهداشتی پر زرق و برق به نظر برسد.

نورپردازی حمام

  • سقف کاذب آسمان مجازی 

به جای استفاده از لامپ های حبابی در فضای سرویس بهداشتی می توانید از سقف آسمان مجازی برای ایجاد نور مناسب استفاده نمایید که برای ساخت این مدل سقف از پلکسی های طرح دار استفاده می شود و منبع اصلی نور نیز در پشت پلکسی قرار گرفته است.

آسمان مجازی برای سرویس بهداشتی

  • استفاده از چند چراغ سقفی 

اگر تمایل سقف سرویس بهداشتی نورپردازی به سبک معاصر داشته باشد می توانید چند لامپ حبابی را روی سقف نصب نمایید همچنین برای ایجاد نور مناسب سقف می توانید از چند مدل آویز تک لامپی استفاده نمایید و این آویزها را در ارتفاعات مختلف نصب نمایید. برای ایجاد فضایی خاص در حمام و دستشویی بهتر است در صوتر تمایل از لامپ های رنگی و زیبا استفاده نمایید.

طراحی نورپردازی با لامپ های آویز

  • ترکیب نور و گچکاری 

اگر تمایل دارید تغییرات مثبتی را در فضای سرویس بهداشتی ایجاد نمایید می توانید برای تنوع روی سقف سرویس بهداشتی گچبری زیبایی ایجاد نمایید سپس در کنار طرحی که ایجاد کرده اید از نور و روشنایی پنهان استفاده نمایید.

  • نورپردازی مخفی

نورپردازی مخفی امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است و شما می توانید از این مدل نورپردازی در قسمت های مختلف حمام استفاده نمایید همچنین می توانید اطراف آینه را به کمک این نورپردازی جذاب و کاربردی تر نمایید. ایجاد نور مخفی در سقف یکی از رایج ترین کاربردهای نورپردازی مخفی می باشد و شما می توانید به کمک این نورپردازی جذابیت خاصی را به دکوراسیون داخلی حمام و دستشویی ببخشید.

نورپردازی مخفی برای حمام

در این مطلب با نحوه نورپردازی حمام و دستشویی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید با اصول طراحی نورپردازی برای این قسمت از منزل آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *