خانه لوازم منزل لوازم آشپزخانه ۲۲ مدل هود آشپزخانه مدرن با طراحی خاص برای آشپزخانه های ایرانی

۲۲ مدل هود آشپزخانه مدرن با طراحی خاص برای آشپزخانه های ایرانی

مدل هود آشپزخانه

پخت و پز باعث تولید گرما و رطوبت و دود می شود که همه این موارد می توانند تاثیر مخربی روی کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه داشته باشند از این رو بهتر است شما با نصب هود از بروز این مشکلات در فضای آشپزخانه جلوگیری نمایید. در ادامه انواع مدل هود آشپزخانه و نکاتی برای انتخاب هود با طرحی مناسب و کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مدل هود آشپزخانه شیک و کاربردی

هود در انواع طرح های مختلف موجود می باشد و بهتر است شما قبل از انتخاب هود به سایز و اندازه و نوع نصب آن توجه کنید تا بتوانید طرحی مناسب را برای فضای آشپزخانه منزل تان انتخاب کنید.

مدل هود زیر کابینتی

طرح های هود برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ

توجه داشته باشید که اندازه هود را باید هم اندازه با اجاق گاز انتخاب نمایید و در بهترین حالت نیز اندازه هود حدود سه اینچ از اجاق گاز بزرگ تر می باشد. هودها در انواع طول های مختلف نظیر ۶۰ و ۸۰ و ۹۰ موجود می باشند که انتخاب طولی مناسب برای هود به فضایی که قرار است آن را در آنجا نصب کنید بستگی دارد.

انواع ساعت دیواری

هود را می توانید به صورت خارجی نصب نمایید که این مدل نصب برای حذف کامل آلودگی ها از فضای آشپزخانه مناسب می باشد و اگر شما تمایل دارید هود را به صورت داخلی نصب کنید باید هود در فاصله ای قرار بگیرد که بتواند به صورت کامل هوا را به قسمت داخلی خود جذب نماید.

هودها در انواع مختلف هود زیر کابینت و هود دیواری یا هود شومینه ای و هود جزیره ای و هود مخفی موجود می باشند همچنین نوع مکش هوا در هود به دو دسته دارای خروجی هوا و بدون خروجی هوا تقسیم می گردد که کیفیت هودهایی که دارای خروجی هوا می باشند بهتر است.

هود های زیر کابینتی در قسمت زیر کابینت ها متصل می شوند و هود دیواری نیز مانند هود زیر کابینتی می باشد با این تفاوت که به جای نصب در قسمت زیرین کابینت ها به دیوار متصل می شود و ظاهر زیباتری دارد.

مبل و میز

هود جزیره ای به سقف متصل می گردد و این نوع هود برای حالت هایی که اجاق گاز روی جزیره آشپزخانه نصب می شود انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می رود. هودهای مخفی نیز به صورت مخفی و در داخل کابینتی که در قسمت بالایی اجاق گاز قرار دارد نصب می شوند.

 مدل هود مشکی مدل هود مشکی و طلایی مدل هود رنگ روشن مدل هود برای آشپزخانه مدل هود زیبا برای آشپزخانه هود برای آشپزخانه مدل هود آشپزخانه مدل هود مخصوص آشپزخانه مدل هود طرح هود مخصوص آشپزخانه مدل هود زیر کابینتی هود مدرن

توجه داشته باشید که بهتر است هودی را برای نصب در فضای آشپزخانه انتخاب نمایید که سنسور دار باشد زیرا سنسور به صورت خودکار و با توجه به هوای آشپزخانه باعث می شود تا هود شروع به کار نماید.

برخی از هودها دارای کنترل از راه دور می باشند که استفاده از آن ها آسان تر می باشد همچنین بهتر است در هنگام انتخاب مدل هود به قدرت موتور و تعداد سرعت موتور نیز دقت داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه تان آلوده نشود بهتر است در زمان آشپزی هود را همیشه روشن کنید و سعی کنید که در شعله های عقبی اجاق گاز آشپزی نمایید. به صورت دوره ای بهتر است فیلتر هوای هود را تمیز کنید.

هودی را برای خرید انتخاب نمایید که به صورت کامل اجاق گاز را پوشش بدهد همچنین صدای هود باید ۳ یا کمتر از این میزان باشد. فیلتر هود بهتر است از جنس آلومینیوم باشد و قابلیت شستشو با دست یا ماشین ظرفشویی را داشته باشد.

هود نقره ای هود جزیره مدل هود جریزه طرح هود مخصوص آشپزخانه مدل هود آشپزخانه هود برای آشپزخانه کلاسیک مدل هود آشپزخانه شیک مدل هود

در این مطلب با انواع طرح های هود مخصوص آشپزخانه های کلاسیک و مدرن آشنا شدید که امیدواریم با توجه مطالب ذکر شده بتوانید در انتخاب هود تصمیم درستی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *